387
|

Ο σοσιαλισμός είναι πιο αφροδισιακός

Λίνα Παπαδάκη Λίνα Παπαδάκη 15 Ιανουαρίου 2014, 00:56

Ο σοσιαλισμός είναι πιο αφροδισιακός

Λίνα Παπαδάκη Λίνα Παπαδάκη 15 Ιανουαρίου 2014, 00:56

«Μπορεί να παρέβην τους κανόνες της κοινωνίας αλλά ακολούθησα τους άγραφους νόμους της ζωής». Ο Ανδρέας Παπανδρέου μετά από μία εγχείρηση καρδιάς έκανε το νεύμα. Το πλήθος παραληρούσε αλλά αυτός είχε αποφασίσει να προσθέσει στη δημόσια εικόνα του, μια ανθρώπινη αδυναμία. Με πρωθυπουργική υπογραφή σύστηνε στον ελληνικό λαό την ερωμένη του. Ακόμη και οι αδυσώπητοι εχθροί του σκέφθηκαν πως κι εκείνη τη στιγμή κατάφερε να τους τη φέρει. Φλέρταρε με τον θάνατο λίγο καιρό πριν και τώρα είχε δίπλα του μια ψηλή, ξανθιά, νέα γυναίκα.

Άσχετα αν ο κοινός τους μετέπειτα βίος του ράγισε τον μύθο του επικίνδυνα γοητευτικού και φιλήδονου ισχυρού πολιτικού, ο Ανδρέας με τη δήλωσή του το 1988, τα είχε πει όλα. Η προσωπική ηθική δεν νομιμοποιείται απαραίτητα από τις συμβατικές αξίες της κοινωνίας. Το να τολμάς να παραδέχεσαι τον χαρακτήρα σου δημόσια και μάλιστα όταν είσαι πρώτης γραμμής πολιτικός, σημαίνει ότι έχεις το ανάστημα να αναμετρηθείς με τα συντηρητικά παραδεδεγμένα και να γίνεις ο πρωτοπόρος και νέων αποδεκτών συμπεριφορών. Ο Ανδρέας πήγε τη μάχη μέχρι το τέλος αλλά την έχασε τελικά από τους αστρολόγους. Αντίθετα ο Μιτεράν την κέρδισε και με έναν τρόπο άνοιξε το δρόμο στον Ολάντ.

Αυτές και άλλες ιστορίες δείχνουν πως ο σοσιαλισμός είναι πιο αφροδισιακός από την «καλής οικογενείας» δεξιά. Η συντήρηση συνήθως ακουμπά στη θρησκεία, τη σύζυγο και την κρυφή ερωμένη. Και αν αυτή τη στιγμή η δεξιά στην Ευρώπη κερδίζει στα μέτωπα της Οικονομίας και της Πολιτικής, στο μέτωπο κατά της υποκρισίας συνεχίζει να χάνει κατά κράτος.

«Ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα πράξω ούτως ώστε η συμπεριφορά μου να είναι σε κάθε στιγμή υποδειγματική», είχε δηλώσει σε ανύποπτο χρόνο ο Φρανσουά Ολάντ. Ο Γάλλος των μεγάλων προσδοκιών απογοητεύει πολιτικά. Η ανεργία έχει ξεπεράσει τα επίπεδα ρεκόρ του 1997, με τους Γάλλους σε ποσοστό 76% να αποδοκιμάζουν την πολιτική του. Το μεγάλο σκάνδαλο αποδεικνύει πως ο άνδρας που δεν παντρεύτηκε ποτέ, πετά τα λογιστικά γυαλιά του και μεταμορφώνεται σε ήρωα κινηματογραφικού θρίλερ. Με τις μπαλκονόπορτες του Μεγάρου των Ηλυσίων ορθάνοιχτες, αυτός κρυφά πηδά από τα κάγκελα, καβάλα στη μηχανή του χάνεται στο σκοτάδι, για να τρυπώσει σαν σκιά σε διαμέρισμα Κορσικανών μαφιόζων, αγκαλιά με μια όμορφη ηθοποιό. Κι όταν τον ανακρίνουν γι' αυτό οι δημοσιογράφοι, τους δίνει μια απάντηση που θύμιζε τον προκάτοχό του, Φρανσουά Μιτεράν τη στιγμή που αποκαλυπτόταν δημόσια η ύπαρξη της εξώγαμης κόρη του: «Ε, και λοιπόν».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News