Αν κάνετε μια βόλτα στο Λονδίνο με τουριστικό λεωφορείο του τύπου hop on-hop off, αυτό θα κάνει οπωσδήποτε στάση στο Αββαείο του Γεστμίνστερ. Πρόκειται περί εθνικού μνημείου.
Είναι ο γοτθικός ναός του Αγίου Πέτρου, ο οποίος βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του ανακτόρου του Γουεστμίνστερ και ο οποίος από το 1560 δεν υπάγεται στην αρχιεπισκοπή αλλά στο παλάτι.
Εκτοτε έχει τον δικό του επίσκοπο και επίσης φιλοξενεί όλες τις στέψεις, τους γάμους και τις κηδείες των βασιλέων της Αγγλίας. Είναι μ΄άλλα λόγια το αββαείο της βρετανικής μοναρχίας.
«Επέλεξα το Αββαείο του Γουεστμίνστερ επειδή είναι cool. Ολοι λένε ότι το Λονδίνο είναι cool. Εγώ βρίσκο cool την ιστορία», δήλωσε ο ιταλός καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Gucci, Αλεσάντρο Μικέλε.
«Η κεντρική ιδέα της συλλογής Gucci Cruise 2017 είναι ένας φόρος τιμής στην πόλη του Λονδίνου. Ο λόγος; Μου αρέσουν οι Αγγλοι», συμπλήρωσε ο σχεδιαστής.
Εντάξει, του Μικέλε του αρέσουν οι Αγγλοι, αλλά πώς το παλάτι έδωσε άδεια να γίνει επίδειξη μόδας, και μάλιστα μη βρετανικού οίκου, στις στοές των μοναστηριών του αββαείου; Κι αν ο ενοικιαστής δεν ήταν ευρωπαϊκός οίκος, αλλά π.χ. αμερικανικός, θα γινόταν δεκτός; Η Βρετανία ανήκει στην Ευρώπη, προς το παρόν τουλάχιστον, και η κυβέρνηση στο πλαίσιο του να δείξει στον βρετανικό λαό ότι δεν πρέπει να ψηφίσει «έξοδο» στις 23 Ιουνίου επιστρατεύει τα πάντα.
Αυτή την εβδομάδα, με δύο υπέρ γκλάμουρους επιδείξεις μόδας, ευρωπαϊκών οίκων, έδειξε στον κόσμο της μόδας τι θα στερηθεί σε περίπτωση απομόνωσης. Από την άλλη τόσο ο Dior, την περασμένη Τρίτη, όσο και ο Gucci, την Πέμπτη, δεν συνηθίζουν να κάνουν επιδείξεις εκτός συνόρων… Το κόστος είναι τεράστιο και αποκλείεται από το σόου έναν μεγάλο μέρος της τοπικής πελατείας. Αλλά στην επίδειξη που έγινε στο Λονδίνο, παρόντες ήταν όλοι οι cool βρετανοί από τον χώρο της μόδας. Απουσίαζε μόνο η βασιλική οικογένεια. Την κατηγορία των διεθνών εστεμμένων εκπροσώπησε η κόρη της Καρολίνας του Μονακό Σαρλότ Κασιράγκι, η οποία έχει στο παρελθόν φωτογραφηθεί για διαφημιστική καμπάνια του οίκου Gucci.
Και βέβαια δεν θα μπορούσε να λείπει ο ηλικίας 54 ετών Φρανσουά Ανρί Πινό, ο γάλλος ιδιοκτήτης του ομίλου Kering στον οποίο ανήκει ο οίκος. Αυτός πλήρωσε, στο κάτω κάτω… Ο Πινό, συνοδευόταν από την ηλικίας 50 ετών σύζυγό του μεξικανο-αμερικανίδα ηθοποιό Σάλμα Χάγιεκ. Το πόσα χρήματα στοίχισε στον όμιλο η ενοικίαση του αββαείου των βασιλέων, είναι άγνωστο και μάλλον έτσι θα παραμείνει.
Οσο για τα ρούχα και τα αξεσουάρ που έδειξε ο οίκος Gucci στις στοές των μοναχών, ήταν εντυπωσιακά, χρωματιστά, επηρεασμένα από το βρετανικό στιλ και έμοιαζαν σαν να προέρχονταν από μαγαζιά που πουλάνε αντικείμενα δεύτερο χέρι, στο Πόρτο Μπέλο.
«Η παράδοση είναι απίστευτη πηγή έμπνευσης», δήλωσε ο Αλεσάντρο Μικέλε. «Θα μπορούσα όλη μου τη ζωή να σχεδιάζω εμπνεόμενος από εκεί. Στη βρετανική αισθητική με συναρπάζουν οι αντιθέσεις. Πώς το σύγχρονο μπερδεύεται με την παράδοση. Πώς μπορείς να είσαι πανκ και να πίνεις τσάι…». Αυτό εξέφρασε στη συλλογή που παρουσίασε, λίγα μέτρα από το μνημείο του άγνωστου στρατιώτη, στο αββαείο όπου είναι θαμμένοι 17 μονάρχες, 8 πρωθυπουργοί, ο «πατέρας της αγγλικής λογοτεχνίας» Τζέφρι Σόσερ (1343-1400) και ο Κάρολος Ντίκενς (1912-1870).
Ο Αλεσάντρο Μικέλε έδειξε μεταξωτά φουλάρια δεμένα σαν κεφαλομάντηλα ‒ όπως τα φοράει η βασίλισσα Ελισάβετ όταν κάνει βόλτες στους κήπους του ανακτόρου Μπαλμόραλ, στη Σκοτία. Καρφίτσες-πεταλούδες σαν αυτές που βάζει στο πέτο της, σκωτσέζικα καρό, μπουφάν κυνηγιού… Ομως στη συλλογή Gucci δεν τιμήθηκε μόνο η 90 ετών, πλέον, Ελισάβετ. Εγινε μνεία και στο πανκ κίνημα και στιλ, στα παλιομοδίτικα βρετανικά λουλουδάτα εμπριμέ της Μις Μάρπλ, στη βρετανική σημαία.
«Ο άξονας της μόδας δεν είναι το προϊόν, είναι η ιδέα που σε εντυπωσιάζει και σε συνεπαίρνει και που προσπαθείς να την κατανοήσεις. Είναι κάτι το οποίο ερωτεύεσαι και δεν μπορείς να του αντισταθείς – το αγοράζεις. Νομίζω ότι η αγορά είναι έτοιμη για κάτι πραγματικά καινούργιο», δήλωσε ο Αλεσάντρο Μικέλε, ο οποίος ανέλαβε την καλλιτεχνική διεύθυνση του οίκου τον Ιανουάριο του 2015 και μέχρι σήμερα τον έχει εκτινάξει στα ύψη. «Η μόδα είναι ρούχα και χρώματα – δεν είναι σοβαροφανής, δεν είμαι σοβαροφανής. Προσπαθώ να διασκεδάζω όλη την ώρα».
Προφανώς αυτό κάνει όταν σχεδιάζει τα κεφάτα ρούχα του ο Μικέλε όπως αυτό κάνουν και οι φαν του που τα ονειρεύονται νύχτα μέρα μέχρι να τα αποκτήσουν. Πάντως υπήρξαν και ορισμένες αντιδράσεις στη Βρετανία για την επίδειξη της Πέμπτης. «Πουλάνε την ψυχή μας για ένα παντελόνι!», δήλωσε ο ιερέας Πίτερ Οουεν-Τζόουνς αναφερόμενος στη διοίκηση του αββαείου. «Προφανώς το κάνουν για τα λεφτά αλλά μάλλον έχουν μπερδευτεί… όσον αφορά τον ρόλο που έχει η εκκλησία στην κοινωνία».
Στην πραγματικότητα όμως τα μοναστήρια, εκεί όπου έγινε η επίδειξη νοικιάζονται για εταιρικές εκδηλώσεις εδώ και μια δεκαετία. Απλώς καμία δεν είχε συγκεντρώσει τόσο πολύ το ενδιαφέρον του παγκόσμιου Τύπου. Οσο για το ίδιο το αββαείο, φαίνεται να είναι ικανοποιημένο. Ο εκπρόσωπος Τύπου του δήλωσε ότι «η ανταπόκριση του κοινού και του Τύπου ήταν εξαιρετική». Και συμπλήρωσε: «Αυτή είναι μια νέα και συναρπαστική συνεργασία για μας».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News