Ο θρίαμβος του ελληνικού γιαουρτιού στις ΗΠΑ συνεχίζεται. Το πανεπιστήμιο του Cornell στις ΗΠΑ έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο μέρος από την έρευνά του για τον αντίκτυπο που έχει στην αμερικανική οικονομία το ελληνικό-στραγγιστό γιαούρτι. Στην ίδια έρευνα εξετάζεται επίσης με ποιους τρόπους θα αυξηθεί η παραγωγή του και τις προοπτικές που έχει για να κατακτήσει νέες και μεγαλύτερες αγορές.
Σύμφωνα με τους ερευνητές του πανεπιστημίου, το 2009 οι πωλήσεις του greek – στραγγιστού γιαουρτιού στις ΗΠΑ αντιστοιχούσαν στο 2% των πωλήσεων όλων των τύπων γιαουρτιού. Τη χρονιά του 2011 οι πωλήσεις όλων των άλλων γιαουρτιών μειώθηκαν κατά 10%, όταν οι αντίστοιχες του ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού αυξήθηκαν κατά 71%. Το 2012 οι πωλήσεις του αντιστοιχούσαν στο 34% των συνολικών πωλήσεων. Την ίδια χρονιά η κατά κεφαλήν κατανάλωση στραγγιστού γιαουρτιού στις ΗΠΑ ήταν λίγο παραπάνω από έξι κιλά. Αν όμως, σύμφωνα με την έρευνα, το greek-γιαούρτι κερδίσει τους καταναλωτές του Καναδά, της Γαλλίας ή της Γερμανίας, οι προοπτικές αύξησης του εμπορικού κέρδους είναι τεράστιες. Στον Καναδά, η κατά κεφαλήν κατανάλωση στραγγιστού γιαουρτιού είναι εννιά κιλά και σχεδόν τριπλάσια σε Γαλλία και Γερμανία.
Το έπος του ελληνικού γιαουρτιού στις ΗΠΑ ξεκίνησε από την πολιτεία της Νέας Υόρκης εξαιτίας του Hamdi Ulukaya, Τούρκου μετανάστη στις ΗΠΑ από το 1994 και ιδρυτή της Chobani. Με έξι εγκαταστάσεις παραγωγής είναι σήμερα μια από τις εταιρίες που κρατάει τα ηνία στην αγορά γιαουρτιού των ΗΠΑ.
Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα του Cornell, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στον τομέα της παραγωγής γάλακτος στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, έτσι ώστε να ανταποκριθεί στη μελλοντική αυξημένη ζήτηση. Γι’ αυτό και εξετάζονται μέτρα περαιτέρω ενθάρρυνσης των κτηνοτρόφων της πολιτείας έτσι ώστε να προβούν στις κατάλληλες επενδύσεις για την αύξηση της παραγωγής.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News