321
«Εμεινε από... λάστιχο» η προσφορά της κινεζικής BYD για τα πρώτα 100 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία | ΒΥD Europe

Kόπηκε η προσφορά της ΒΥD για τα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία – τι θα γίνει με τον διαγωνισμό

Protagon Team Protagon Team 4 Ιανουαρίου 2024, 11:49
«Εμεινε από... λάστιχο» η προσφορά της κινεζικής BYD για τα πρώτα 100 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
|ΒΥD Europe

Kόπηκε η προσφορά της ΒΥD για τα 100 ηλεκτρικά λεωφορεία – τι θα γίνει με τον διαγωνισμό

Protagon Team Protagon Team 4 Ιανουαρίου 2024, 11:49

Απορρίφθηκε η προσφορά του κινεζικού ομίλου BYD για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων – η μοναδική που παρέμενε σε ισχύ στον σχετικό διαγωνισμό, με το υπουργείο Μεταφορών να εξηγεί τους λόγους για τους οποίους τελικά κόπηκε.

Οπως αρχικά υπενθυμίζεται, από τις αρχικά υποβληθείσες προσφορές για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους 12 μέτρων χαμηλότερης αυτονομίας (Τμήμα 4 Διαγωνισμού) στον Ανοιχτό Ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την ανανέωση του στόλου αστικών λεωφορείων, παρέμεινε σε ισχύ μόνο μία (αυτή του κινεζικού ομίλου).

Η εν λόγω προσφορά ωστόσο, έπειτα από εξέταση τον περασμένο Οκτώβριο και Δεκέμβριο, από την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού, σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, διαπιστώθηκε πως δεν πληροί τους όρους και τις τεχνικές απαιτήσεις της Διακήρυξης και, συνεπώς, απορρίφθηκε – ομόφωνα για αντικειμενικούς λόγους.

Στην ίδια ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Αξιολόγησης σχηματίστηκε και ασκεί τα καθήκοντά της από το Μάρτιο του 2022. Απαρτίζεται από τον πρόεδρο – καθηγητή της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, δύο τακτικά μέλη από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και δύο τακτικά μέλη από σχετικές Διευθύνσεις της Ο.ΣΥ., του παρόχου αστικών οδικών συγκοινωνιών στην Αθήνα.

Η ΒΥD είχε υποβάλει προσφορά και στο Τμήμα 5 του Διαγωνισμού για 250 ηλεκτρικά λεωφορεία. Η προσφορά εκείνη ήταν εξαιρετικά παρόμοια με αυτήν για το Τμήμα 4 και είχε, αντίστοιχα, απορριφθεί από την Επιτροπή Αξιολόγησης, λόγω μη συμμόρφωσης με τις πρόνοιες του Διαγωνισμού.

Κατόπιν αυτής της εξέλιξης, διευκρινίζεται από το υπουργείο, η προμήθεια των 100 οχημάτων που προέβλεπε το Τμήμα 4 του πρώτου διαγωνισμού θα ενταχθεί στο δεύτερο διαγωνισμό, που πλέον θα αφορά συνολικά 750 οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Αυτός έχει ήδη δρομολογηθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο, σχεδιάζεται μεθοδικά και με πληρότητα, και εκτιμάται ότι θα προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2024.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι ήδη τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία θα βρίσκονται στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2024, ενώ σε κάθε περίπτωση υλοποιείται ο στρατηγικός σχεδιασμός για ανανέωση του στόλου με 1300 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μέχρι το τέλος της τετραετίας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...