615
O κ. Κεχαγιόγλου ενώ κάνει δηλώσεις στα δικαστήρια λίγο μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο γραφείο του ανακριτή Μαρνέρη - Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής θα απολογηθεί τελικά την Πέμπτη | ΙΝΤΙΜEnews

Κεχαγιόγλου: Σε τρία με τέσσερα χρόνια θα έχει βγει από τη φυλακή ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής-λάτρης της τέχνης

Protagon Team Protagon Team 30 Ιουνίου 2021, 12:33
O κ. Κεχαγιόγλου ενώ κάνει δηλώσεις στα δικαστήρια λίγο μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο γραφείο του ανακριτή Μαρνέρη - Ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής θα απολογηθεί τελικά την Πέμπτη
|ΙΝΤΙΜEnews

Κεχαγιόγλου: Σε τρία με τέσσερα χρόνια θα έχει βγει από τη φυλακή ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής-λάτρης της τέχνης

Protagon Team Protagon Team 30 Ιουνίου 2021, 12:33

Στον εισαγγελέα εκτέλεσης ποινών οδηγήθηκε ο 49χρονος κατηγορούμενος για την κλοπή των έργων του Πικάσο και του Μοντριάν από την Εθνική Πινακοθήκη πριν από εννέα χρόνια.

Μετά την εκτέλεση του εντάλματος που εκδόθηκε σε βάρος του, σε συνέχεια της ομολογίας του ότι είναι ο δράστης της «κλοπής του αιώνα» στην Πινακοθήκη, ο 49χρονος οδηγήθηκε ενώπιον του ανακριτή Αθανάσιου Μαρνέρη, από τον οποίο ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί την Πέμπτη.

Σε βάρος του, υπενθυμίζεται, έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διακεκριμένη περίπτωση κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένη και σε απόπειρα, πραγμάτων καλλιτεχνικής σημασίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένα σε κοινή θέα και σε δημόσιο κτίριο, αδίκημα που τιμωρείται με κάθειρξη έως 10 ετών.

«Το αδίκημα είναι δεδομένο. Θα κατηγορηθεί για διακεκριμένη κλοπή. Δεν υπάρχει αμφισβήτηση ως προς το αδίκημα. Είναι κακούργημα και απειλείται ποινή κάθειρξης από 5 – 10 έτη. Η αστυνομία οδηγήθηκε στα έργα μετά από δική του υπόδειξη. Δεν εξαναγκάστηκε να τα υποδείξει. Η ποινή που προβλέπεται είναι 5- 10 χρόνια. Αν καταδικαστεί σε 10 χρόνια, θα εκτίσει το 1/3 της ποινής και με ευεργετικό υπολογισμό περίπου 3,5 με 4 χρόνια», υποστήριξε σε δηλώσεις του στο Μega, ο συνήγορός του, Σάκης Κεχαγιόγλου.

«Οταν κάποιος πραγματοποιεί μια κλοπή δύο λόγους έχει, ή οικονομικούς ή αγάπη για την τέχνη. Είναι βέβαια περίεργος αυτός ο τρόπος αγάπης του εντολέα μου, αλλά αυτή την εξήγηση μου έδωσε χθες στη ΓΑΔΑ. Είναι ένας λάτρης της τέχνης, δεν είναι συλλέκτης, ήθελε να πάρει αυτά τα έργα για να τα απολαμβάνει ο ίδιος», ισχυρίστηκε μεταξύ άλλων ενώ σε ερώτηση αν ο 49χρονος είχε την τεχνογνωσία για να απενεργοποιήσει τον συναγερμό στην Εθνική Πινακοθήκη μόνη του και να φέρει εις πέρας την κλοπή των πινάκων, απάντησε:

«Μου είπε ότι δεν είχε συνεργούς. Για την τεχνογνωσία δεν το γνωρίζω, δεν συζητήσαμε τον ακριβή τρόπο που μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη. Είπε ότι ό,τι έκανε ήταν από αγάπη για την τέχνη. Δεν έχει υπάρξει κατάθεση ότι επεδίωξε να πουλήσει τους πίνακες. Διαψεύδω το δημοσίευμα για πώληση σε Άραβες. Με διαβεβαίωσε ότι ουδέποτε επιχείρησε να τους πουλήσει σε κάποιον».

Οσο για την κρυφώνα της ρεματιάς, ο κ. Κεχαγιόγλου είπε: «Θεώρησε ότι έχει στενέψει ο κλοιός γι αυτό τους έκρυψε. Όταν συνελήφθη υπέδειξε που ήταν κρυμμένοι»

Για τον τρίτο πίνακα [το σχέδιο του Κάτσια], ήταν ένα φύλλο χαρτί. Στην προσπάθειά του να μπει και να βγει τραυματίστηκε. Σκούπισε τα αίματα με αυτό. Δεν είχε κάποιον λόγο να το καταστρέψει. Αν έχει πωληθεί ας βρεθούν τα εκατομμύρια που εισέπραξε», ανέφερε για το τρίτο έργο που αφαιρέθηκε από την Πινακοθήκη μαζί με τους πίνακες Πικάσο και Μοντριάν.

Ο 49χρονος κατά τη μεταγωγή του στα δικαστήρια την Τετάρτη/INTIMEnews

«Όσον αφορά τους πίνακες διεθνώς σε αντίστοιχες περιπτώσεις επειδή μιλάμε για συγκεκριμένα έργα που είναι λεπτομερώς καταγεγραμμένα που παίρνουν δημοσιότητα μετά από τέτοιες κλοπές υπάρχουν τα εξής σενάρια. Πρώτον ότι οι κλοπές είναι κατ’ εντολήν, συνήθως ξένου συλλέκτη που θέλει να τα θαυμάζει σε συγκεκριμένο χώρο. Δεύτερον, σε περιπτώσεις διακεκριμένων έργων τέχνης που δεν θα μπορούσαν να δοθούν προς πώληση ούτε να εκτεθούν χρησιμοποιούνται άπο άλλου είδους εγκληματικές οργανώσεις ως χρηματική εγγύηση σε τιμή χαμηλότερη της αξίας τους. Αναγνωρίσιμοι πίνακες πηγαίνουν σε μεγαλεμπόρους ναρκωτικών στο 1/3 της αξίας τους ως εγγύηση λόγω της έλλειψης ρευστού», ανέφερε από την πλευρά του στον ίδιο τηλεοπτικό σταθμό, ο Χρήστος Τσιρογίαννης αρχαιολόγος – ερευνητής αρχαιοκαπηλίας, αναπληρωτής καθηγητής ινστ. Προηγμένων Μελετών του Πανεπιστημίου του Ααρχους στη Δανία.

«Είναι τόσο αναγνωρίσιμος ο πίνακας, είναι στο στόχαστρο των αρχών, όσος χρόνος κι αν παιρνούσε δεν θα μπορούσε να βγει στην αγορά. Το σενάριο είναι να μπορούσε να διοχετευτεί στην σκοτεινή αγορά και να καταλήξει στα χέρια κάποιου κροίσου ή να είχε προωθηθεί ως εγγύηση», παρατήρησε, ενώ ερωτηθείς για την τιμή πώληση ανέφερε ότι εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...