Ήταν σχεδόν αναπόφευκτο. Και οι καταλήψεις των σχολείων, τάχα για τα μέτρα του κορονοϊού, κομματικοποιήθηκαν πολύ γρήγορα —με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να «βοηθά», ζητώντας από τους εκπαιδευτικούς να υποδεικνύουν τους καταληψίες και να τους φορτώνουν με απουσίες, απαγορεύοντας τους την ψηφιακή τάξη (εδώ)— και τα όσα συνέβησαν στο συλλαλητήριο της Πέμπτης έγιναν αντικείμενο πολιτικής συζήτησης —και όχι απαραίτητα συζήτησης επιπέδου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Καλλιάνος, έκανε λόγο, σε ανάρτησή του στο Facebook, για «αλητάκια» που έκαναν τα επεισόδια στο Σύνταγμα. Ο ίδιος λέει ότι δεν αναφερόταν στους μαθητές, αλλά σε όσους «πήγαν για να κάψουν, να σπάσουν και να χτυπήσουν τους αστυνομικούς», αλλά το γεγονός ότι τσουβάλιασε εντέχνως τους μικρούς διαδηλωτές με τους μπαχαλάκηδες παραμένει, άλλωστε έγραψε για «αλητάκια» και όχι για αλήτες. Εγραψε: «Τα κακόμοιρα τα παιδιά, αυτή την ώρα καίνε το κέντρο της Αθήνας γιατί μάχονται για το μέλλον τους. Ξέρετε, είναι αυτά τα παιδιά που ενδιαφέρονται για καλύτερες συνθήκες στην παιδεία, που φοβούνται για τον COVID και που θέλουν περισσότερους καθηγητές ώστε να επιτύχουν στις εξετάσεις τους και να γίνουν λαμπροί επιστήμονες. Αλλά δεν φταίνε μόνο αυτά, φταίνε περισσότερο οι γονείς τους που τα μεγάλωσαν αλητάκια».
Ο κ. Καλλιάνος πήρε καθώς φαίνεται την άτυπη σκυτάλη από τον ομόσταυλό του βουλευτή της ΝΔ Κωνσταντίνο Μπογδάνο που προ ημερών είχε κάνει λόγο για «φίδια στον κόρφο των σχολείων».
Από την άλλη είναι εμφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έσπευσε να υιοθετήσει πολιτικά τους καταληψίες, ουσιαστικά δηλαδή αυτούς που, δικαιολογημένα ή όχι, υπονομεύουν μια ήδη τραυματισμένη από το lockdown εκπαιδευτική διαδικασία. Μάλιστα η Κουμουνδούρου ενέταξε στο κύμα των καταλήψεων και τους γονείς των μαθητών —για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας προφανώς: τα παιδιά δεν ανησυχούν από μόνα τους, τα στέλνουν να κλείνουν σχολεία οι γονείς τους, αν όχι και οι εκπαιδευτικοί, σύμφωνα με τα όσα είπε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος.
«Χιλιάδες μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς σε όλη τη χώρα συνεχίζουν να διεκδικούν το αυτονόητο. Σχολεία με ασφάλεια. Με τάξεις με λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, περισσότερους εκπαιδευτικούς και προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία. Η κυρία Κεραμέως αντί να ακούσει τα δίκαια αιτήματά τους, επιλέγει την καταστολή και τα δακρυγόνα. Καμία πρωτοβουλία για τα σχολεία που κλείνουν λόγω κρουσμάτων ή για τα χιλιάδες κενά που η δική της πολιτική έχει δημιουργήσει. Οι απειλές που εκτοξεύει απλά αναδεικνύουν το δικό της αδιέξοδο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είναι το μέλλον αυτής της χώρας. Και το μέλλον θα νικήσει», είπε ο κ. Ηλιόπουλος.
Πιο αναλυτικός —και με λόγο σαφώς πιο εμπεριστατωμένο— ο Νίκος Φίλης, τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, ανέφερε:
«Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, υπό το βάρος των μαθητικών κινητοποιήσεων και της κοινωνικής κατακραυγής όπως αποτυπώνεται στις δημοσκοπήσεις όπου αποδοκιμάζεται, διακίνησε στα ΜΜΕ ανακοίνωση με τίτλο: «Fake News και στην Παιδεία», προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Την ίδια στιγμή, η διαδήλωση χιλιάδων μαθητών στο κέντρο της Αθήνας δεχόταν χημικά -αντί δηλαδή διαλόγου με το πιο ευαίσθητο τμήμα της εκπαιδευτικής κοινότητας σε μια δύσκολη για όλους συγκυρία. Αντί συζήτησης με τους μαθητές, απειλές για αποκλεισμό από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όσων μαθητών συμμετέχουν στις κινητοποιήσεις. Κρίση πανικού ή ιδεολογική εμμονή;
«Στο έγγραφο που διένειμε το υπουργείο αναφέρεται πως «τα τμήματα με αριθμό μαθητών 26-30 είναι στο 3% του συνόλου»… Σοκάρει η παραδοχή πως περίπου 40.000 μαθητές αποτελούν για το υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση μια στατιστική ασημαντότητα. Ούτε μια λέξη βέβαια για τους εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές που φοιτούν σε τμήματα των 22, των 23 και των 24 παιδιών. Ούτε μια λέξη και για το γεγονός ότι η ΝΔ ψήφισε την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία».
Η απάντηση της κυρίας Κεραμέως δεν άργησε να έρθει. Η υπουργός Παιδείας κατήγγειλε ότι από τον ΣΥΡΙΖΑ τα σχολεία γίνονται αντιληπτά «ως πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης» και οι μαθητές «ως ευκαιρία κομματικής πελατείας» και υπογράμμισε πως «όταν η αυτονόητη ανάγκη κάλυψης των χαμένων διδακτικών ωρών και η πρόσβαση στην εκπαίδευση βαφτίζεται “καταστολή”, κάτι δεν πάει προφανώς καλά».
Στη δήλωσή της, η υπουργός επιτέθηκε περισσότερο στον ΣΥΡΙΖΑ, αναφέροντας: «Δεν ενδιαφέρουν οι ανάγκες και η μόρφωσή τους (των μαθητών), ούτε και οι θυσίες των γονιών τους. Προέχει η συστηματική παραπληροφόρηση και η καπηλεία των προβληματισμών και των ελπίδων τους στο βωμό του κομματικού οφέλους. Γι’ αυτό και προτιμούν το χειρότερο όλων των σχολείων: το κλειστό».
Η υπουργός Παιδείας επεσήμανε ότι αποτελεί χρέος «να αφουγκραζόμαστε αγωνίες, να προσαρμοζόμαστε στην υγειονομική κρίση και να αναζητούμε λύσεις». «Πολλά μπορούν να γίνουν στα σχολεία μας για να ανταποκριθούν στις μεγάλες δυνατότητες των μαθητών και τις προσδοκίες όλων, για να γίνουν καλύτερα. Αλλά καλύτερο σχολείο με κλειστές αίθουσες δεν γίνεται», κατέληξε στη δήλωσή της.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News