566
Ο Ελον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος στην κεντρική οθόνη του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης | REUTERS/Andrew Kelly

«Καρφί» Μπέζος κατά Μασκ για το Twitter: Θα κερδίσει η Κίνα από την εξαγορά;

Protagon Team Protagon Team 26 Απριλίου 2022, 14:27
Ο Ελον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος στην κεντρική οθόνη του χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης
|REUTERS/Andrew Kelly

«Καρφί» Μπέζος κατά Μασκ για το Twitter: Θα κερδίσει η Κίνα από την εξαγορά;

Protagon Team Protagon Team 26 Απριλίου 2022, 14:27

Θα εκμεταλλευθεί η Κίνα την εξαγορά του Twitter από τον Ελον Μασκ, έναντι 44 δισ. δολαρίων, για να αποκτήσει επιρροή στο δημοφιλές μέσο; Αυτό αναρωτήθηκε ο Τζεφ Μπέζος, αντίπαλος του ιδρυτή της Tesla στην κούρσα του διαστημικού τουρισμού αλλά και στην κορυφή της λίστας με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον πλανήτη.

Ο 58χρονος ιδρυτής του Amazon έκανε μία ανάρτηση-ερώτηση με την οποία διερωτάται αν η Κίνα βρήκε τρόπο να επηρεάζει το μέσο, καθώς η Tesla εξαρτάται από τους κινέζους κατασκευαστές μπαταριών, που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για την αυτοκινητοβιομηχανία, μετά τις ΗΠΑ.

Ο Μπέζος άφησε το ερώτημά του να αιωρείται στον θαυμαστό κόσμο του Twitter, για μία ώρα πριν απαντήσει ο ίδιος: «Η δική μου απάντηση στην ερώτηση αυτή, είναι πως μάλλον όχι. Το πιθανότερο είναι να να περιπλακούν τα πράγματα για την Tesla στην Κίνα, παρά να λογοκριθεί το Twitter».

Και συνέχισε: «Αλλά θα δούμε. Ο Μασκ είναι καλός στο να διαχειρίζεται τόσο πολύπλοκες καταστάσεις».

To καθεστώς του Πεκίνου έχει απαγορέψει το Twitter στην Κίνα, αλλά ο Μπέζος δεν είναι ο μόνος που υπαινίχθηκε ότι θα προσπαθήσει να ασκήσει επιρροή για να εμποδίσει χρήστες από το εξωτερικό να το επικρίνουν.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας δήλωσε ότι δεν υπάρχει καμία βάση στα σενάρια ότι το Πεκίνο θα μπορούσε να προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει την Tesla για να επηρεάσει το περιεχόμενο στο Twitter. Αυτό τόνισε ο εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών Γουάνγκ Γουένμπιν σε ερώτηση κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωσης την Τρίτη.

Περίπου τα μισά αυτοκίνητα που πούλησε η Tesla παγκοσμίως πέρυσι, κατασκευάστηκαν στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη.

Στο μεταξύ, ο ιδρυτής του Twitter, Τζακ Ντόρσεϊ, που έχει αποχωρήσει πλέον από την εταιρεία, δήλωσε πολύ ικανοποιημένος από την εξαγορά και τόνισε ότι αυτό που έπρεπε να γίνει ήταν να βγει από το χρηματιστήριο το μέσο και αυτό μόνο ο Μασκ μπορούσε να το κάνει.

«Το Twitter ως εταιρεία ήταν αυτό για το οποίο είχα μετανιώσει περισσότερο. Ανήκε στη Wall Street και στους διαφημιστές. Αυτό είναι το πρώτο σωστό βήμα. Δεν νομίζω ότι το Twitter θα πρέπει να έχει ιδιοκτήτη. Πρέπει να είναι δημόσιο αγαθό, όχι εταιρεία. Ο Ελον είναι ο μόνος που μπορούσε να λύσει το πρόβλημα και ο μόνος που εμπιστεύομαι», δήλωσε ο 45χρονος Ντόρσεϊ.

Ωστόσο, βουλευτές και γερουσιαστές των Δημοκρατικών εξέφρασαν την ανησυχία τους για το μέλλον του μέσου, ενώ η Εθνική Ομοσπονδία για την προώθηση των Εγχρωμων προέτρεψε τον Μασκ να φροντίσει να μην γίνει το Twitter «εργαστήριο ρητορικής μίσους και ψεμάτων που υποδαυλίζουν την Δημοκρατία μας».

Η Βίβιαν Σίλερ, πρώην επικεφαλής του τομέα ειδήσεων στο Twitter, είπε στο BBC ότι αισθάνθηκε «υπαρξιακό τρόμο» όταν ανακοινώθηκε η εξαγορά. «Η συμπεριφορά του στο Twitter, ως πολύ ενεργού χρήστη και ταυτόχρονα τρολ, και τα σχόλιά του ότι σήμερα το Twitter δεν προωθεί την ελευθερία του λόγου, με κάνουν να ανησυχώ για τα σχέδιά του», είπε.

Η ίδια επισήμανε ότι όταν ρώτησαν τον Μασκ πώς δηλαδή θα κάνει το Twitter «πλατφόρμα ελεύθερου λόγου», δεν είχε τίποτα ουσιαστικό να πει, εκτός από «αφελείς ιδέες».

«Είναι εύκολο να λες ότι πιστεύω στην ελευθερία του λόγου, αλλά τι θα κάνεις όταν πρόκειται για προτροπή στη χρήση βίας, για ρητορική μίσους, για πολύ επικίνδυνο περιεχόμενο, το οποίο το μέσο έχει την ευθύνη να απαγορέψει;», πρόσθεσε.

Το Twitter, που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, έχει περίπου 217 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία έμαθαν μετά την εξαγορά ότι οι θέσεις τους είναι ασφαλείς για το επόμενο εξάμηνο αλλά μετά κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...