712
| INTIMEnews

Καραμανλής για απεργία ΜΜΜ: «Ο νόμος έχει πολλές κυρώσεις και θα μας αναγκάσουν να τις βάλουμε μπρος»

Protagon Team Protagon Team 22 Σεπτεμβρίου 2022, 12:36
|INTIMEnews

Καραμανλής για απεργία ΜΜΜ: «Ο νόμος έχει πολλές κυρώσεις και θα μας αναγκάσουν να τις βάλουμε μπρος»

Protagon Team Protagon Team 22 Σεπτεμβρίου 2022, 12:36

Κυρώσεις βάσει του ισχύοντος νόμου 4808/2021, που προβλέπει την ύπαρξη προσωπικού ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας σε περίπτωση απεργίας στις επιχειρήσεις δημόσιου χαρακτήρα και κοινής ωφέλειας, προανήγγειλε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, σε δηλώσεις του ένα 24ωρο μετά τον απόλυτο αιφνιδιασμό των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς που άφησαν την Αθήνα χωρίς λεωφορεία, τρόλεϊ και Μετρό για μία ολόκληρη ημέρα.

Ο εν λόγω νόμος δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 19 Ιουνίου 2021 και στα τέλη Αυγούστου της ίδιας χρονιάς ολοκληρώθηκε η έκδοση και των απαιτούμενων –για να τεθεί σε εφαρμογή– υπουργικών αποφάσεων και εγκυκλίων.

Η απεργία της Τετάρτης, ωστόσο, απέδειξε με τον πλέον οδυνηρό για το επιβατικό κοινό (και όσους κινούνται εν γένει στην πρωτεύουσα) τρόπο ότι παραμένει κενό γράμμα.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, η απεργία των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν είχε καμία βάση ή δικαιολόγηση.

«Ψηφίστηκε ένας νόμος (σ.σ. αυτός για τις ΔΕΚΟ) που δεν έχει καμία σχέση με τους λόγους για τους οποίους έγινε η απεργία. Πριν από δύο εβδομάδες υπογράψαμε συλλογική σύμβαση εργασίας με όλους τους φορείς, μετά από πολλά χρόνια. Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε υπογράψει. Ο νόμος είναι σαφής και λέει ότι πρέπει να προκηρυχθεί τέσσερις ημέρες πριν η απεργία. Τι έκαναν οι συνδικαλιστές; Δεν είπαν κάνουμε απεργία. Περίμεναν μέχρι την Τρίτη το απόγευμα και είπαν συμμετέχουμε στην απεργία του Εργατικού Κέντρου Αθηνών», παρατήρησε ο κ. Καραμανλής σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1.

«Σε εταιρείες κοινής ωφέλειας δεν μπορούν να απεργούν όποτε θέλουν και να το ανακοινώνουν έξι ώρες πριν», επέμεινε για να συμπληρώσει: «Οι ΔΕΚΟ δεν ανήκουν στους εργαζόμενους, ανήκουν στους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν χθες από την απεργία» και «κανένα αίτημα δεν μπορεί να είναι λογικό, όταν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις που δεν υπέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν από 850 λεωφορεία, σήμερα έχουμε 1400 και έχουν γίνει 1.400 προσλήψεις»,

«Ο νόμος έχει πολλές κυρώσεις και θα μας αναγκάσουν να τις βάλουμε μπρος», διεμήνυσε ο υπουργός  Μεταφορών.

Παράνομη και καταχρηστική…

Mε… χρονοκαθυστέρηση το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών έκρινε παράνομη και καταχρηστική  την 24ωρη απεργία που προκήρυξε το ΕΚΑ και στην οποία συμμετείχαν τα 8 Σωματεία Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ.

Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ασκώντας αγωγή, το μεσημέρι της Τρίτης 20/09/2022, η οποία εκδικάστηκε την επόμενη ημέρα, Τετάρτη 21/09/2022.

Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης, η απεργία κρίθηκε παράνομη, λόγω μη τήρησης των προϋποθέσεων νόμιμης άσκησής της, που προβλέπει η σχετική νομοθεσία: γνωστοποίηση των αιτημάτων και των λόγων που τα θεμελιώνουν 4 ημέρες πριν από την πραγματοποίηση της απεργίας, διάθεση αναγκαίου προσωπικού για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων της επιχείρησης και την πρόληψη καταστροφών και ατυχημάτων («Προσωπικό Ασφαλείας»), διάθεση προσωπικού για την αντιμετώπιση στοιχειωδών αναγκών του κοινωνικού συνόλου κατά τη διάρκεια της απεργίας («Προσωπικό Ελάχιστης Εγγυημένης Υπηρεσίας»), υποχρέωση υποβολής αίτησης για Διεξαγωγή Δημόσιου Διαλόγου από τη συνδικαλιστική οργάνωση που κηρύσσει την απεργία.

Παράλληλα, η απεργία κρίθηκε καταχρηστική με το σκεπτικό ότι, αφενός προκάλεσε σημαντική οικονομική ζημία στην εταιρεία και αφετέρου, πραγματοποιήθηκε την ημέρα ψήφισης του σχετικού νομοσχεδίου, παρόλο που αυτό τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από τις 6 Αυγούστου 2022, οπότε και υπήρχε το χρονικό περιθώριο, να εκφραστούν οι απόψεις των σωματείων ενώπιον της διοίκησης της εταιρείας. Αντίθετα, επελέγη το έσχατο μέσο απεργίας, με την αποδοχή των δυσμενών επιπτώσεων.

«Δεν εγκαινιάζουμε ποτέ έργο εάν δεν δοθεί στην κυκλοφορία»

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι τις επόμενες ημέρες θα παραδοθούν και οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά, ώστε να συνδεθεί το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, καθώς και ότι προχωρούν οι εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό με νέες μεθόδους που διασφαλίζουν τη μικρότερη δυνατή όχληση.

«Δεν εγκαινιάζουμε ποτέ έργο εάν δεν παραδοθεί και εάν δεν δοθεί στην κυκλοφορία», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε «Εγκαινιάζουμε έργα, τα οποία δίνονται άμεσα στην κυκλοφορία. Εμείς δεν κόβουμε κορδέλες και μουσαμάδες, γιατί αυτό είναι πολύ μακριά από την φιλοσοφία μιας σύγχρονης Κεντροδεξιάς».

Εφικτός ο στόχος της αυτοδυναμίας

Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε εξάλλου την πεποίθηση ότι η Νέα Δημοκρατία μπορεί να επιτύχει την αυτοδυναμία στις εκλογές του 2023.

«Βλέπουμε σε όλες τις δημοσκοπήσεις ότι η Νέα Δημοκρατία παραμένει 8 μονάδες μπροστά στην πρώτη εκλογική αναμέτρηση. Θα πάμε στις εκλογές και θα αποφασίσει ο κυρίαρχος λαός. Στη Θεσσαλονίκη είδαμε από τη μία έναν Πρωθυπουργό με συγκεκριμένο σχέδιο, που μπορεί να το εφαρμόσει, και από την άλλη έναν αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης που έδωσε για άλλη μία φορά ψεύτικες υποσχέσεις», σημείωσε μεταξύ άλλων.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News