Δεν είναι συνηθισμένο ένας υπουργός ελληνικής κυβέρνησης να παραδέχεται κάποιο λάθος του –ο κανόνας είναι οι υπεκφυγές και η μετάθεση ευθυνών. Αλλά ο Κώστας Αχ. Καραμανλής δεν κρύφτηκε «πίσω από το δάχτυλό του», όπως είπε και ο ίδιος στη συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ, αναφερόμενος στα προβλήματα που παρατηρήθηκαν το προηγούμενο διάστημα με τα δρομολόγια των μέσων μαζικής μεταφοράς εν μέσω έξαρσης της επιδημίας του κορονοϊού.
Μιλώντας το μεσημέρι της Δευτέρας στην εκπομπή του Γιώργου Ευγενίδη και της Ελενας Παπαδημητρίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παραδέχτηκε αστοχίες στον σχεδιασμό της κίνησης των ΜΜΜ και προανήγγειλε σειρά μέτρων για τη βελτίωση της κατάστασης, κάνοντας μάλιστα λόγο και για «στοχευμένες» προσλήψεις οδηγών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, και για μεγάλο διαγωνισμό για την ανανέωση του γηρασμένου στόλου των λεωφορείων.
Στόχος, όπως εξήγησε ο κ. Καραμανλής, είναι να μειωθούν κι άλλο οι χρονοαποστάσεις, αλλά και να αντιμετωπιστεί η επιβάρυνση των οδηγών των οποίων οι άδειες ανακλήθηκαν λόγω της επιδημίας, ήδη από την περασμένη Παρασκευή (εδώ).
«Είμαι σε επαφή με το υπουργείο Εσωτερικών για προσλήψεις οδηγών, εκεί που χρειάζεται και αφότου γίνει σοβαρή αναδιάρθρωση των εταιρειών. Δεν μπορούμε να κάνουμε προσλήψεις χωρίς μέτρο» επεσήμανε ο υπουργός Μεταφορών.
Για τα λεωφορεία τόνισε ότι «στη Θεσσαλονίκη με τα ΚΤΕΛ έχουμε καινούργια λεωφορεία με τον πρωτοπόρο θεσμό του leasing, αυτό θα δούμε σταδιακά και στην Αθήνα και θα επιταχύνουμε τις διαδικασίες με πολύ μεγάλο διαγωνισμό για νέα λεωφορεία και ηλεκτρικά λεωφορεία». «Εχουμε πεπαλαιωμένο στόλο, έχουμε να πάρουμε λεωφορεία από το 2009» σχολίασε.
«Σήμερα πληρώνουμε περισσότερα χρήματα σε ρεπό και άδειες απ’ ό,τι αν είχαμε προσλάβει 100 οδηγούς. Αυτά είναι παθογένειες πολλών ετών και πρέπει να τις λύσουμε, δεν μπορεί ένας οργανισμός να έχει υπεράριθμους που δεν είναι στο πεδίο» ανέφερε ο υπουργός.
Οπως διευκρίνισε ο κ. Καραμανλής, «γίνεται προσπάθεια να πυκνώσουν τα δρομολόγια όσο είναι δυνατόν… Πάρα πολλά παράπονα (για τα δρομολόγια) που έγιναν τις προηγούμενες μέρες είναι δικαιολογημένα και λογικά – και μας προβλημάτισαν. Δεν θέλω να κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου, παραδεχθήκαμε και εμείς στο υπουργείο και οι διοικήσεις ότι έγινε λάθος υπολογισμός στο θέμα των αδειών, δεν εκτιμήθηκε σωστά πόσοι πολίτες έχουν μείνει Αθήνα, ενώ οι άδειες φέτος ήταν πολύ λιγότερες σε σχέση με πέρυσι, λόγω κορονοϊού αρκετοί πολίτες παρέμειναν στην Αθήνα και έπρεπε να πάρουμε μια απόφαση που δεν ήταν εύκολη, με ανάκληση αδειών».
«Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ, που είναι στην πρώτη γραμμή, δεν πήραν ούτε μια μέρα άδεια καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας. Και οι αριθμοί των οδηγών στους συρμούς και τα λεωφορεία είναι πολύ περιορισμένοι. Στη γραμμή 2 και 3 στις ώρες αιχμής έχουμε κάνει ειδικό προγραμματισμό για χρονοαποστάσεις 6 με 7 λεπτά. Στη γραμμή 1 γύρω στα 8 λεπτά. Αυτές οι χρονοαποστάσεις παρακολουθούνται σε καθημερινό επίπεδο, κι οπού χρειαστεί θα κάνουμε και αλλαγές δρομολογίων και θα βάλουμε εμβόλιμους συρμούς και λεωφορεία. Σε λεωφορεία και τρόλεϊ σήμερα έχουν βγει γύρω στα 810 λεωφορεία στους δρόμους, πολύ περισσότερα από πέρυσι, οι χρονοαποστάσεις έχουν πέσει κι εκεί» τόνισε.
Σε ό,τι αφορά τη συμμόρφωση στο μετρό για τη χρήση μάσκας, δήλωσε ότι είναι αρκετά ικανοποιητική, αλλά στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ δεν ήταν αυτή που θα ήθελε η κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας και την ατομική ευθύνη των επιβατών.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News