479
|

Iσχυρά αποτελέσματα από τη Motor Oil – Επανεξετάζει την επένδυση στο FSRU Κορίνθου

Protagon Team Protagon Team 13 Απριλίου 2023, 10:33

Iσχυρά αποτελέσματα από τη Motor Oil – Επανεξετάζει την επένδυση στο FSRU Κορίνθου

Protagon Team Protagon Team 13 Απριλίου 2023, 10:33

Σε σειρά θετικών εξελίξεων στην αγορά ενέργειας, στις οποίες περιλαμβάνονται η διατήρηση των περιθωρίων διύλισης σε υψηλά επίπεδα, η απομάκρυνση των ανησυχιών για ύφεση, η μείωση του ενεργειακού κόστους και η διατήρηση της δυναμικής της ζήτησης καυσίμων, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τζαννετάκης, κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του 2022 στους αναλυτές.

Ο κ. Τζαννετάκης απέφυγε να διατυπώσει προβλέψεις για τα αποτελέσματα του 2023, καθώς όπως είπε το εξωτερικό περιβάλλον παραμένει ρευστό, εκτίμησε ωστόσο ότι αν διατηρηθούν οι τρέχουσες τάσεις, θα συνεχιστούν οι υψηλές αποδόσεις.

Οπως εξάλλου είπε, ο Ομιλος Motor Oil εξακολουθεί να ενδιαφέρεται για εξαγορές στο χώρο των ανανεώσιμων πηγών, ενώ συνεχίζει παράλληλα την υλοποίηση δικών του έργων. Στο πλαίσιο αυτό έως το τέλος του έτους προβλέπεται η λειτουργία νέων μονάδων ισχύος 60 μεγαβάτ.

Αναφερόμενος, τέλος, στην πορεία υλοποίησης της πλωτής δεξαμενής Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Κόρινθο, ο Πέτρος Τζαννετάκης υπογράμμισε ότι το market test ολοκληρώθηκε επιτυχώς, ωστόσο η τελική επενδυτική απόφαση θα ληφθεί αφού εξεταστούν τα νέα δεδομένα όπως η άνοδος του κόστους των πλοίων, τα οποία επιπλέον έχουν γίνει δυσεύρετα.

Παράλληλα, τόνισε, προχωρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό η κατασκευή της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με φυσικό αέριο που υλοποιείται από κοινού με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Αύξηση τζίρου και κερδών το 2022

Για το 2022 ο Ομιλος Motor Oil ανακοίνωσε αύξηση του κύκλου εργασιών στα 16,6 δισ. ευρώ έναντι 10,2 δισ. το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 61,99%.

Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν στο 1,693 δισ. ευρώ από 490 εκατ. έναν χρόνο πριν, ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 968 εκατ. ευρώ από 202 εκατ. ευρώ το 2021.

Τα προσαρμοσμένα EBITDA ανήλθαν σε 1,628 δισ. ευρώ έναντι 379 εκατ. ευρώ το 2021 και η προσαρμοσμένη καθαρή κερδοφορία σε 917 εκατ. ευρώ από 115 εκατ. ευρώ το 2021.

Οι επενδύσεις ανήλθαν σε 1,07 δισ. ευρώ από 428 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ το καθαρό χρέος ανήλθε σε 1,763 δισ. ευρώ έναντι 1,450 δισ. ευρώ το 2021, με τις λειτουργικές χρηματορροές να ανέρχονται σε 1,152 δισ. ευρώ έναντι 281 εκατ. ευρώ το 2021.

Στη σχετική ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι πλέον του φόρου εισοδήματος επιβλήθηκε και εισφορά αλληλεγγύης (33% επί των φορολογητέων κερδών) η οποία ήταν 358,2 εκατ. ευρώ.

Το μεικτό κέρδος της εταιρείας διαμορφώθηκε σε υψηλό επίπεδο επηρεαζόμενο θετικά από τα ιστορικά υψηλά περιθώρια διύλισης σε συνδυασμό με την αύξηση του όγκου των βιομηχανικών πωλήσεων και την θετική επίπτωση από την αποτίμηση των αποθεμάτων.

Οπως επισημαίνεται, από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων της εταιρείας διαφαίνεται ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του διυλιστηρίου (οι πωλήσεις εξωτερικού συμπεριλαμβανομένης της Ναυτιλίας ανήλθαν για τη χρήση 2022 στο 84,96% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 85,42% την αντίστοιχη χρήση του 2021) καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε το 2022 σε 95,50% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 88,46% το 2021).

Η διοίκηση της Motor Oil θα προτείνει στη Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 1,60 ευρώ ανά μετοχή. Σημειώνεται ότι έχει ήδη καταβληθεί προμέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...