731
Το σήμα του Χόλιγουντ καθρεπτίζεται στη βιτρίνα ενός εμπορικού κέντρου στο κέντρο του Λος Αντζελες | Reuters

ΗΠΑ: Με τον κορονοϊό να «θερίζει», οι επιχειρήσεις ζητούν βοήθεια από τους επιδημιολόγους

Protagon Team Protagon Team 26 Ιουλίου 2020, 17:20
Το σήμα του Χόλιγουντ καθρεπτίζεται στη βιτρίνα ενός εμπορικού κέντρου στο κέντρο του Λος Αντζελες
|Reuters

ΗΠΑ: Με τον κορονοϊό να «θερίζει», οι επιχειρήσεις ζητούν βοήθεια από τους επιδημιολόγους

Protagon Team Protagon Team 26 Ιουλίου 2020, 17:20

Οι ΗΠΑ κατέγραψαν χθες Σάββατο 68.212 νέα κρούσματα μόλυνσης από τον κορονοϊό μέσα σε 24 ώρες, με βάση την καταμέτρηση του πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς.

Ο συνολικός αριθμός των ανθρώπων που έχουν προσβληθεί από τον SARS-CoV-2 έφθασε έτσι τους 4.174.437 αφότου άρχισε να εξαπλώνεται η πανδημία στη χώρα που υφίσταται το πιο βαρύ χτύπημα στον πλανήτη σε απόλυτους αριθμούς, σύμφωνα με την καταμέτρηση της σχολής αυτής ιατρικής της Βαλτιμόρης ως χθες στις 20:30 (τοπική ώρα, 03:30 σήμερα Κυριακή ώρα Ελλάδας).

Ο αριθμός των νεκρών εξαιτίας της COVID-19 έφθασε συνολικά τους 146.391, καθώς καταμετρήθηκαν άλλοι 1.067 θάνατοι το προηγούμενο 24ωρο.

Μολονότι καταγραφόταν μια ορισμένη βελτίωση της κατάστασης περί τα τέλη της άνοιξης, εδώ και αρκετές εβδομάδες η καμπύλη της μετάδοσης στις ΗΠΑ πήρε ξανά ανοδική τροχιά, ειδικά στον Νότο και στη Δύση.

Τις τελευταίες 12 ημέρες, το επίπεδο των νέων κρουσμάτων μόλυνσης από τον SARS-CoV-2 που καταγράφονται ανά 24 ώρες δεν έχει πέσει κάτω από το επίπεδο των 60.000.

Με τον κορονοϊό λοιπόν να μην δείχνει κανένα σημάδι υποχώρησης στις ΗΠΑ, πολλές μεγάλες εταιρείες και επιχειρήσεις αγωνίζονται απεγνωσμένα να βρουν τρόπο να προστατεύσουν την υγεία των υπαλλήλων και των πελατών τους, παραμένοντας κερδοφόρες και στον «αφρό».

Και όπως αναφέρει σε προ ημερών του άρθρο το Bloomberg, ορισμένες επιχειρήσεις είναι καλύτερα εξοπλισμένες για αυτό σε σύγκριση με άλλες.

Λόγου χάρη, στον φαρμακευτικό κολοσσό Bristol Myers Squibb, ο Ντέιβιντ Σέπερλι επιβλέπει την υγεία 30.000 υπαλλήλων της εταιρείας σε όλο τον κόσμο.

Η δουλειά του ως εκτελεστικού διευθυντή για την υγεία μεταμορφώθηκε ριζικά μετά το ξέσπασμα του κορονοϊού τον Ιανουάριο στην Κίνα.

Ο Σέπερλι, γιατρός που έχει επίσης μεταπτυχιακές σπουδές στις βιοστατιστικές επιστήμες από το πανεπιστήμιο Τζονς Χόπκινς, κινήθηκε γρήγορα για να επιβάλει κανόνες καραντίνας και ταξιδιωτικούς περιορισμούς για περισσότερους από 1.400 υπαλλήλους της εταιρείας στις ΗΠΑ.

Ο γιατρός κινητοποίησε μια ομάδα επιστημόνων και αναλυτών για την παρακολούθηση δεδομένων σε όλο τον κόσμο σχετικά με τα νέα κρούσματα, τη χωρητικότητα νοσοκομείων και την τοπική τοπική καθοδήγηση.

Ανέπτυξαν κριτήρια για το ποιες περιστάσεις θα προκαλούσαν κλιμακωτά επίπεδα περιορισμών.

Ηδη από τα μέσα Μαρτίου – πολύ νωρίς – περισσότερες από 250 εγκαταστάσεις της Bristol Myers σε όλο τον κόσμο, μπήκαν σε «κόκκινο στάδιο» – δηλαδή εργαζόταν μόνο το απολύτως απαραίτητο προσωπικό για την παραγωγή.

Ήταν έξι μέρες προτού ληφθούν τα πρώτα εκτεταμένα μέτρα σε επίπεδο πολιτείας στις ΗΠΑ, με την επιβολή καραντίνας στην Καλιφόρνια.

Ο χρόνος επιστροφής στο «πράσινο στάδιο» της κανονικότητας παραμένει «το μεγάλο ερώτημα», λέει ο Σέπερλι.

Η Bristol Myers, η οποία διαβουλεύεται με τις ομάδες υγείας άλλων μεγάλων φαρμακοβιομηχανικών σε εβδομαδιαία βάση, αφήνει τα δεδομένα να καθορίσουν τις αποφάσεις της.

«Όλα όσα έχουμε κάνει για να προστατέψουμε τους υπαλλήλους μας στηρίζονται στην επιστήμη του κορονοϊού», επισημαίνει ο ίδιος.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν μια εσωτερική ομάδα ειδικών και επιστημόνων δεδομένων για να κατευθύνουν τις αποφάσεις για τη λειτουργία τους.

Στηρίζονται στις υγειονομικές αρχές και σε εξωτερικούς συμβούλους για να καθορίσουν τι μέτρα πρόληψης πρέπει να λάβουν – και πώς να ελαχιστοποιήσουν τον νομικό κίνδυνο εάν οι εργαζόμενοι κατηγορήσουν τις επιχειρήσεις για έκθεση στον ιό.

Το Εμπορικό Ρπιμελητήριο των ΗΠΑ και άλλες ενώσεις έχουν ασκήσει πίεση στο Κογκρέσο να προστατέψει τις επιχειρήσεις από αγωγές που σχετίζονται με την COVID-19.

Το επιμελητήριο έχει ζητήσει επίσης ενιαίες οδηγίες που θα μπορούν πρακτικά να εφαρμοστούν όταν θα ανοίξουν ξανά όλες οι πολιτείες.

Μέχρι στιγμής όμως, δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο.

Αντ’ αυτού υπάρχει ένα πρόχειρο… κολάζ ομοσπονδιακών, πολιτειακών και τοπικών κανόνων που οι επιχειρήσεις πρέπει να επιλέξουν.

Στις αρχές Ιουλίου, για παράδειγμα, το Κάνσας διέταξε τον κόσμο να φορά μάσκες σε δημόσιους χώρους εάν δεν μπορεί να διατηρήσει απόσταση 1,5 μέτρου.

Στο γειτονικό Μιζούρι, δεν υπάρχει εντολή για μάσκες, αλλά στην πόλη Σεντ Λούις η μάσκα είναι υποχρεωτική.

Η Apple έκλεισε στα τέλη του Ιουνίου όλα τα καταστήματα λιανικής στην Αριζόνα, την Καλιφόρνια και τη Φλόριντα εξαιτίας της αύξησης των κρουσμάτων.

Μία εβδομάδα αργότερα, οι κυβερνήτες των πολιτειών ανέβαλαν τα σχέδια ανοίγματος των καταστημάτων.

Ανήσυχες μην κάνουν λάθη, οι εταιρείες απευθύνονται ολοένα και περισσότερο σε συμβούλους και ακαδημαϊκούς εμπειρογνώμονες για την απαραίτητη καθοδήγηση.

«Η όρεξη για πληροφορίες είναι τεράστια», λέει ο Mάικ βαν Ντάικ, αναπληρωτής καθηγητής στο Κέντρο Υγείας, Εργασίας και Περιβάλλοντος στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Κολοράντο.

Το κέντρο ξεκίνησε από τον Μάιο εβδομαδιαία σεμινάρια στο Διαδίκτυο για επιχειρήσεις σε σχέση με τον κορονοϊό που προσέλκυσαν τουλάχιστον 200 συμμετέχοντες έκαστο, σε σύγκριση με τα 40 ή 50 άτομα που συνήθως παρακολουθούσαν τις διαδικτυακές εκδηλώσεις του ομίλου πριν από την πανδημία.

«Οι συμβουλές που δίνουμε στηρίζονται στην επιστήμη, αλλά λίγες από τις παρεμβάσεις αυτές έχουν όντως δοκιμαστεί στην πράξη», καταλήγει με νόημα ο Βαν Ντάικ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...