428
Ενσταντανέ από τα εγκαίνια του τρένου υψηλής ταχύτητας Whoosh, που συνδέει την Τζακάρτα με το Μπαντούνγκ | EPA/ADI WEDA

Ινδονησία: Λανσάρει νέα υπερταχεία, με κινεζικά κεφάλαια

Protagon Team Protagon Team 5 Οκτωβρίου 2023, 14:48
Ενσταντανέ από τα εγκαίνια του τρένου υψηλής ταχύτητας Whoosh, που συνδέει την Τζακάρτα με το Μπαντούνγκ
|EPA/ADI WEDA

Ινδονησία: Λανσάρει νέα υπερταχεία, με κινεζικά κεφάλαια

Protagon Team Protagon Team 5 Οκτωβρίου 2023, 14:48

Η Ινδονησία εγκαινίασε τον πρώτο συρμό με ταχύτητα σφαίρας (bullet train) στη νοτιοανατολική Ασία, μετά από τετραετή καθυστέρηση και έναν ανταγωνισμό μεταξύ Κίνας και Ιαπωνίας για την παροχή της τεχνολογίας υψηλής ταχύτητας, αναφέρει ρεπορτάζ των Times του Λονδίνου.

Ο πρόεδρος της Ινδονησίας, Τζόκο Γουιντόντο, κήρυξε τα εγκαίνια του Whoosh, όπως αποκαλείται, και έκανε το εναρκτήριο ταξίδι μεταξύ της πρωτεύουσας Τζακάρτα και της πόλης Μπαντούνγκ.

«Το τρένο υψηλής ταχύτητας Τζακάρτα-Μπαντούνγκ σηματοδοτεί το αποτελεσματικό, φιλικό και ολοκληρωμένο σύστημα μαζικής μεταφοράς της χώρας μας» είπε ο Γουιντόντο κατά τη διάρκεια της τελετής εγκαινίων στον σταθμό Χαλίμ της Τζακάρτα. «Είναι ένα σύμβολο του εκσυγχρονισμού μας στα μέσα μαζικής μεταφοράς, που συνδέεται άψογα με άλλους τρόπους μεταφοράς».

Το Whoosh προκύπτει από τα αρχικά των λέξεων Waktu Hemat, Operasi Optimal, Sistem Hebat, που σημαίνουν «εξοικονόμηση χρόνου, βέλτιστη λειτουργία, εξαιρετικό σύστημα». Το τρένο πιάνει μέγιστη ταχύτητα 350 χλμ. την ώρα και το ταξίδι των 140 χλμ. διαρκεί 40 λεπτά – πολύ πιο σύντομο σε σύγκριση με τις τρεις ώρες των «κοινών» τρένων.

Οι συρμοί θα μεταφέρουν 600 επιβάτες ο καθένας και είναι σχεδιασμένοι έτσι ώστε να σταματούν με ασφάλεια σε περίπτωση σεισμού ή πλημμύρας. Το έργο ήταν αμφιλεγόμενο από την αρχή. Η υπηρεσία επρόκειτο να ξεκινήσει το 2019 και ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, ο προϋπολογισμός των 5,7  δισ. ευρώ αυξήθηκε σε σχεδόν 7 δισ. ευρώ. Ορισμένοι οικονομολόγοι λένε ότι η δαπάνη είναι απίθανο να αποσβεστεί.

Τις δύο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας της νέας υπερταχείας οι επιβάτες θα μπορούν να ταξιδεύουν δωρεάν. Μετά από αυτό το διάστημα, ένα εισιτήριο δεύτερης θέσης θα κοστίζει 250.000 ρουπίες (15 ευρώ) και της κατηγορίας VIP 350.000 ρουπίες (21,30 ευρώ) – ποσό μεγαλύτερο από τα εισοδήματα πολλών Ινδονήσιων.

Οι επιβάτες θα καταφθάνουν σε μια απομακρυσμένη συνοικία του Μπαντούνγκ, από την οποία θα πρέπει να παίρνουν άλλο, τοπικό τρένο για να προσεγγίσουν το κέντρο. Οι αντιδράσεις σχετικά με τα λογιστικά προβλήματα και την επιλογή τοποθεσίας του σταθμού της νέας υπερταχείας είναι πολλές.

«Εκτός από την επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού, οι επιδοτήσεις για το τρένο υψηλής ταχύτητας θα εγείρουν σοβαρά ερωτήματα ως προς τη σωστή χρήση των χρημάτων των φορολογουμένων» έγραψε το ινδονησιακό ειδησεογραφικό περιοδικό Tempo. «Θα έπρεπε να επιδοτηθούν οι επιβάτες του τρένου υψηλής ταχύτητας, που δεν είναι καθόλου φτωχοί, για να απολαύσουν μια τέτοια πολυτελή εγκατάσταση;»

Η σύμβαση για την προμήθεια της τεχνολογίας, που ανατέθηκε σε μια κινεζική κρατική εταιρεία το 2015, ήταν μια μορφή ταπείνωσης για την Ιαπωνία, η οποία είχε ασκήσει έντονη πίεση για τη δική της υπερταχεία, με τον διάσημο, πρωτοποριακό σχεδιασμό.

Η ιαπωνική τεχνολογία κρίθηκε ανώτερη, αλλά το Πεκίνο προσφέρθηκε να χρηματοδοτήσει ολόκληρο το έργο, χωρίς να ζητήσει καν εγγύηση δανείου από την κυβέρνηση της Ινδονησίας.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...