Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τα σχέδια της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας για αλλαγές στο Λύκειο. Δεν είναι δε, μόνο πολιτικές -χαρακτηριστικό το tweet του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη:
Από την κατάργηση των πανελληνίων στις διπλές εξετάσεις… Αξιολόγηση παντού απαραίτητη προϋπόθεση για να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής.
— Kyriakos Mitsotakis (@kmitsotakis) August 30, 2017
Ερχονται και από τους κόλπους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους καθηγητές που προειδοποιούν για οπισθοδρόμηση και υπερεξάντληση των μαθητών σε ένα Λύκειο που μετατρέπεται σε «ένα εξουθενωτικό εξεταστικό κέντρο διαρκείας» και δημιουργεί μια «βιομηχανία παραγωγής εξετάσεων». Αυτούς τους όρους χρησιμοποιεί σε ανακοίνωσή της η Ενωση Ελλήνων Φυσικών, σχολιάζοντας τις δρομολογούμενες αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στον τρόπο εισαγωγής των μαθητών στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ.
Στην ανακοίνωση-επιστολή της προς τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου η Ενωση Ελλήνων Φυσικών απηχεί τις ανησυχίες όλου του εκπαιδευτικού κλάδου για τις αλλαγές και τις δίδυμες εξετάσεις. Χαρακτηριστικό ότι προειδοποιεί για «αποδιοργάνωση» του Λυκείου και ότι «η προσμέτρηση της σχολικής βαθμολογίας για την εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα, δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων, μεταξύ των οποίων το αδιάβλητο, η ψυχολογική πίεση προς τους εκπαιδευτικούς για “χαριστικούς” βαθμούς ή/και το εμπόριό τους»…
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΕΦ:
«Ήμαρτον, κε Γαβρόγλου…
Οι συνεχείς ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας για τις επικείμενες αλλαγές στη μέση εκπαίδευση, αφενός προκάλεσαν έκπληξη, αφετέρου δεν προκάλεσαν!
» Προκάλεσαν έκπληξη γιατί οι υπέρμαχοι της κατάργησης των “μαθητοβόρων” εξετάσεων και της ελεύθερης εισαγωγής στα ανώτατα ιδρύματα, έχουν μεταλλαχθεί σε «βιοτεχνία παραγωγής εξετάσεων», η οποία δεν διαθέτει καμία παιδαγωγική βάση, ενώ οπισθοδρομεί δεκαετίες πίσω. Το Λύκειο μετατρέπεται και επισήμως, πλέον, σε ένα εξουθενωτικό για τους μαθητές εξεταστικό κέντρο διαρκείας. Η αποδιοργάνωση του Λυκείου, για μία ή δύο εβδομάδες, αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, μάλλον δεν έχει μελετηθεί επαρκώς. Επιπλέον, η προσμέτρηση της σχολικής βαθμολογίας για την εισαγωγή στα ανώτατα ιδρύματα, δημιουργεί πληθώρα προβλημάτων, μεταξύ των οποίων το αδιάβλητο, η ψυχολογική πίεση προς τους εκπαιδευτικούς για “χαριστικούς” βαθμούς ή/και το εμπόριό τους, όπως επισήμανε και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
» Δεν προκάλεσαν έκπληξη, όμως, γιατί αποτέλεσαν ένα ακόμα επεισόδιο στο αντιεπιστημονικό σίριαλ, που εξελίσσεται μπροστά στα μάτια μας εδώ και καιρό. Η πρωτοφανής στα χρονικά πρωτοτυπία να εισάγονται οι υποψήφιοι χωρίς στοιχειώδεις γνώσεις σε απαιτητικές σχολές υψηλού κύρους και αναγνώρισης, αποδεικνύει τις προτεραιότητες και τις εμμονές της ηγετικής ομάδα του Υπουργείου Παιδείας. Θα εισάγονται στα Πολυτεχνεία χωρίς να εξετάζονται Φυσική (μετατρέπεται σε μάθημα επιλογής!), όπως εισάγονται σήμερα σε σχολές με υψηλές απαιτήσεις Μαθηματικών και Φυσικής, χωρίς να γνωρίζουν Μαθηματικά και Φυσική! Ας μας γνωρίσει το Υπουργείο μία πολυτεχνική σχολή όπου δεν υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις στη Φυσική. Προφανώς και είμαστε σύμφωνοι στην εισαγωγή όλων στις σχολές που επιθυμούν, αλλά χωρίς προαπαιτούμενες στοιχειώδεις γνώσεις, οι φοιτητές τελικά οδηγούνται ή στην εγκατάλειψη ή στην προσφυγή στα πανεπιστημιακά ιδιωτικά φροντιστήρια, που βρίσκονται σε πρωτοφανή έξαρση. Ας θυμίσουμε, χαρακτηριστικά, με ποια κριτήρια εισάγονται στις Παιδαγωγικές Σχολές, στις σχολές Πληροφορικής και την εισαγωγή από τα ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ. Αυτό το προφανές κόστος δεν απασχόλησε κανέναν, όπως διαπιστώνουμε…
»Η προσπάθεια του Υπουργείου να υποβαθμίσει την ένταση που έχει προκληθεί, διαδίδοντας ότι θα γίνει διάλογος με τους φορείς, απλά δεν μας πείθει, λόγω του βεβαρυμμένου παρελθόντος του. Το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόζει όλα όσα έχουν προαποφασίσει οι σύμβουλοι του κου Γαβρόγλου, χωρίς να προηγείται καν στοιχειώδης προσχηματικός διάλογος. Τα παραδείγματα περισσεύουν.
» Η πασιφανής εμμονή του Υπουργείου να υποβαθμίζει διαρκώς τις Φυσικές Επιστήμες, ενάντια σε κάθε επιστημονική λογική, προκαλεί προβληματισμό. Ιδιαίτερα στη Φυσική, μειώνεται συνεχώς η ύλη, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, ενώ ανατίθεται όλο και περισσότερο η διδασκαλία της σε καθηγητές που έχουν να την αγγίξουν ουσιαστικά από την Α’ Λυκείου, ευνοώντας προκλητικά την αγαπημένη ειδικότητα του Υπουργείου –γιατί, άραγε;-, αλλοιώνοντας τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εκπαίδευσης.
» Κατά τα λοιπά, ασχολούμαστε με τις διαστημικές υπηρεσίες, τη στιγμή που δεν προβλέπεται ούτε ως επιλογή η Αστρονομία και η Αστροφυσική, και τους έρωτες των μαθητών, οι οποίοι ευτυχώς για τους ίδιους, συνεχίζουν ερωτεύονται χωρίς την παρέμβαση του Υπουργείου…
» Ελπίζουμε, έστω και την ύστατη στιγμή, να διαψευστούμε και να ξεκινήσει ένας σοβαρός και ειλικρινής διάλογος, πριν την εφαρμογή αποφάσεων, που θα βρίσκουν σύμφωνους μόνο τους εμπνευστές τους».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News