444
Καρτ ποστάλ από το Τόκιο: οι οδικές αρτηρίες της ιαπωνικής πρωτεύουσας θα σκαφτούν για να διανοιχθούν υπόγειες σήραγγες μεταφοράς εμπορευμάτων | Shutterstock

Ιαπωνία: Υπόγειος ιμάντας μεταφοράς εμπορευμάτων!

Protagon Team Protagon Team 29 Ιουνίου 2024, 13:56
Καρτ ποστάλ από το Τόκιο: οι οδικές αρτηρίες της ιαπωνικής πρωτεύουσας θα σκαφτούν για να διανοιχθούν υπόγειες σήραγγες μεταφοράς εμπορευμάτων
|Shutterstock

Ιαπωνία: Υπόγειος ιμάντας μεταφοράς εμπορευμάτων!

Protagon Team Protagon Team 29 Ιουνίου 2024, 13:56

Μπορεί σε μέρη όπως η Ελλάδα, όπου ακόμη υπάρχει πρόβλημα αφαλούς μετακίνησης των ανθρώπων πάνω σε δρόμους, πεζοδρόμια αλλά και σε σιδηροτροχιές, είτε στην Αθήνα είτε στην περιφέρεια, η παρακάτω είδηση να φαντάζει εξωπραγματική, ωστόσο αλήθεια είναι: η Ιαπωνία σχεδιάζει την υπόγεια μεταφορά εμπορευμάτων με ειδικό ιμάντα ώστε να αντιμετωπίσει συγκεκριμένα προβλήματα στην… επιφάνεια.

Τα προβλήματα επιφανείας είναι: η έλλειψη εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού στον κλάδο των μεταφορών, δηλαδή η λειψανδρία στον κλάδο των αυτοκινητιστών, η ρύπανση που προκαλούν (και) τα κινούμενα φορτηγά, η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους. Η ιαπωνική κυβέρνηση θα παρουσιάσει μέσα στο εφετινό καλοκαίρι το σχέδιό της με κάθε λεπτομέρεια. Σε πρώτη φάση ο ιμάντας θα συνδέσει το Τόκιο με την Οζάκα, καλύπτοντας απόσταση 403 χιλιομέτρων.

Το ρεπορτάζ των λονδρέζικων Times αναφέρθηκε σε ασταμάτητη κύλιση του ιμάντα, ο οποίος θα τοποθετηθεί σε υπόγειες σήραγγες. «Δεν θα χρειάζεται στάση για ανάπαυση, ύπνο, φαγητό. Το Autoflow Road θα είναι ένα αυτοματοποιημένο σύστημα παράδοσης εμπορευμάτων. Η ακριβής διαδρομή του δεν έχει προς το παρόν καθοριστεί. Ξέρουμε όμως ότι τα σχετικά μικρά εμπορευματοκιβώτια, μικρότερα του τόνου, θα ταξιδεύουν σε 24ωρη βάση στις σήραγγες που θα διανοιχτούν κατά μήκος των υπαρχόντων δρόμων».

Η Οζάκα, θύμισαν οι Βρετανοί, είναι σημαντικό βιομηχανικό κέντρο – ξέρετε, εκεί, στα εργοστάσια, παράγονται τα εμπορεύματα που χρειάζονται μεταφορά… «Με την απομάκρυνση των εμπορευμάτων από την επιφάνεια, σύμφωνα με την ιδέα, το έργο θα απαλλάξει δρόμους και σιδηροδρομικές γραμμές από τα εμπορεύματα. Η επιφάνεια θα παραδοθεί στους ανθρώπους για μη εμπορικές μετακινήσεις».

Η ιαπωνική κυβέρνηση ήδη παρουσίασε τα ευεργετήματα από την υπογειοποίηση της μεταφοράς των εμπορευμάτων: «Θα ανασάνει όλη η κοινωνία, αφού έτσι θα μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ενώ θα αυξηθεί και η παραγωγικότητα» δήλωσε ο ιάπωνας υπουργός Μεταφορών. Το χρονοδιάγραμμα των απαιτουμένων έργων είναι ακαθόριστο προσώρας, όμως υπολογίστηκε ότι ο πρώτος υπόγειος ιμάντας θα λειτουργήσει σε 10 χρόνια.

Ανάλογες της ιαπωνικής προσπάθειες γίνονται και αλλού: στη Βρετανία η εταιρεία Magway σχεδιάζει ένα σύστημα παράδοσης εμπορευμάτων χωρίς οδηγό, το οποίο θα διανέμει τα προϊόντα σε όλο το Λονδίνο με «σανίδες τύπου σερφ που θα αιωρούνται σε μαγνητικό πεδίο». Αυτό θα απαιτήσει τη διάνοιξη σηράγγων εκατοντάδων χιλιομέτρων μεταξύ των κέντρων διανομής και παραλαβής, δηλαδή κάτι ανάλογο με τα δίκτυα των αστικών υποδομών (γκάζι, νερό, υπόνομοι, οπτικές ίνες, κ.λπ.)

Η Ελβετία εργάζεται στο πρόγραμμα Cargo Sous Terrain, που είναι ένα δίκτυο υπογείων σηράγγων για εμπορεύματα, μήκους 380 χιλιομέτρων. Το πρώτο τμήμα του, μεταξύ Ζυρίχης και Χάρκιγκεν, θα λειτουργήσει το 2031, ενώ το υπόλοιπο θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2045. Το κόστος τέτοιων έργων, πάντως, είναι πολύ υψηλό. Η αρχική εκτίμηση για το Cargo Sous Terrain ήταν 3,5 δισ. δολάρια το 2016, όμως ήδη ανήλθε σε 35 δισ. δολάρια. Η Ιαπωνία δεν έχει δημοσιεύσει λεπτομερή εκτίμηση του κόστους.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...