Την ώρα που οι ευρωπαίοι φαν της περίμεναν με ανυπομονησία τις εμφανίσεις της σταρ-φαινόμενο σε αυτή την πλευρά του Ατλαντικού, η Τέιλορ Σουίφτ ξεκίνησε στη Γαλλία το ευρωπαϊκό σκέλος της περιοδείας της με τίτλο «Eras» –που έχει σπάσει όλα τα ρεκόρ παγκοσμίως– με ανανεωμένη λίστα τραγουδιών και γκαρνταρόμπα.
Η τραγουδίστρια έκοψε πολλούς τίτλους παλαιότερων επιτυχιών της και αναδιοργάνωσε τις συναυλίες τις ώστε να παρουσιάσει κομμάτια από το ολόφρεσκο άλμπουμ της, «The Tortured Poets Department», που έχει ενθουσιάσει τους φαν της σε όλο τον κόσμο μετά την κυκλοφορία του πριν από τρεις εβδομάδες.
Το BBC αποκαλύπτει ότι αγαπημένες επιτυχίες της, όπως το «The Archer» και το «The 1» εγκαταλείφθηκαν για να χωρέσουν τραγούδια του νέου δίσκου, όπως τα «Fortnight» και «Down Bad». Παράλληλα, η σταρ παρουσίασε τη νέα της γκαρνταρόμπα επί σκηνής, που περιλαμβάνει ένα αστραφτερό κόκκινο κορμάκι για το εναρκτήριο μέρος του σόου και ένα μαύρο φόρεμα με ασημένιες φούντες για την ενότητα της συναυλίας με τίτλο «Fearless».
Η Σουίφτ ανέβηκε στη σκηνή του σταδίου La Défense Arena του Παρισιού λίγο μετά τις 8 το βράδυ τοπική ώρα (9 μ.μ. ώρα Ελλάδας) της Πέμπτης 9 Μαΐου, ξεκινώντας τη συναυλία της με το τραγούδι του 2019 «Miss Americana and the Heartbreak Prince», πριν χαιρετήσει το πλήθος της κατάμεστης αρένας με το χαριτωμένο γαλλικό «Enchanté» (χαίρω πολύ).
Ακολούθως πρόσθεσε ότι νιώθει «απίστευτα τυχερή» που ξεκίνησε το ευρωπαϊκό σκέλος της περιοδείας της στην «πιο όμορφη και ρομαντική πόλη του κόσμου». Η 34χρονη σούπερ σταρ παρέμεινε στην παριζιάνικη σκηνή για περισσότερες από τρεις ώρες, αποχαιρετώντας το κοινό λίγο μετά τις 11 το βράδυ, έχοντας ερμηνεύσει 45 τραγούδια της 18χρονης καριέρας της.
Η παγκόσμια τουρνέ της με τίτλο «Eras» είναι χωρισμένη σε ενότητες, που αντιπροσωπεύουν διαφορετικές «εποχές» της διαδρομής της – με ξεχωριστά σετ αφιερωμένα σε κάθε ένα από τα 11 στούντιο άλμπουμ της. Η περιοδεία ξεκίνησε στις ΗΠΑ πέρυσι, με τους οπαδούς της σταρ να συρρέουν στα στάδια τονώνοντας τις τοπικές οικονομίες και προκαλώντας… (κυριολεκτικά) σεισμική δραστηριότητα με τους χορούς τους.
Το ενδιαφέρον των οπαδών της για τη συναυλία της στο Παρίσι ήταν αυξημένο, καθώς ήταν η πρώτη της ζωντανή εμφάνιση μετά την κυκλοφορία του «The Tortured Poets Department», ενός διπλού άλμπουμ με 31 τραγούδια. Παρά τις χλιαρές κριτικές που δέχθηκε από τον Τύπο, ο δίσκος έχει ήδη σπάσει αρκετά ρεκόρ πωλήσεων την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας του.
Για να δημιουργήσει χώρο για το νέο υλικό της, η Σουίφτ συμπύκνωσε τα συγγενή άλμπουμ της, «Folklore» και «Evermore» (τα οποία ηχογραφήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας) σε μία ενότητα με τίτλο «Folkmore». Οι φαν της παρατήρησαν τις αλλαγές στο λουσάτο σόου της ερμηνεύτριας από την έναρξή του, καθώς η εισαγωγική μουσική του ανανεώθηκε ώστε να συμπεριλάβει αποσπάσματα τραγουδιών του νέου άλμπουμ της.
Η πρώτη απτή επιβεβαίωση των αλλαγών, όμως, ήρθε ένα τέταρτο μετά την έναρξη της συναυλίας, όταν όλοι κατάλαβαν ότι η Σουίφτ είχε αφαιρέσει το κομμάτι «The Archer», που ήταν το έκτο τραγούδι του σετ στις προηγούμενες περιοδείες της. Αργότερα υπήρξε και μια δεύτερη αλλαγή – η μεταφορά της ενότητας γύρω από το άλμπουμ «Red» σε νωρίτερο σημείο του σόου.
Κατά τη διάρκεια αυτής της ενότητας τραγουδιών, η σταρ εμφανίστηκε φορώντας ένα μπλουζάκι που έγραφε «This is not Taylor’s version» (Αυτή δεν είναι η εκδοχή της Τέιλορ) – μια αναφορά στη συνεχιζόμενη εκστρατεία της για την επανηχογράφηση των πρώτων έξι άλμπουμ της, τα δικαιώματα διανομής των οποίων ανήκουν στη δισκογραφική της εταιρεία και όχι στην ίδια.
Η Σουίφτ ερμήνευσε το υλικό της ενότητας του «The Tortured Poets Department» φορώντας ένα φουσκωτό κρεμ φόρεμα, ενώ τα γραφικά στην οθόνη πίσω της υιοθέτησαν ένα νέο ασπρόμαυρο μοτίβο. Για την αργόσυρτη μπαλάντα «Down Bad» εμφανίστηκε λουσμένη από μια δέσμη φωτός ενός UFO – μια αναφορά στους στίχους του τραγουδιού, με θέμα την ακτινοβολία του βλέμματος ενός εραστή της.
Τα νέα τραγούδια της ασχολούνται σε μεγάλο βαθμό με την κατάρρευση δύο σχέσεών της – με τον βρετανό ηθοποιό Τζο Αλγουιν και με τον τραγουδιστή του συγκροτήματος 1975, Μάτι Χίλι. Χαριτολογώντας επί σκηνής, η Σουίφτ περιέγραψε τη συγκεκριμένη ενότητα του σόου ως «γυναικεία οργή – το μιούζικαλ».
Η τελευταία ενότητα της παράστασης –επικεντρωμένη στη διάφανη ποπ του άλμπουμ «Midnights» του 2022– παρέμεινε αμετάβλητη, με την τραγουδίστρια να κλείνει το σόου με το επιτυχημένο σινγκλ της, «Karma», μπροστά από ένα κοινό εκστασιασμένο μετά από τρεις ώρες ασταμάτητων επιτυχιών.
Η περιοδεία του σούπερ σταρ της ποπ έχει μετατραπεί σε πολιτιστικό φαινόμενο – σε μια κλίμακα που δεν έχει σημειωθεί από τις χρυσές συναυλιακές ημέρες της δεκαετίας του 1980, όταν εκατομμύρια φαν παραληρούσαν σε τεράστια στάδια στις τουρνέ της Μαντόνα και του Μάικλ Τζάκσον. Η τουρνέ «Eras», που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2023, περιλαμβάνει συνολικά 152 συναυλίες σε γιγαντιαία γήπεδα και θα ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2024.
Με την ολοκλήρωσή της, οι εισπράξεις της από τα εισιτήρια αναμένεται να έχουν αγγίξει τα 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια (1,3 δισ. ευρώ), καθιστώντας την την πιο κερδοφόρα περιοδεία όλων των εποχών – ξεπερνώντας κατά πολύ τα 939 εκατομμύρια δολάρια (871 εκατ. ευρώ) που απέφερε η πολυετής αποχαιρετιστήρια τουρνέ του Σερ Ελτον Τζον.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News