Η ιστορία είναι λίγο-πολύ γνωστή: Η Πέμη Ζούνη, ηθοποιός και πρώην βουλευτής, ήταν να πρωταγωνιστήσει στην παράσταση «…Και Ιουλιέτα» που υποτίθεται ότι θα σκηνοθετούσε ο βραβευμένος με Οσκαρ ταϊβανός σκηνοθέτης Ανγκ Λι στο Ιδρυμα «Κακογιάννης». Είχαν μοιραστεί και φωτογραφίες τους, η κυρία Ζούνη και ο Ανγκ Λι να χαμογελούν ευτυχισμένοι για τη συνεργασία τους. Μόνο που οι φωτογραφίες αποδείχτηκαν ψηφιακά επεξεργασμένες. Οπως προϊόν μιας μη αλήθειας ήταν και η «συνεργασία» της ηθοποιού με τον φημισμένο σκηνοθέτη. Ο Ανγκ Λι του «Brokeback Mountain» και της «Ζωής του Πι» δεν εμφανίστηκε ούτε στις πρόβες, ούτε στην πρεμιέρα – μας έμεινε μόνο το κακής ποιότητας photoshop. Και τώρα μια μυστήρια «συγγνώμη» από την κυρία Ζούνη.
«Συναίνεσα στη δημοσιοποίηση επεξεργασμένων φωτογραφιών, πιστεύοντας, χωρίς ίχνος αμφιβολίας, ότι είχαν αποσταλεί από τον σκηνοθέτη, η πραγματική άφιξη του οποίου, λίγες μόνο μέρες αργότερα, θα έκανε το λάθος μικρό κι ασήμαντο» ανέφερε μεταξύ άλλων σε επιστολή της προς tovima.gr η ηθοποιός. Είναι στιγμές που η δικαιολογία για το έγκλημα είναι ίσως πιο σοκαριστική από το ίδιο το έγκλημα. Η κυρία Ζούνη ήξερε ότι οι φωτογραφίες είναι απάτη, αλλά τις έστειλε έτσι κι αλλιώς. «Λάθος μικρό κι ασήμαντο», μας λέει μάλιστα, ανερυθρίαστα. Αλλά ας προχωρήσουμε πιο κάτω.
Η ίδια υποστηρίζει ότι υπήρξε θύμα εξαπάτησης. Ομως δεν μας λέει από ποιον. Να την «εξαπάτησε» ο Ανγκ Λι;
Διότι εμμέσως πλην σαφώς η κυρία Ζούνη υπαινίσσεται ότι η πλευρά του Ανγκ Λι έκανε το photoshop –πίστευε, λέει στην επιστολή της, «χωρίς ίχνος αμφιβολίας, ότι είχαν αποσταλεί από τον σκηνοθέτη» οι (ψεύτικες) εικόνες– και εκείνη απλώς διεκπεραίωσε το υλικό. Απάτη αλλά να, δεν την ξεκίνησε αυτή, η δικαιολογία της.
Ή μήπως την εξαπάτησε κάποιος που της είχε εμφανιστεί ως Ανγκ Λι; Πώς όμως μπορεί να παγιδεύτηκε σε κάτι τέτοιο; Δεν μας έλεγαν ότι οι πρόβες γίνονταν μέσω Skype; Και ότι συνεργάζονταν από κοντά;
Ηταν άλλωστε η ίδια η κυρία Ζούνη που λίγους μήνες πριν –τον περασμένο Οκτώβριο– ανέλυε στον Γιάννη Ζουμπουλάκη του «Βήματος» τις λεπτομέρειες για την καλλιτεχνική σύμπραξή της με τον διάσημο σκηνοθέτη. Ελεγε ότι ήταν δική του πρωτοβουλία, του Ανγκ Λι, και όχι δική της. Οτι «μιλούσαν». Και αποκάλυπτε μάλιστα το πώς έτυχε να κλειστεί η «συνεργασία», όταν οι δυο τους βρέθηκαν υπό την ίδια επαγγελματική στέγη καθώς εκείνη –όπως έλεγε– είχε μόλις υπογράψει συμβόλαιο «με μια πολύ μεγάλη εταιρεία του εξωτερικού για ταινία».
Εγραφε τότε tovima.gr: «Ολα ξεκίνησαν λίγο μετά την εποχή που η Πέμη Ζούνη υπέγραψε συμβόλαιο με “μια πολύ μεγάλη εταιρεία του εξωτερικού για ταινία” όπως μας είπε τηλεφωνικώς (δεσμεύσεις δεν της επιτρέπουν να επεκταθεί σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την εταιρεία και την ταινία). Η παραπάνω εταιρεία συνεργάζεται με τη Sony Pictures, την εταιρεία με την οποία συνεργάζεται ο ταϊβανός σκηνοθέτης. “Καθ’ όλη την περίοδο των μηνών στους οποίους έκανα μια μεγάλη σε διάρκεια οντισιόν για την ταινία – με υποβολή της δουλειάς μου, συνεντεύξεις, συζητήσεις κ.λπ. – ο κ. Λι παρακολουθούσε τη διαδικασία. Μιλούσαμε. Και κάποια στιγμή ήρθε η πρόταση από εκείνον να με σκηνοθετήσει και ένιωσα βέβαια σαν να είχα κερδίσει το Οσκαρ”. Διότι, όπως η ηθοποιός συμπλήρωσε, η ίδια δεν θα μπορούσε ποτέ να σκεφτεί να προτείνει στον Ανγκ Λι να έρθει και να σκηνοθετήσει μια παράσταση στην Ελλάδα. Χαρακτηρίζοντας τον εαυτό της “φειδωλό στα πολλά και μεγάλα λόγια”, η Πέμυ Ζούνη αρκείται στο να πει ότι το συναίσθημά της μετά την πρόταση του Ανγκ Λι ήταν “μια τεράστια χαρά”».
Και συνέχιζε, το βασισμένο στα δικά της λόγια, ρεπορτάζ: «Ενα από τα δείγματα δουλειάς της που εκείνη επέλεξε να στείλει στην εταιρεία ήταν η παράσταση “Η Μαργαρίτα Γκοτιέ ταξιδεύει απόψε” σε κείμενο Ακη Δήμου. “Ηταν μια από τις δουλειές που άρεσε πολύ” είπε η ηθοποιός, αναφερόμενη όχι μόνον στην ίδια αλλά και στο κείμενο του συγγραφέα, καθώς επίσης και στη διαχείριση της παράστασης. Δεν ήταν βεβαίως η μόνη δουλειά της που άρεσε στον Ανγκ Λι. Ενδιαφέρθηκε επίσης για το “Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;” αλλά και για το “Λεωφορείο ο πόθος”. “Αυτά τα τρία ήταν, ας πούμε, τα δυνατά χαρτιά”».
Οταν ο δημοσιογράφος τη ρώτησε τι είδε ο Ανγκ Λι που του άρεσε στο «…και Ιουλιέτα», η κυρία Ζούνη είχε προτιμήσει να μην απαντήσει. «Αυτό είναι προτιμότερο να σας το πει ο ίδιος».
Κανείς βέβαια δεν μπόρεσε να τον ρωτήσει. Διότι ο Ανγκ Λι δεν εμφανίστηκε ποτέ στις πρόβες. Ούτε φυσικά στην πρεμιέρα της παράστασης. Και ύστερα από λίγες ημέρες αποδείχτηκε πως οι φωτογραφίες που είχε στείλει η κυρία Ζούνη στο Ιδρυμα «Κακογιάννης» ως υλικό προώθησης της παράστασης, ήταν προϊόν ψηφιακής επεξεργασίας. Οταν αποδείχτηκε η σκληρή πραγματικότητα στις 20 Φεβρουαρίου, οι τέσσερις τελευταίες παραστάσεις ακυρώθηκαν, ενώ το Ιδρυμα «Κακογιάννης» εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση λέγοντας ότι το φωτογραφικό υλικό που διανεμήθηκε το είχε παραλάβει από την κυρία Ζούνη και επιφυλάχθηκε για κάθε περαιτέρω ενέργειά του.
Υστερα από δύο εβδομάδες, ήρθε η σειρά της κυρίας Ζούνη να τοποθετηθεί δημοσίως. Ιδού η επιστολή που έστειλε:
«Οταν έκανα τις ανακοινώσεις για τη συνεργασία μου με τον σκηνοθέτη Ανγκ Λη, όταν μιλούσα ανοιχτά σε συνεντεύξεις για τα συμβόλαια με το εξωτερικό, πίστευα βαθιά και ακλόνητα ότι όλα ήταν αλήθεια. Ανέλπιστο δώρο, αλλά και απόλυτη αλήθεια.
» Συναίνεσα στη δημοσιοποίηση επεξεργασμένων φωτογραφιών, πιστεύοντας, χωρίς ίχνος αμφιβολίας, ότι είχαν αποσταλεί από τον σκηνοθέτη, η πραγματική άφιξη του οποίου, λίγες μόνο μέρες αργότερα, θα έκανε το λάθος μικρό κι ασήμαντο.
» Ακόμα και μέχρι πριν από πολύ λίγες μέρες, ακόμα και μετά την απουσία του κ. Ανγκ Λη από τις πρόβες και την πρεμιέρα, πίστευα ότι οι εξηγήσεις και διαβεβαιώσεις που λάμβανα ήταν δυσάρεστες, αλλά αληθινές.
» Μόλις πριν από ελάχιστες μέρες άρχισε να αποκαλύπτεται η μεγάλη εξαπάτηση. Ήδη φυσικά η υπόθεση πήρε τον δρόμο της δικαιοσύνης.
» Τεράστια η πλάνη, τεράστια η ευθύνη μου, τεράστια κι η συγγνώμη μου:
» Στο ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ που φιλοξένησε την παραγωγή της παράστασης και δεν είχε λόγους να με αμφισβητήσει.
» Στους συντελεστές της παράστασης, που με εμπιστεύτηκαν.
» Σε όλους αυτούς απέναντι στους οποίους αποδείχθηκα ανακόλουθη.
» Δουλεύω στο θέατρο 35 χρόνια. Σοβαρά και έντιμα.
» Δεν επικαλούμαι τον πρότερο έντιμο βίο μου.
» Επικαλούμαι την κοινή λογική –που εγώ έχασα πρόσκαιρα, κάτω από πολύ ιδιαίτερες συνθήκες που θα δημοσιοποιηθούν από εμένα εν καιρώ– ότι δεν είχα κανέναν απολύτως λόγο να αυτοκαταστραφώ, χρησιμοποιώντας εν γνώσει μου έναν τόσο σημαντικό σκηνοθέτη, χωρίς ο ίδιος να το γνωρίζει.
»Είμαι βέβαιη, ότι όταν όλη η αλήθεια ξετυλιχθεί, θα χρεωθώ ένα μεγάλο πλήγμα στην ευθυκρισία μου. Αλλά -το πιο σημαντικό- θα διαψευσθεί κάθε υπόνοια δόλου και οποιαδήποτε ενεργή συμμετοχή μου σε αυτή την υπόθεση».
Η κυρία Ζούνη λέει ότι κάποιος την εξαπάτησε και έχει ήδη προσφύγει στη δικαιοσύνη. Επικαλείται την κοινή λογική. Ε, μια που μιλούσε με τον Ανγκ Λι καλό θα είναι να τον πάρει ένα τηλέφωνο να τον ρωτήσει περί κοινής λογικής και πόσο λογικό, επαγγελματικό και τίμιο είναι να στέλνεις ψεύτικες φωτογραφίες στον κόσμο.
Εκτός και αν αυτό που θέλει να μας πει είναι ότι τόσο καιρό μιλούσε με κάποιον, έκανε πρόβες με κάποιον, την σκηνοθετούσε κάποιος, ο οποίος κάποιος υποστήριζε ότι είναι ο Ανγκ Λι αλλά δεν ήταν. Είναι η στιγμή που η Πέμη Ζούνη, έπειτα από 35 χρόνια αληθινά έντιμης πορείας στην Τέχνη, έπαθε «παράγοντα Εδεσσαϊκού». Ή πολύ απλά η στιγμή που θέλησε να πιστέψει αυτό που της παρουσιάστηκε ως διεθνή καριέρα. Και έπειτα ως καλή ηθοποιός το υπηρέτησε μέχρι τέλους. Υποβιβάζοντας τον εαυτό της σε κομιστή χαμηλής ποιότητας φωτογραφιών.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News