620
Οι φωτεινές πινακίδες στους αυτοκινητοδρόμους δεν προειδοποιούν για την κίνηση στους δρόμους, αλλά προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες να εμβολιαστούν | REUTERS /Simon Watts

Η περίεργη -και υπέροχη- καμπάνια εμβολιασμού στη Νέα Ζηλανδία

Protagon Team Protagon Team 21 Οκτωβρίου 2021, 16:25
Οι φωτεινές πινακίδες στους αυτοκινητοδρόμους δεν προειδοποιούν για την κίνηση στους δρόμους, αλλά προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες να εμβολιαστούν
|REUTERS /Simon Watts

Η περίεργη -και υπέροχη- καμπάνια εμβολιασμού στη Νέα Ζηλανδία

Protagon Team Protagon Team 21 Οκτωβρίου 2021, 16:25

Μπορεί να βρίσκεται λίγο πίσω από την Ελλάδα (59% πλήρως εμβολιασμένοι) στην κάλυψη του γενικού πληθυσμού, όμως η Νέα Ζηλανδία (56% πλήρως εμβολιασμένοι) εφευρίσκει πρωτότυπες στρατηγικές για να πείσει τους πολίτες της να κάνουν το εμβόλιο του κορονοϊού. Τα αποτελέσματα αναμένεται να φανούν σύντομα…

Τις τελευταίες εβδομάδες ο αριθμός των κρουσμάτων στη Νέα Ζηλανδία αυξάνεται καθημερινά και μεγάλα τμήματα της χώρας βρίσκονται σε lockdown. Ετσι, η κυβέρνηση αποφάσισε να πιέσει ακόμη περισσότερο για την αύξηση της εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού, προκειμένου να μειωθούν τα βαριά περιστατικά και οι θάνατοι από τη λοίμωξη Covid στη χώρα.

Αρκετοί από τους τρόπους που σκέφτηκαν οι υπεύθυνοι του εμβολιαστικού προγράμματος έχουν ήδη εφαρμοστεί εδώ και μήνες και σε άλλες χώρες, ενώ κάποιοι άλλοι είναι αρκετά πρωτότυποι και προσαρμοσμένοι σε «ό,τι αρέσει στους πολίτες» της συγκεκριμένης χώρας.

Εμβόλιο μέσα σε αεροπλάνο

Η εθνική αεροπορική εταιρεία Air New Zealand μετέτρεψε την προηγούμενη εβδομάδα ένα μεγάλο αεροσκάφος (Boeing 787 Dreamliner) σε εμβολιαστικό κέντρο, όπως γράφει ο Guardian.

To αεροπλάνο δεν θα βρίσκεται βέβαια στον αέρα. Οι πολίτες θα μπορούν να κάνουν το εμβόλιο κατά του κορονοϊού στον χώρο της διακεκριμένης θέσης και ακολούθως, κατά τη διάρκεια της 30λεπτης παραμονής τους, θα οδηγούνται στις θέσεις της οικονομικής. Εκεί, οι αεροσυνοδοί θα τους σερβίρουν μικρά γεύματα που δίνουν στους επιβάτες κατά τη διάρκεια των πτήσεων, όπως επίσης και αναψυκτικά. Επίσης, θα μπορούν όση ώρα περιμένουν, να παρακολουθούν ταινίες.

H διακεκριμένη θέση στο Boeing 787 Dreamliner της  Air New Zealand έχει μετατραπεί σε εμβολιαστικό κέντρο
Street food

Στην περιφέρεια του Πατατόετο, έξω από το Οκλαντ, όποιος πολίτης εμβολιάζεται, παίρνει ως δώρο ένα… κοτόπουλο σούβλας. Σε άλλες περιφέρειες, οι αρμόδιες αρχές μοιράζουν τραγανές κοτομπουκιές με τους κουβάδες.

Σύμφωνα με τον Guardian, η αγάπη των Νεοζηλανδών για street food είναι τόσο μεγάλη, που η κυβέρνηση θέλει να στείλει κινητές μονάδες εμβολιασμού στις ουρές που σχηματίζουν τα οχήματα έξω από τις αλυσίδες fast food.

Στην περιφέρεια του Χάμιλτον, οι πελάτες μεγάλης αλυσίδας fast food μπορούν να πάρουν δώρο με το εμβόλιο για τον κορονοϊό, ένα μπέργκερ, μία μερίδα πατάτες και αναψυκτικό.

Ακόμα και εθελοντές μοιράζουν φαγητό στους πολίτες που εμβολιάστηκαν στο Οκλαντ (Fiona Goodall/Getty Images)

Από την πλευρά του ο δήμος του Κράιστσερτς αποφάσισε να προσφέρει σε όσους κάνουν το εμβόλιο μία μερίδα τραγανές ψαρομπουκιές με τηγανητές πατάτες.

Αλλοι δήμοι προσφέρουν κουπόνια για το σούπερ μάρκετ, παγωτό, σοκολάτες και ό,τι μπορεί να φανταστεί ο καθένας ως επιβράβευση.

Δωρεάν μετάβαση και επιστροφή

Σε πιο απομακρυσμένες περιοχές, όπως η Αοτεαρόα, στους πολίτες παρέχεται δωρεάν μετακίνηση προς τα εμβολιαστικά κέντρα. Μάλιστα, τις μεταφορές θα κάνουν με τα οχήματά τους οι δασοφύλακες.

Ενα από τα βαν που προσφέρει δωρεάν μετακίνηση στους πολίτες προς τα εμβολιαστικά κέντρα (Kerry Marshall/Getty Images)
Αποτελεσματικότητα

Δεν είναι σαφές εάν όλα αυτά τα είδη κινήτρων είναι αρκετά για να προωθήσουν τον εμβολιασμό σε όσους είναι διστακτικοί.

Σε έρευνα που έκανε το Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, διαπίστωσε ότι μόνο 12%-16% των Αυστραλών, ηλικίας από 18 έως 49 ετών, που προηγουμένως είτε δεν ήθελαν είτε δεν ήταν σίγουροι για τον αν θα κάνουν το εμβόλιο, είναι πιθανό να αλλάξει γνώμη, αλλά και αυτό με την προϋπόθεση ότι θα του έδιναν χρήματα στο χέρι και όχι παγωτά και ψητά κοτόπουλα.

Το σημαντικότερο, όμως, στην καμπάνια της Νέας Ζηλανδίας είναι ότι οι ενέργειες και οι πρωτοβουλίες εντάσσονται σε ένα ευρύτερο, κοινό κομματικό κλίμα, προκειμένου να προωθηθεί σωστά η εκστρατεία του εμβολιασμού και να αποφευχθεί η έντονη πολιτική αντιπαράθεση που έχει παρατηρηθεί σε άλλες χώρες.

«Η χώρα μας ήταν παγκοσμίως πρώτη στον περιορισμό του αριθμού κρουσμάτων, νοσηλειών και θανάτων από τη λοίμωξη Covid. Πιστεύω ότι μπορούμε να είμαστε παγκόσμιοι πρωταθλητές και στα εμβόλια», δήλωσε με αισιοδοξία η πρωθυπουργός Τζασίντα Αρντερν.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News