415
Η σήραγγα Ρόγκφαστ σχεδιάζεται για να παρακάμψει τα ακτοπλοϊκά δρομολογία μεταξύ δύο περιφερειών | Statens vegvesen

Η Νορβηγία κατασκευάζει το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ του κόσμου

Protagon Team Protagon Team 13 Δεκεμβρίου 2024, 15:19
Η σήραγγα Ρόγκφαστ σχεδιάζεται για να παρακάμψει τα ακτοπλοϊκά δρομολογία μεταξύ δύο περιφερειών
|Statens vegvesen

Η Νορβηγία κατασκευάζει το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ του κόσμου

Protagon Team Protagon Team 13 Δεκεμβρίου 2024, 15:19

Θα γίνει η μεγαλύτερη και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο, που θα εκτείνεται σε περισσότερα από 26 χιλιόμετρα και θα διαπερνά ένα στρώμα βράχου κάτω από το νερό. Αυτό το τούνελ σχεδιάζει η Νορβηγία, για να θα συνδέσει τις περιφέρειες Ράνταμπεργκ και Μποκν.

Οπως αναφέρουν οι Times του Λονδίνου, η διπλή σήραγγα των 26,5 χιλιομέτρων είναι σχεδιασμένη για τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας σε βάθος 400 μέτρων κάτω από τη θάλασσα, και θα μεταφέρει τους οδηγούς από τη μία επαρχία στην άλλη εντός 35 λεπτών.

Η νορβηγική σήραγγα Ρόγκφαστ αναμένεται να μειώσει τον τρέχοντα χρόνο ταξιδιού στον παράκτιο αυτοκινητόδρομο Ε39 της Νορβηγίας –που εκτείνεται από το Τρόντχαϊμ, στο μακρινό βορρά, έως το Κρίστιανσαντ, στο νότο– από 21 σε 10 ώρες.

(Statens vegvesen)

Η επίγεια διαδρομή, μήκους 1.100 χιλιομέτρων, διακόπτεται από την αναγκαστική χρήση πλοίου, το οποίο σε επτά διαδοχικά δρομολόγια διασχίζει τα φιόρδ της χώρας. Η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας είναι τμήμα μιας αναβάθμισης ολόκληρου του οδικού δικτύου της περιοχής, συνολικού κόστους 43,5 δισ. ευρώ.

Ο διευθυντής του πρότζεκτ αναφέρει στους Times ότι τα πλοία συχνά καθυστερούν λόγω κακοκαιρίας, παρατείνοντας περαιτέρω τα ταξίδια. «Το λιμάνι Μορταβίκα είναι αρκετά εκτεθειμένο, και το χειμώνα τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια μερικές φορές εκτρέπονται σε άλλο λιμάνι», λέει ο Οντβαρ Καάρμο.

Προσθέτει ότι μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή της σήραγγας, οι ταξιδιώτες δεν θα εξαρτώνται πλέον από τον καιρό. Δεσμεύεται ότι η κοινοπραξία του θα ολοκληρώσει το πρότζεκτ περίπου έξι μήνες μετά την έναρξη των εργασιών διάτρησης του βράχου. Ισχυρίζεται ότι «η χρονική πρόκληση έχει περισσότερο να κάνει με τον ανεφοδιασμό, παρά με τη διάνοιξη του τούνελ».

(Statens vegvesen)

Η προσδοκία είναι ότι η σήραγγα θα διευκολύνει την εξαγωγή προϊόντων και θα αναπτερώσει τον τουρισμό κατά μήκος της δυτικής ακτής της Νορβηγίας. Περίπου το 40% του έργου θα χρηματοδοτηθεί από τους φορολογούμενους, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα ανακτηθεί μέσω διοδίων, με κόστος 36 ευρώ ανά διαδρομή.

Το νέο τούνελ, που αναμένεται να εγκαινιαστεί το 2033, θα ξεπεράσει σε μέγεθος τη νορβηγική σήραγγα Λαερντάλ, η οποία εκτείνεται σε μήκος 24 χιλιομέτρων ως την περιφέρεια Ορλαντ, νότια των φιόρδ Σόνιε, και αποτελεί σήμερα το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο οδικό τούνελ στον κόσμο.

Η νορβηγική κυβέρνηση σχεδιάζει να αναβαθμίσει ολόκληρο το παραλιακό οδικό δίκτυο Ε39, αντικαθιστώντας όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις με οδικές διαβάσεις. Καθώς το νερό στα φιόρδ είναι συχνά πολύ βαθύ για την κατασκευή συμβατικών σηράγγων, προτείνεται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία «πλωτών» υποβρύχιων τούνελ, στηριζόμενων στον πυθμένα της θάλασσας, ή αιωρουμένων από την επιφάνεια.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...