«Το ότι υπήρξα μια μπαλαρίνα που μεγάλωσε με βάση τους αυστηρούς κανόνες πειθαρχίας του κλασικού χορού, με βοήθησε πάρα πολύ στην ερμηνεία μου στο “Tomb Raider”. Δεν σκέφτηκα ποτέ την πρωτότυπη ταινία με την Ατζελίνα Τζολί γιατί το σενάριο που σκηνοθέτησε ο Ρορ Ούθαγκ είναι διαφορετικό: παρουσιάζει την καταγωγή της θαρραλέας και ανεξάρτητης ηρωίδας», δηλώνει η Αλίσια Βικάντερ, η βραβευμένη με Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου (για την ταινία «Το κορίτσι από τη Δανία») ηθοποιός από τη Σουηδία που πλέον είναι η ατρόμητη Λάρα Κροφτ – μια «διάδοχος» της Αντζελίνα Τζολί και όχι μόνον.
«Φυσικά, και εγώ ήθελα μια ταινία δράσης», αναφέρει, «με μια δυνατή γυναίκα, μια “wonder woman” και η δική μου κοπέλα που τρέχει με το ποδήλατό της στους πιο “trendy” δρόμους του Λονδίνου, παραδίδοντας γράμματα και δέματα ώστε να πληρώσει το ενοίκιο της, μου φάνηκε αμέσως συμπαθητική. Κυρίως εξαιτίας της επίμονης αναζήτησης του πατέρα της που εξαφανίστηκε σε ένα μακρινό νησί.
» Θεωρώ πως είναι μεγάλο πράγμα για τις γυναίκες ηθοποιούς να δοκιμάζονται σε ρόλους ισάξιους με εκείνους πολλών ηρώων ή κυνηγών της περιπέτειας που υποδύονται άνδρες… Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ξεχνάω τους ρομαντικούς ρόλους, στους οποίους οφείλω πολλά. Αρκεί να σκεφτείτε την “Κίτι” μου στην “Άννα Καρένινα”».
Η Αλίσια Βικάντερ, σύζυγος του γερμανοϊρλανδού γόη Μάικλ Φασμπίντερ από τον περασμένο Οκτώβριο, είναι περιζήτητη. Τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική.
«Πρέπει ακόμα να αποδείξω ότι μπορώ να διαχειριστώ την επιτυχία ενός blockbuster στο box office, για αυτό το πρώτο που περιμένω είναι η ανταπόκριση του κοινού. Μεταξύ των προπονήσεων στην πυγμαχία και των ακροβατικών, μπορώ να πω ότι χάρηκα πάρα πολύ που έμαθα να ρίχνω με τόξο και που συνεργάστηκα με την Κρίστιν Σκοτ Τόμας».
Σε συνέντευξή της στην Corriere della Sera, η 29χρονη ηθοποιός υποστηρίζει πως πολλές γυναίκες ηθοποιοί επιθυμούν να συμμετάσχουν σε μια ταινία δράσης «γιατί πέρα από την ερμηνεία, υπάρχει και η εξάσκηση του σώματος και του πνεύματος. Αποτελεί επίσης ένα είδος εκδίκησης όσον αφορά τους συμπληρωματικούς ρόλους που επί χρόνια στην ιστορία του κινηματογράφου υποδύονταν, με ελάχιστες εξαιρέσεις, πάντα γυναίκες».
Μιλώντας για την τελευταία της ερμηνεία, η νέα «Λάρα Κροφτ» αποκαλύπτει πως η ταινία είναι εξίσου συναρπαστική με το θρυλικό βιντεοπαιχνίδι που κυκλοφόρησε στην αγορά το μακρινό 1996. «Η Λάρα καλείται να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο, αναζητώντας τον πατέρα της. Εγώ είμαι κόρη μιας θεατρικής ηθοποιού και ενός ψυχίατρου και στο σπίτι μας δεν υπήρχαν βιντεοπαιχνίδια. Τα έβλεπα στο σπίτι κάποιου συνομήλικού μου. Πάντα σκεφτόμουν πως αν γινόμουν ηθοποιός θα ήθελα να εισέλθω στον κόσμο της Λάρα Κροφτ και να της δώσω ζωή. Αυτή η γυναίκα ανακαλύπτει κόσμους μακρινούς, αποκρυπτογραφεί επιγραφές, εξερευνά τάφους, μελετά παραδόσεις και μάχεται για αυτό που θέλει. Στο βάθος έχει κάτι από τον Ιντιάνα Τζόουνς», σημείωσε.
Ερωτώμενη, ωστόσο, εάν υπάρχει περίπτωση να έχει την κατάληξη του Τομ Κρουζ που πλέον πρωταγωνιστεί αποκλειστικά σε ταινίες δράσης, η Αλίσια Βικάντερ δηλώνει ξεκάθαρα πως «αυτό δεν πρόκειται να μου συμβεί. Είμαι πολύ προσεκτική όσον αφορά τους δημιουργούς με τους οποίους δουλεύω. Μετά το “Submergence” του Βιμ Βέντερς με περιμένει το “Freak Shift”, ένα ψυχολογικό και κοινωνικό θρίλερ που θα με φέρει δίπλα στoν Άρμι Χάμερ. Ο σκηνοθέτης Μπεν Γουίτλι είναι Aγγλος και γνωρίζει όλες τις αποχρώσεις του είδους. Μια ομάδα περιθωριακών θα βρεθεί αντιμέτωπη με νυκτόβια τέρατα».
Oσον αφορά το απώτερο μέλλον, τα σχέδια της είναι πολλά. «Ιδρυσα τη δική μου εταιρεία παραγωγής και θα συνεισφέρω γράφοντας κείμενα ή προτείνοντας αποσπάσματα από τα βιβλία που αγαπώ. Θα ήθελα πάρα πολύ να παίξω με την Ιζαμπέλ Ιπέρ και την Κέιτ Μπλάνσετ και να συμπρωταγωνιστήσω με την Τζένιφερ Λόρενς. Η ένωση των γυναικών ηθοποιών θα τις ενδυναμώσει και εύχομαι να αυξηθεί ο αριθμός των γυναικών που γράφουν σενάρια και σκηνοθετούν. Για όλες εμάς αυτό θα αποτελέσει μια πραγματική κατάκτηση της γυναικείας ταυτότητάς μας», κατέληξε η πρώην μπαλαρίνα νυν «Λάρα Κροφτ» από τη Σουηδία.
* H ταινία «Tomb Rider» σε σκηνοθεσία Ρόαρ Ούθογκ, προβάλλεται από Πέμπτη 15 Μαρτίου στους ελληνικούς κινηματογράφους
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News