Είναι η «απόλυτη φεμινίστρια». Η βασίλισσα Ελισάβετ Β’. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η Ολίβια Κόλμαν, η διάσημη βρετανίδα ηθοποιός η οποία μετά την βασίλισσα Αννα που ερμήνευσε στην «Ευνοούμενη» του Γιώργου Λάνθιμου, κερδίζοντας το Οσκαρ α’ γυναικείου ρόλου, υποδύεται τώρα την βασίλισσα Ελισάβετ Β’ στον τρίτο κύκλο της σειράς «The Crown» – διαθέσιμος στην πλατφόρμα του Netflix από την ερχόμενη Κυριακή 17 Νοεμβρίου.
«Αυτή κερδίζει το ψωμί. Αυτή βρίσκεται πάνω στα κέρματα και στα χαρτονομίσματά μας. Ο πρίγκιπας Φίλιππος πρέπει να περπατάει πίσω της. Επισκεύαζε αυτοκίνητα στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Επέμενε να οδηγήσει το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε ένας βασιλιάς (ο Αμπντουλάχ της Σαουδικής Αραβίας) μιας χώρας όπου οι γυναίκες απαγορευόταν να οδηγούν. Δεν είναι μια συνεσταλμένη γυναίκα», υποστήριξε η Κόλμαν κατά τη διάρκεια ραδιοφωνικής της συνέντευξης στο Radio Times.
Χαρακτηρίζοντας την 93χρονη, πλέον, επικεφαλής της βρετανικής μοναρχίας μια «εξαιρετική γυναίκα», η Κόλμαν αποκάλυψε πως κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων άρχισε σταδιακά να αλλάζει εν γένει γνώμη για τον θεσμό της μοναρχίας.
Δηλώνοντας, αρχικά, πως είναι μια «αριστερή φιλομοναρχική» που βασανίζεται από «διιστάμενες» απόψεις επί του θέματος, σημείωσε ότι, πρωταγωνιστώντας στον τρίτο κύκλο της επιτυχημένης σειράς, άρχισε να συνειδητοποιεί πως πολλές χώρες δεν έχουν αυτήν την ιστορική και πολιτισμική συνέχεια που απολαμβάνει η Βρετανία λόγω του θεσμού της βασιλείας. Πρόσθεσε επίσης ότι την ευχαριστεί το ότι κάποιες ακραίες καταστάσεις δεν πρόκειται ποτέ να εκδηλωθούν στην πατρίδα της μόνο και μόνο επειδή η βασίλισσα Ελισάβετ εξακολουθεί «να βρίσκεται εκεί», να κάθεται, δηλαδή, στον θρόνο της.
Με προϋπολογισμό άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ ανά κύκλο, το «The Crown», είναι μια από τις πιο ακριβές τηλεοπτικές παραγωγές. Ο νέος, τρίτος, κύκλος επεισοδίων αφηγείται την ιστορία της βασιλικής οικογένειας της Βρετανίας από το 1964 και την εκλογή του Χάρολντ Γουίλσον στην πρωθυπουργία της χώρας έως το 1977 και τη συμπλήρωση 25 χρόνων από την άνοδο της Ελισάβετ στο θρόνο του Ηνωμένου Βασιλείου και της Κοινοπολιτείας.
Μεταξύ άλλων, στα δέκα επεισόδια αναπαράγονται σημαντικά γεγονότα όπως η κατάκτηση της Σελήνης, ο θάνατος του Γουίνστον Τσόρτσιλ και του Εδουάρδου, Δούκα του Γουίνδσορ (θείου της Ελισάβετ που απαρνήθηκε το θρόνο του) αλλά και η σχέση του πρίγκιπα Καρόλου με τη νεαρή Καμίλα Σαντ.
Το ότι η Ολίβια Κόλμαν είναι μια από τις πιο ταλαντούχες ηθοποιούς της Βρετανίας δεν το αμφισβητεί κανένας. Εκείνη, ωστόσο, γνωρίζει ήδη πως θα κριθεί πολύ αυστηρά για την εν λόγω ερμηνεία της, και από τους κριτικούς και, φυσικά, από το παγκόσμιο τηλεοπτικό κοινό, εξαιτίας του εξαιρετικού τρόπου με τον οποίο ερμήνευσε την νεαρή πριγκίπισσα, αρχικά, και μετέπειτα βασίλισσα Ελισάβετ η Κλερ Φόι στους προηγούμενους δύο κύκλους της σειράς.
Μάλιστα η Κόλμαν δεν δίστασε να παραδεχτεί πως αισθανόταν πολύ περίεργα καθώς παρακολουθούσε τα επεισόδια του προηγούμενου κύκλου, γνωρίζοντας πως σύντομα επρόκειτο να αναλάβει εκείνη τον πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά και έχοντας δίπλα της τον σύζυγό της, ο οποίος δεν σταματούσε να της επισημαίνει – μας πληροφορεί ο Guardian – πόσο ιδιαίτερη ήταν η ερμηνεία της Φόι. «Νομίζω πως μιμούμουν την Κλερ κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες των γυρισμάτων, αλλά μετά άρχισα να κάνω ότι έλεγε το σενάριο και ερωτεύτηκα τη βασίλισσα… Αλλαξε τις απόψεις μου για τα πάντα», εξήγησε η Κόλμαν.
Σχολιάζοντας πρόσφατο κείμενο του Τσαρλς Μουρς, πρώην αρχισυντάκτη και νυν αρθρογράφου της Daily Telegraph, στο οποίο ανέφερε πως η Κόλμαν δεν ήταν κατάλληλη για τον ρόλο της βασίλισσας, επειδή έχει μια «εμφανώς αριστερή φυσιογνωμία», η πρώην «βασίλισσα Αννα» και νυν «βασίλισσα Ελισάβετ» αρκέστηκε να διερωτηθεί: «τι στο καλό είναι η αριστερή φυσιογνωμία;».
Οσον αφορά την αντίδραση του Μπάκιγχαμ στην επικείμενη έναρξη της προβολής του «Στέμματος», κατά τους προηγούμενους μήνες διάφοροι εκπρόσωποί του δεν σταμάτησαν να υπογραμμίζουν πως από τη στιγμή που πρόκειται για μια σειρά μυθοπλασίας και όχι για ντοκιμαντέρ, το παλάτι δεν δίνει την έγκρισή του.
Αλλά, αφότου ο Guardian αποκάλυψε πως ο δημιουργός και σεναριογράφος της σειράς Πίτερ Μόργκαν συναντάται τουλάχιστον τέσσερις φορές τον χρόνο με υψηλόβαθμους βασιλικούς αξιωματούχους, ο υπεύθυνος επικοινωνίας της βασίλισσας Ελισάβετ Ντόναλ ΜακΚέιμπ ξεκαθάρισε εγγράφως, μάλιστα, ότι το παλάτι δεν είχε την παραμικρή εμπλοκή στη σύνθεση και την παρουσίαση των χαρακτήρων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News