Ο Guardian για ένα αμφιλεγόμενο ντοκιμαντέρ / Το Livescience για τα ίχνη μιας ανύπαντρης μητέρας / Η La Repubblica για μια γυναίκα που φέρνει μια νέα ματιά στο Ντουμπάι / Και το Recode...
  • The Guardian

    Η ερωτική επιστολή του Ολιβερ Στόουν για τον Βλαντίμιρ Πούτιν

    «Εχετε ηττηθεί ποτέ;». Το ερώτημα θέτει ο Βλαντίμιρ Πούτιν στον Ολιβερ Στόουν λίγο πριν το το τέλος του εντυπωσιακού τετράωρου ντοκιμαντέρ του αμερικανού σκηνοθέτη για τον ρώσο ηγέτη. «Ναι» απαντάει ο Στόουν. «Οπότε, δεν πρόκειται να είναι κάτι καινούργιο, γιατί θα υποφέρετε για αυτό που κάνετε», δηλώνει ο Πούτιν. Και μάλλον είχε απόλυτο δίκιο – αναφέρει ο Guardian – καθώς  η επική ταινία «The Putin Interviews» του 70χρονου βραβευμένου με Οσκαρ σκηνοθέτη, σύμφωνα με το Daily Beast αποτελεί μια «οργιαστικά ανεύθυνη επιστολή αγάπης» προς τον πρόεδρο της Ρωσίας ενώ για το CNN «δηλώνει τόσα για τον Ολιβερ Στόουν όσα  δηλώνει και για τον Βλαντίμιρ Πούτιν». Ο ίδιος ο Στόουν αναφέρει από την πλευρά του πως κατά κάποιο τρόπο είναι ένας «μαύρος» καθώς θεωρεί πως η ταινία του δεν κρίνεται με βάση το περιεχόμενό της αλλά το ποιος την έφτιαξε.

    Οσον αφορά το περιεχόμενό της, ωστόσο, ο νέος τσάρος της Ρωσίας μπορεί να προειδοποιεί ότι σε περίπτωση ενός πολέμου ανάμεσα στις ΗΠΑ και τη Ρωσία δεν θα επιβίωνε κανείς, αλλά αποκαλύπτει επίσης ότι δεν περνάει «δύσκολες μέρες» γιατί «δεν είναι γυναίκα». «Δε θέλω να προσβάλω κανέναν. Αυτή είναι η φύση των πραγμάτων. Υπάρχουν συγκεκριμένοι φυσικοί κύκλοι» εξηγεί. Οσον αφορά το αν θα έκανε ποτέ ντους δίπλα σ’ έναν ομοφυλόφιλο δεν αφήνει καμιά αμφιβολία: «γιατί να τον προκαλέσω; Αλλά ξέρετε, είμαι και εξπέρ στο τζούντο», προσδιορίζει ο ηγέτης της ανησυχητικά ομοφοβικής Ρωσίας.

    Και ο Στόουν περισσότερο ακούει παρά επιδιώκει να προκαλέσει τον συνομιλητή του. Τον ρωτάει, όμως, για τους ρώσους ολιγάρχες, για το πόσο ακόμα θα παραμείνει στην εξουσία, τον ρωτάει και για τις αμερικανικές εκλογές και την ενδεχόμενη ρωσική εμπλοκή: «Δεν ‘χακάραμε’ τις εκλογές» , απαντά ο Πούτιν.

    Φιλική η ατμόσφαιρα και αυτό βγήκε και στο ντοκιμαντέρ. Φωτογραφία: Komandir/Showtime
  • Livescience

    Μια 15χρονη ορφανή η μητέρα του Λεονάρντο ντα Βίντσι

    Παρά τις επίπονες έρευνες άοκνων μελετητών της Αναγέννησης και πλήθους άλλων ειδικών, έως σήμερα η πλήρης ταυτότητα της μητέρας του Λεονάρντο ντα Βίντσι παράμενε άγνωστη. Τώρα, ωστόσο, ο Μάρτιν Κεμπ, ένας από τους κορυφαίους ειδικούς στη ζωή και το έργο αυτού του αρχετυπικού αναγεννησιακού ουμανιστή, επιστήμονα και καλλιτέχνη, υποστηρίζει πως ο δημιουργός της Μόνα Λίζα και του Ανθρώπου του Βιτρούβιου ήταν γιος της Κατερίνα ντι Μέο Λίπι, μιας ορφανής έφηβης η οποία στις 15 Απριλίου του 1452, ημέρα γέννησης του Λεονάρντο, ήταν μόλις 15 ετών! Χάρη σε έγγραφα της εποχής, οι ιστορικοί γνώριζαν ήδη πως ο Λεονάρντο ανατράφηκε κυρίως από τον πατέρα του, τον δικηγόρο Πιέρο ντα Βίντσι, όπως επίσης γνώριζαν πως ο Πιέρο δεν παντρεύτηκε ποτέ την ανήλικη Κατερίνα.

    Ομότιμος καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ο Μάρτιν Κεμπ θεωρεί πως τα ευρήματά του (παρουσιάζονται στο «Mona Lisa – The people and the painting», βιβλίο που συνέγραψε ο βρετανός ακαδημαϊκός από κοινού με τον ιταλό οικονομολόγο Τζουζέπε Παλάντι) θα θέσουν στο περιθώριο τους «απόλυτα απίθανους μύθους» αναφορικά με τη ζωή του Λεονάρντο. Αρκετοί ισχυρίζονταν, για παράδειγμα, ότι η Κατερίνα ήταν σκλάβα από την Αφρική ή τη Μέση Ανατολή. Ολα δείχνουν, ωστόσο, πως στην πραγματικότητα ήταν μια χωριατοπούλα που ζούσε μαζί με τον ετεροθαλή, μικρότερο, αδελφό της σ’ ένα ετοιμόρροπο σπίτι σε κοντινή απόσταση από το Βίντσι, στους λόφους της Τοσκάνης. Αρχικά με την γιαγιά της και στη συνέχεια με τον θείο της. Εως ότου παντρεύτηκε.

    Και αυτά είναι τα έργα του Λεονάρντο. Φωτογραφία: grandeexhibitions.com
  • La Repubblica

    Αΐσα Μπιν Μπισρ: η γυναίκα που βάλθηκε να μεταλλάξει το Ντουμπάι

    Επιθυμία της είναι να γίνει η πόλη της η «πιο ευτυχισμένη μητρόπολη στη Γη» μέσω της αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. Φοράει διαρκώς το χιτζάμπ, την παραδοσιακή ισλαμική μαντήλα, αλλά στο πρόσωπό της διακρίνεται η διάθεση και η επιμονή να καταφέρει όλα όσα επιθυμεί παρότι είναι μια γυναίκα που γεννήθηκε, μεγάλωσε, ζει και εργάζεται σε μια μουσουλμανική χώρα. «Εάν είμαστε τίμιες, παθιασμένες και εργαζόμαστε σκληρά, θα πρέπει να επιβληθούμε με την αξία μας, δίχως να φοβόμαστε», επισημαίνει η ίδια, μιλώντας στη Repubblica. Η Αΐσα Μπιν Μπισρ είναι σήμερα η γενική διευθύντρια του Smart Dubai, ενός φιλόδοξου ψηφιακού project η εφαρμογή του οποίου αποσκοπεί στην πάταξη της γραφειοκρατίας στην πρωτεύουσα ενός από τα επτά Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το 2021.

    Νέα και κάτοχος διδακτορικού από τη Βρετανία, η Μπιν Μπισρ αποτελεί την κατεξοχήν εκπρόσωπο της νέας γενιάς γυναικών που μεγάλωσαν στα Αραβικά Εμιράτα. Υπήρξε σίγουρα προνομιούχα καθώς είναι θυγατέρα του προσωπικού γραμματέα του πρώην εμίρη του Αμπού Ντάμπι. Ξεκίνησε από τις κατώτερες θέσεις του δημόσιου τομέα για να φτάσει να ηγείται τώρα της προσπάθειας να γίνει το Ντουμπάι μια έξυπνη πόλη. Αλλά τονίζει πως σημασία δεν έχει μόνο η καριέρα άλλα και η προσωπική ζωή.

    Μητέρα μιας κόρης με τον οποία δεν σταματά να ανταλλάσσει μηνύματα στο Snapchat, η Αΐσα είναι επίσης μια σταρ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με περισσότερους από 100 χιλιάδες ακόλουθους στο Twitter και πάμπολλες αναρτήσεις με φωτογραφίες των αγαπημένων της πιάτων στο Instagram. Ενάντια σε κάθε στερεότυπο όσον αφορά την κατάσταση και τη θέση των γυναικών στον αραβικό κόσμο. «Το μοναδικό εμπόδιο που δεν μας επιτρέπει να επιτύχουμε τους στόχους μας το θέτουμε εμείς οι ίδιες, στην χώρα μας όπως και άλλου», επισήμανε.

    Μια φρέσκια ματιά σε ένα συντηρητικό κράτος. Φωτογραφία: repubblica.it
  • ReCode

    Πρεμιέρες στο σπίτι... εις βάρος των κινηματογράφων

    Η τεχνολογία έχει αλλάξει πολλές από τις συνήθειές μας, αλλά οποίος επιθυμεί να δει την πρεμιέρα μιας κινηματογραφικής ταινίας εξακολουθεί να πρέπει να πάει στο σινεμά. Τουλάχιστον έως σήμερα γιατί σύντομα θα ξεπεραστεί κι αυτή επειδή έτσι το θέλουν το Hollywood αλλά και το Netflix. Η πρόβλεψη ανήκει στον Ρόμπερτ Φίσμαν, αναλυτή της MoffettNathanson, μιας εταιρείας επενδυτικών ερευνών με ειδίκευση στις τηλεπικοινωνίες, το Διαδίκτυο και τα ΜΜΕ. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Recode, η αμερικανική ιστοσελίδα τεχνολογικού περιεχομένου που εστιάζει κυρίως στις τελευταίες εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στη Σίλικον Βάλεϊ, τα μεγάλα στούντιο αναζητούν διακαώς ένα «παράθυρο» μέσω του οποίου όποιος θέλει και έχει την οικονομική δυνατότητα θα μπορεί – πληρώνοντας, φυσικά, παραπάνω – να παρακολουθεί την όποια νέα ταινία δίχως να πρέπει να περιμένει να περάσουν οι 90 ημέρες από την προβολή της στους κινηματογράφους, όπως συμβαίνει σήμερα. Προσπαθούν εδώ και πολύ καιρό αλλά η αντίσταση των ιδιοκτητών κινηματογράφων παραμένει σθεναρή.

    Αυτήν την φορά, ωστόσο, οι ισχυροί του Hollywood θα τα καταφέρουν – υποστηρίζει ο αμερικανός ειδικός – με το τίμημα για την άλλη πλευρά να εκτιμάται κοντά στο 20% επί των κερδών, ποσό που ανέρχεται στα 3,6 δισ. δολάρια. Αλλά στην πραγματικότητα, κυρίαρχος του παιχνιδιού είναι το Netflix (και το Ιντερνετ) καθώς ο παγκόσμιος ηγέτης του streaming εφαρμόζει ήδη μια άκρως επιθετική πολιτική με δικές του παραγωγές που ανταγωνίζονται τις ταινίες που προβάλλονται στους κινηματογράφους με τη συμμετοχή αστέρων όπως ο Μπραντ Πιτ ο Γουίλ Σμιθ και ο Μάρτιν Σκορτσέζε. «Η επιλογή των καταναλωτών είναι μια πανίσχυρη δύναμη», δηλώνει ο Ριντ Χάστινγκς, συνιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής τoυ Netflix, άμεσος στόχος του οποίου είναι η παραγωγή έως και 50 ταινιών τον χρόνο.

    Ο διευθύνων σύμβουλος του Netflix, Ριντ Χέιστιγκς



text
  • Είναι κάπως σουρεαλιστικό να κλείνουν χιονοδρομικά κέντρα από την κακοκαιρία, όταν για να λειτουργήσουν χρειάζονται κακοκαιρία


    26 Δεκεμβρίου 2024, 21:35