Τα κατακόκκινα φυλλάδια με το μότο του τίτλου, τηςCoca-Cola Τρία Έψιλον, της μεγαλύτερης εταιρείας μη αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, έμοιαζαν να φωσφορίζουν μέσα στην κοσμοπλημμύρα, στο κτίριο Δ12 της Τεχνόπολης στο Γκάζι. Τα κρατούσαν, παρέα με τα βιογραφικά τους, φρέσκα πρόσωπα, αλλά και λίγο ωριμότερα, έτοιμα για τη συνομιλία που θα μπορούσε να τους ανοίξει παράθυρο στον κόσμο της αγοράς · με υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας, στελέχη του Τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού, αλλά και management trainees (πρόσωπα που εκπαιδεύονται επί δύο έτη σε πλείστα όσα πόστα της εταιρείας, με ανοικτή την προοπτική μελλοντικής ανόδου). Δεν περίμενε κανείς τίποτε λιγότερο: ήταν σε εξέλιξη, κατά το διήμερο 13-14 Οκτωβρίου, ο θεσμός «Ημέρες Καριέρας» και η Coca-Cola Τρία Έψιλον έβγαινε μπροστά με το πρόγραμμα Rise – βασικό φυτώριο στελεχών της, που μετρά ήδη 28 χρόνια ζωής.
Η 30χρονη Γεωργία Στάθη είναι εκεί «για να τους δει και να τη δουν». Να διαπιστώσει τη χημεία της με την εταιρεία και να δώσει το c.v. της, ώστε να ενταχθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα-δεξαμενή από την οποία η εταιρεία αντλεί νέους εργαζομένους, κάθε φορά που ανοίγουν θέσεις. «Αλλο πράγμα η προσωπική επαφή, και άλλο το άψυχο πάτημα ενός κουμπιού, για να μπει το βιογραφικό σου στην πλατφόρμα». Αδικο έχει;
Η 25χρονη Κυριακή Μόσχου, που δουλεύει ήδη σε εταιρεία τροφίμων και αισθάνεται τον χώρο οικείο, ήταν εκεί και για κάτι άλλο ενδιαφέρον: «Από κοντά μπορεί να ανακαλύψει κανείς θέσεις που δεν τις έχει δει στο εταιρικό site, άσε που η εμπειρία της επαφής με την εταιρεία είναι πάντα καταλυτική». Μικρές, «σοφές» υποψήφιες.
Η Coca-Cola Τρία Έψιλον είναι μαγνήτης για τη γενιά Y, καθώς θεωρείται –βάσει του Best Workplaces 2018– ένας από τους δέκα κορυφαίους εργοδότες, με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Και στις «Ημέρες Καριέρας» έψαξε υπεύθυνους ανάπτυξης αγοράς, market developers όπως αποκαλούνται στην εταιρική γλώσσα, για τη μεγαλύτερη ομάδα πωλήσεων του κλάδου. Κοινώς, αναζήτησε ταλέντα που, αν τα καταφέρουν στο πρώτο αυτό στάδιο και γνωρίσουν το DNA της εταιρείας αποτελεσματικά, διατηρούν τη δυνατότητα ιλιγγιώδους ανόδου. Μόνο μέσω του Rise εξάλλου έχουν αναδειχθεί περισσότερα από 150 σημερινά στελέχη.
Η Σοφία Κάντα, επικεφαλής του Τμήματος Human Resources (HR) Ελλάδας-Κύπρου, τόνισε στο Protagon ότι «το 40% των εργαζομένων μας ανήκει στη γενιά Υ. Και μάλιστα οι γυναίκες στην ανώτερη διοίκηση είναι κατά τι περισσότερες από τους άνδρες συναδέλφους τους».
Οι ερωτήσεις έρχονται σχεδόν αυθόρμητα. Ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν τις γενιές αυτές, και πώς τα διαχειρίζεται η εταιρεία; Και τελικά, αυτή η ιστορία με τις θέσεις εργασίας, αφορά μόνον τους πολύ νέους;
Η κυρία Κάντα ήταν κάθετη ως προς το τελευταίο: «Η ηλικία είναι κάτι σχετικό, μπορεί ένας εργαζόμενος στα 40 ή στα 50 να έχει μια δυναμική που δεν τη βλέπεις σε μικρότερους. Η διαδικασία αυτή είναι ανοικτή για όλους».
Η ίδια έγινε και διεισδυτική, απαντώντας το πρώτο: «Οι πολύ νέοι είναι πιο ευέλικτοι και καινοτόμοι, θέλουν ελευθερία στη δουλειά τους, επιθυμούν αναγνώριση, γρήγορη εξέλιξη. Οι κάπως παλαιότεροι είναι πιο ανθεκτικοί, διαθέτουν επιμονή και υπομονή. Επαφίεται στην εταιρεία να αξιολογήσει και τους μεν και τους δε, να ξεκλειδώσει και να εμπνεύσει τους νεότερους, να μην αφήσει τους μεγαλύτερους να μείνουν πίσω. Ολοι τους, ανεξαιρέτως, συμβάλλουν σε μια ισορροπία, πολύτιμη για την εταιρεία και τη φιλοσοφία της».
Η όλη συζήτηση με τη Σοφία Κάντα, και άλλα στελέχη, άφησε θετική επίγευση: η εταιρεία προσπαθεί να πάρει από τον καθένα το καλύτερο δυνατό, δεν έχει στεγανά στο προφίλ των εργαζομένων της (δεν αποκλείει για παράδειγμα ανθρώπους με μονογονεϊκές οικογένειες), δεν βάζει τρικλοποδιές στην εξέλιξή τους, εφόσον δείξουν τι μπορούν να κάνουν, ακολουθεί μάλλον ευλαβικά ένα μοντέλο δημοκρατίας και αξιοκρατίας δυτικού τύπου -«sky is the limit»-, από το οποίο η υπόλοιπη ελληνική κοινωνία έχει πολλά να ζηλέψει.
Και δεν είναι μόνο το Rise όχημα για όλα αυτά. Ο Αλέξανδρος Παπαδάκης, υπεύθυνος Επικοινωνίας για το πρόγραμμα –στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης– Youth Εmpowered, εξηγούσε πώς η εταιρεία δείχνει σε ενδιαφερομένους 18- 30 ετών, που βρίσκονται εκτός αγοράς εργασίας, μονοπάτια ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους, πώς τους βοηθά να αξιοποιήσουν πολλές και διαφορετικές ευκαιρίες απασχόλησης. «Είναι σημαντικό ότι στο πρόγραμμα συμμετέχουν εθελοντικά ως μέντορες στελέχη της εταιρείας, μεταλαμπαδεύοντας γνώση και εμπειρία στους νεότερους» σημείωσε. «Οι ενδιαφερόμενοι εγγράφονται σε διαδραστική, e-learning πλατφόρμα (www.youthempowered.gr) η οποία αριθμεί ήδη 5.000 μέλη. Μπορούν μεταξύ άλλων να παρακολουθήσουν virtual classrooms, με διάρκεια μιας ώρας, έχοντας την ευκαιρία να ακούσουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, να τους μιλούν για θέματα που τους ενδιαφέρουν, ώστε να μπορέσουν να αποκτήσουν μια θέση που επιθυμούν».
Στους ενδιαφερομένους, που στέκονται μπροστά στο περίπτερο της 3Ε, στην Τεχνόπολη, μιλούσε και ο Αργύρης Μουστάκας, 26 ετών και ήδη management trainee. Τους εξηγούσε όλα αυτά που ενδιαφέρονταν να ακούσουν για την εταιρεία μέσα από τη δική του ιστορία. Φέτος, τον Οκτώβριο, έκλεισε ένα χρόνο στην Coca-Cola Τρία Έψιλον και έχει ήδη περάσει από τα logistics, την παραγωγή (στο Αίγιο), τη διοίκηση. Ηλεκτρολόγος μηχανικός, απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Manchester, τώρα ασχολείται με ένα project, έκπληξη για το μέλλον, όπως σχολίαζε, κι ετοιμάζεται να παρακολουθήσει ένα σεμινάριο στη Ρουμανία. Θα ήθελε πολύ να δουλέψει και στο εξωτερικό. Εχει ακόμη έναν χρόνο ως management trainee, και μετά ποιος τον πιάνει … Εξάλλου και ο σημερινός (Κροάτης) CEO ολόκληρου του ομίλου των 28 χωρών, με έδρα την Ελβετία, ήταν κάποτε στη θέση του Αργύρη.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News