Η πολυτέλεια πουλάει, το revenge spending μετά την πανδημία οδηγεί όχι μόνο σε υπερβολές αλλά και σε χρηματιστηριακά ρεκόρ: Ο γαλλικός όμιλος πολυτελών ειδών, LVMH, που βρίσκεται πίσω από φίρμες όπως η Louis Vuitton και η σαμπάνια Moët & Chandon, έγινε τη Δευτέρα η πρώτη ευρωπαϊκή επιχείρηση που έφτασε τα 500 δισεκατομμύρια σε χρηματιστηριακή αξία.
Η μετοχή της LVMH έκλεισε με αύξηση κατά 0,90 ευρώ (0μ1%) στα 902,00 ευρώ τη Δευτέρα 24 Απριλίου, ανεβάζοντας την εμπορική αξία του ομίλου –ο οποίος περιλαμβάνει φίρμες όπως Christian Dior, Stella McCartney, TAG Heuer, Bulgari και Tiffany– στα 454 δισ. ευρώ, ή μισό τρισεκατομμύριο δολάρια, όπως παρατήρησε ο Guardian.
Η τιμή της μετοχής της LVMH έχει ανέβει κατά 30% από την αρχή του χρόνου, φέρνοντάς την στη λίστα με τις δέκα κορυφαίες εταιρείες στον κόσμο.
Μόνος οι μετοχές που έχει στα χέρια του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Μπερνάρ Αρνό, αξίζουν πλέον 212 δισ. ευρώ. Ο Αρνό είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, με τον Ιλον Μασκ (Tesla, Twitter κ.ά) στη δεύτερη θέση.
Στις αρχές Απριλίου η LVMH ανακοινωσε ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι πωλήσεις του ομίλου παρουσίασαν αύξηση κατά 17%, διπλάσια από το προβλεπόμενο. Το 2022 ο όμιλος εμφάνισε ρεκόρ πωλήσεων, με έσοδα 79,2 δισ. ευρώ και μοίρασε στους μετόχους του 1,5 δισ. ευρώ.
Ο βασικός αντίπαλος του ομίλου, η Hermès, δημιουργός των διάσημων τσαντών Birkin και Kelly, που ξεκινούν από τα 5.000 ευρώ, ανέφερε αύξηση των πωλήσεων κατά 23% τους πρώτους τρεις μήνες του χρόνου. Αλλοι όμιλοι ειδών πολυτελείας, όπως η Kering και η Burberry, επίσης εμφανίζουν αυξήσεις ρεκόρ.
Ο Αρνό, ο οποίος ίδρυσε τον όμιλο πριν από 35 χρόνια, πρόσφατα διόρισε τα παιδιά του σε θέσεις-κλειδιά στον όμιλο. Τον περασμένο Ιανουάριο, η μεγαλύτερη κόρη του, Ντελφίν, έγινε επικεφαλής του οίκου Christian Dior, της δεύτερης μεγαλύτερης φίρμας του ομίλου. Ο αδελφός της, Αντουάν, τέθηκε επικεφαλής της εταιρείας συμμετοχών που ελέγχει την LVMH αλλά και την οικογενειακή περιουσία των Αρνό.
Τα τρία μικρότερα παιδιά επίσης κατέχουν σημαντικές θέσεις μέσα στην εταιρεία. Ο Αλεξάντρ Αρνό έχει διοικητική θέση στον οίκο Tiffany, ο Φρεντερίκ Αρνό είναι επικεφαλής της TAG Heuer, ενώ ο Ζαν Αρνό είναι επικεφαλής του τομέα μάρκετινγκ για τις εταιρείες ρολογιών του ομίλου.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News