Η Μόνικα Μπελούτσι ανεβαίνει για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή ερμηνεύοντας επιστολές και αναμνήσεις της Μαρίας Κάλλας και έρχεται στο Ηρώδειο για να κριθεί και από τους έλληνες θεατές, υπό τη σκηνοθετική μπαγκέτα του Τομ Βολφ.
Η ανάγνωση από την Μόνικα Μπελούτσι των αδημοσίευτων κειμένων και επιστολών της ελληνίδας ντίβας της όπερας, υπό τον τίτλο «Maria Callas: Lettres & Mémoires» («Μαρία Κάλλας: Επιστολές και Αναμνήσεις») έκανε πρεμιέρα τον Νοέμβριο του 2019 στο θέατρο Marigny στο Παρίσι και ολοκλήρωσε τις παραστάσεις της την περασμένη άνοιξη μετά από μια sold out σεζόν.
Η ανάγνωση βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Τομ Βολφ -σκηνοθέτη και της παράστασης, αλλά και της πρόσφατης ταινίας «Maria by Callas»- στο οποίο συγκέντρωσε πάνω από 350 αδημοσίευτα γράμματα της Κάλλας, γραμμένα από την ίδια στη διάρκεια 30 ετών (1946-1977).
Φέρνοντας στο φως κρυφές και άγνωστες πτυχές της Μαρίας Κάλλας, η Μπελούτσι θα ταξιδέψει τους θεατές στη ζωή και την καριέρα της μεγάλης ντίβας, από την παιδική της ηλικία στη Νέα Υόρκη, ως τα χρόνια του πολέμου στην Αθήνα και από τα πρώτα βήματα της καριέρας της ως στο γάμο της και στον κατοπινό θυελλώδη έρωτα της για τον Αριστοτέλη Ωνάση, σε μια ζωή που χαρακτηρίστηκε από επιτυχίες, δόξα, φήμη, σκάνδαλα και προσωπικές σιωπηρές δοκιμασίες.
Η Μπελούτσι επέλεξε συμβολικά τη γενέτειρά της Ιταλία (στο Φεστιβάλ των Δύο Κόσμων του Σπολέτο, σήμερα, 27 Αυγούστου) και τον τόπο καταγωγής της μεγάλης σοπράνο, την Ελλάδα (Ηρώδειο στις 28 & τις 29 Σεπτεμβρίου 2020), για την έναρξη της διεθνούς περιοδείας της παράστασης.
Σχετικά με την παράσταση πάντως, η Μπελούτσι είχε πει πρόσφατα ότι «γοητεύτηκε από το έργο του Γουλφ».
«Τα γράμματα [που διαβάζω επί σκηνής] είναι τόσο όμορφα. Είναι σαν να κοιτάς απευθείας στην ψυχή της [Κάλλας]», λέει η Μπελούτσι.
Σύμφωνα με τον ίδιο του Γουλφ, υπήρξε απόλυτη «χημεία» μεταξύ της Μπελούτσι και της προσωπικότητας της Κάλλας.
«[Η Μπελούτσι] ερμήνευσε με ακρίβεια τόσο την δυνατή όσο και την ευάλωτη πλευρά της ντίβας. Η Μόνικα κατάφερε να καταλάβει πλήρως την γυναίκα πίσω από το θρύλο», προσθέτει.
«Όταν κάποιος εκτίθεται [όπως το έκανε η Κάλλας], διατρέχει μεγάλο κίνδυνο. Εγώ πάλι, προσπαθώ να προστατέψω τον εαυτό μου. Είναι πραγματικά σημαντικό να παραμένω προσγειωμένη και να κρατάω μια απόσταση από την (δημόσια) εικόνα μου», επισημαίνει με νόημα η 55χρονη ηθοποιός.
Ποια ήταν όμως πραγματικά η Μαρία Κάλλας για την Μπελούτσι;
«Ήταν μια σύγχρονη γυναίκα για την εποχή και για τα συναισθήματά της, η οποία έζησε έντονα ερωτικά πάθη και αυτό ακριβώς ήταν που εντέλει την σκότωσε. Υπήρχε μια έντονη δυαδικότητα μεταξύ της ντίβας Κάλλας και της γυναίκας Κάλλας – και αυτή είναι η πιο ενδιαφέρουσα πτυχή του θεατρικού», είπε η ίδια η Μπελούτσι μιλώντας στην ιταλική Repubblica.
«Ήταν ένα πλάσμα ευαίσθητο, αλλά καθόλου εύθραυστο. Είχε μια απλή καρδιά. Γι’ αυτό και την αποκαλούσαν “τίγρη”», προσθέτει, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως στο θεατρικό αναφέρεται έντονα και η σχέση της με τον Ωνάση – μια σχέση, όπως λέει, «κανιβαλιστική».
«Ο Τομ [Βολφ] έχει κάνει μεγάλη έρευνα για το θέμα αυτό, μέσω του μπάτλερ της Μαρίας. Ήταν εντέλει μια άκρως ταραγμένη και θυελλώδης ερωτική ιστορία, μετά από τόση αγάπη μεταξύ τους. Αρχικά η Κάλλας γράφει [στις επιστολές] ότι [ο Ωνάσης] την έκανε να νιώθει σαν βασίλισσα. Δεν έχουν καταφέρει όλες οι γυναίκες να βιώσουν αυτά τα έντονα ερωτικά συναισθήματα. Όμως η μεγαλύτερη έγνοια της ήταν ότι δεν είχε ποτέ της οικογένεια και παιδιά, δεν είχε την ευκαιρία να ζήσει την μητρότητα. Και αυτό την σκότωσε ακόμη περισσότερο από την ίδια την ιστορία της με τον Ωνάση», λέει η Μπελούτσι.
Όσον αφορά στο τι θα την ρωτούσε, αν είχε την ευκαιρία, η 55χρονη Ιταλίδα ξεκαθαρίζει:
«Έχω την εντύπωση ότι η Κάλλας είναι κάτω από το δέρμα μου, γιατί δεν έζησε τίποτε άλλο παρά τα βάσανα που βιώνει κάθε γυναίκα. Είχε τις πιο δύσκολες σχέσεις με τους ανθρώπους που αγαπούσε περισσότερο, τη μητέρα της, την αδερφή της, τους άντρες της ζωής της. Η ζωή της αλλά και ο ίδιος ο θάνατός της μοιάζουν με όπερα!», συνοψίζει.
Είναι όμως πλέον η Μόνικα Μπελούτσι – την ρωτάει ο δημοσιογράφος – συμφιλιωμένη με το γεγονός ότι θα αποτελεί για πάντα την επιτομή μιας από τις πιο σέξι γυναίκες που περπάτησαν πάνω σε αυτό τον πλανήτη;
«Η ηλικία δεν παίζει κανένα ρόλο για την σεξουαλικότητα ενός ανθρώπου. Πάρτε για παράδειγμα τον Κλιντ Ιστγουντ στην ηλικία που είναι: είναι σέξι σε σημείο… παρεξηγήσεως. Η ηλικία είναι απλώς ένας αριθμός. Ο αισθησιασμός του καθενός από εμάς είναι η πραγματική ανθρώπινη ενέργεια», καταλήγει με νόημα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News