Λέγεται Ανδρομάχη ή Αντι, κατά το… αμερικανικότερον.
Γεννήθηκε πριν από χιλιάδες χρόνια και πέθανε εκατοντάδες φορές για να αναστηθεί και να πολεμήσει ξανά και ξανά και ξανά, καθώς, πέραν των άλλων, η Ανδρομάχη, ως Αμαζόνα, είναι και αθάνατη.
Απέθαντη.
Πρόλαβε να συμμετάσχει σε πολλές ιστορικές μάχες και πολέμους, από τους Ελληνοπερσικούς του 5ου π.Χ. αιώνα μέχρι τον Αμερικανικό Εμφύλιο, κραδαίνοντας πάντα το χαρακτηριστικό διπλό τσεκούρι της.
Και πλέον, κουρασμένη σωματικά και ψυχολογικά λόγω της αθανασίας της, ηγείται μια ομάδας αθανάτων που επαγρυπνούν για το καλό όλων μας βγάζοντας από τη μέση από τρομοκράτες μέχρι διακινητές ανθρώπινης σάρκας και παιδόφιλους.
Αυτός είναι ο νέος ρόλος της Σαρλίζ Θερόν: μία υπερηρωίδα μυθολογικών καταβολών που προέρχεται από τη Σκυθία, την γενέτειρα των Αμαζόνων.
Η 45χρονη νοτιοαφρικανή ηθοποιός πρωταγωνιστεί στο καλοκαιρινό blockbuster «Η Παλιά Φρουρά» (The Old Guard) που διατίθεται από τις 10 Ιουλίου στο Netflix.
Με την «Αντι» της, η Θερόν επιστρέφει στον κόσμο του sci-fi, ακριβώς πέντε χρόνια μετά το «Mad Max: Ο δρόμος της οργής» και μάλιστα, όπως λέγεται, η ταινία διαθέτει τόσο καταιγιστική δράση ώστε προορίζεται να γίνει τριλογία -η πρώτη για την δημοφιλή πλατφόρμα streaming.
Για την ιστορία αυτή, η οποία είναι βασισμένη στο ομώνυμο graphic novel των Γκρεγκ Ρούκα και Λεάντρο Φερνάντεζ, αλλά και για πολλά ακόμη, μίλησε η Θερόν στην ιταλική Corriere:
«Από την πρώτη στιγμή που διάβασα το κόμικ, ένιωσα ότι είχαμε τη δυνατότητα να γίνει μια ταινία που αναφέρεται στη σημερινή πραγματικότητα και θέτει ερωτήσεις για την ανθρωπότητα: είναι αυτά που κάνουμε αρκετά; Κάνουμε τα πράγματα καλύτερα, ή κάνουμε τον κόσμο χειρότερο;», αναρωτιέται η ίδια.
«Γι’ αυτό και με γοήτευσε η ιδέα της ιστορίας μιας γυναίκας που έχει ζήσει για πάνω από έξι χιλιάδες χρόνια, που είναι άριστη στις πολεμικές τέχνες, που νιώθει και είναι απίστευτα μόνη, θυμωμένη, κουρασμένη και απογοητευμένη. Η Άντι είναι πραγματικά σαν όλους εμάς, μόνο που έχει ζήσει… χιλιετίες. Έχει χάσει την πίστη της σε όλα, δεν καταλαβαίνει πλέον τι σημαίνει η ίδια η ζωή και δεν θέλει πλέον να πολεμάει γιατί κουράστηκε. Όλες οι μάχες, οι δυσκολίες, το πένθος για τους ανθρώπους που έχασε όλα αυτά τα χρόνια, είναι πράγματα που οι θεατές μπορούν να καταλάβουν», σημειώνει η Θερόν.
«Θέλαμε να φτιάξουμε μια περιπέτεια δράσης σε γρήγορους ρυθμούς, πρωτότυπη και φρέσκια, που δεν θα θυσιάζει την καρδιά του δράματος. Κάναμε μια γήινη, δυναμική ταινία με χαρακτήρες που αντιμετωπίζουν ηθικά διλήμματα που δεν έχουμε ξαναδεί στο είδος», συμπληρώνει.
Η πανέμορφη (και δεδηλωμένη φεμινίστρια) ηθοποιός εδώ και χρόνια χρησιμοποιεί τις γνωριμίες και τα «κονέ» της στην αμερικανική σοουμπίζ προκειμένου να εντοπίσει και να δώσει δουλειά και ευκαιρίες σε ομόφυλές της που αδυνατούν για τον άλφα ή βήτα λόγο να αναδειχθούν.
Εξ ου και η επιλογή της Τζίνα Πρινς-Μπάιθγουντ στη θέση του σκηνοθέτη.
«Υπάρχουν πολύ ταλαντούχες γυναίκες στον κινηματογραφικό χώρο. Όταν υπάρχει ποικιλομορφία ή αυθεντικότητα και όταν η πλοκή αντικατοπτρίζει τον πραγματικό κόσμο, τότε μπορούμε να φτιάξουμε μια πραγματικά ποιοτική ταινία – τα υπόλοιπα είναι πραγματικά πολύ εύκολα», επισημαίνει.
«Το χειρότερο για την Ανδρομάχη είναι να νιώθει ότι δεν μπορεί να κάνει πλέον απολύτως τίποτα. Έχει χάσει το νόημα της ύπαρξής της. Νομίζω ότι πολλοί άνθρωποι μπορούν να νιώσουν ότι τους αφορά αυτό το συναίσθημα στη δύσκολη περίοδο που ζούμε. Περνάμε περιόδους στη ζωή μας που παρατηρούμε τι συμβαίνει στον κόσμο και αυτό που συμβαίνει μας σοκάρει – σαν να κουβαλάμε ένα βράχο ανεβαίνοντας ένα βουνό», προσθέτει με νόημα.
Όπως μάλιστα σημειώνει η Θερόν, τα γυρίσματα ήταν τρομερά απαιτητικά καθώς το σενάριο προέβλεπε αποδράσεις από δύσκολες καταστάσεις και αποπνικτικά μέρη αλλά και χορογραφημένες μάχες σώμα με σώμα αλά-Μatrix.
Η Θερόν έμαθε, μεταξύ άλλων, «κέντο», δηλαδή την ιαπωνική τέχνη του σπαθιού, «κάλι», ήτοι την πολεμική τεχνική των Φιλιππίνων για το ραβδί και το μαχαίρι, αλλά επίσης διδάχθηκε και επιμέρους τεχνικές από κορεάτικο Τάε Κβον Ντο, ελληνορωμαϊκή πάλη, τζούντο και ζίου-ζίτσου.
«Γυμναζόμουν πέντε ημέρες την εβδομάδα για τέσσερις μήνες μέχρι την έναρξη των γυρισμάτων. Το πρόγραμμα περιλάμβανε ένα είδος ενδυνάμωσης των μυών σε συνδυασμό με τεχνικές πάλης. Η εκπαίδευση που έκανα ήταν διαφορετική από οτιδήποτε έχω κάνει μέχρι σήμερα λόγω του είδους του όπλου (σ.σ: εννοεί τον διπλό πέλεκυ των Αμαζόνων) που έπρεπε να χρησιμοποιήσω στην ταινία. Και δεν θα πω ψέματα: ήταν δύσκολο» αποκαλύπτει η Θερόν.
Δίπλα στην Θερόν, συμπρωταγωνιστεί ο εξαιρετικός βέλγος σταρ Ματίας Σένερτς, ο οποίος υποδύεται τον Μπούκερ, έναν επίσης αθάνατο γάλλο στρατιώτη που πολέμησε στο πλευρό του Ναπολέοντα, ο Λούκα Μαρινέλι, η Μαρουάν Κενζάρι και η Κίκι Λέιν.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News