896
| CreativeProtagon

Γερμανικοί σιδηρόδρομοι: Ολική αναμόρφωση μετά το φιάσκο του Euro

Protagon Team Protagon Team 16 Ιουλίου 2024, 10:58
|CreativeProtagon

Γερμανικοί σιδηρόδρομοι: Ολική αναμόρφωση μετά το φιάσκο του Euro

Protagon Team Protagon Team 16 Ιουλίου 2024, 10:58

Το Euro 2024 ήταν κατά γενική ομολογία μια άρτια διοργάνωση, στα πρότυπα που θα περίμενε κανείς από τους Γερμανούς. Ολα λειτούργησαν άψογα. Ολα, εκτός από τα τρένα. Καθυστερήσεις, βλάβες και διάφορα προβλήματα, κατέστησαν τους γερμανικούς σιδηροδρόμους «ανέκδοτο» για τους δεκάδες χιλιάδες φιλάθλους που ταξίδεψαν ως τη χώρα από την Αγγλία ή τη Γεωργία για να παρακολουθήσουν τους αγώνες του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος.

Δεν πληγώθηκε μόνο η γερμανική υπερηφάνεια με τα όσα συνέβησαν, αλλά έγινε και κάτι άλλο, πολύ πιο σημαντικό. Η Deutsche Bahn, ο γερμανικός ΟΣΕ, αποφάσισε επιτέλους ότι ήρθε η ώρα να κάνει κάτι για ένα πρόβλημα που χρονίζει και που όλοι έως τώρα έκαναν ότι δεν έβλεπαν. Οπως γράφει ο Guardian, η αναμόρφωση του δικτύου θα ξεκινήσει άμεσα με το κλείσιμο μιας εκ των βασικών σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας, εκείνης που ενώνει τη Φρανκφούρτη με το Μάνχαϊμ.

Δεκαετίες υποεπενδύσεων και έλλειψη πολιτικής βουλησης είναι οι βασικοί «ένοχοι» για την πολύ κακή κατάσταση των γερμανικών σιδηροδρόμων, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια πλήττονται από μαζικές βλάβες, καθυστερήσεις, ακυρώσεις και σημαντικά τεχνικά προβλήματα, τα οποία αναπόφευκτα οδηγούν σε καθόλου κολακευτικές συγκρίσεις με τις υποδομές στον αναπτυσσόμενο κόσμο.

Slow in Germany

Η πολύπαθη Deutsche Bahn, κρατική επιχείρηση -που βρίσκεται υπό τον έλεγχο της γερμανικής κυβέρνησης, παρά την επιθυμία πολλών κυβερνήσεων στο παρελθόν να ιδιωτικοποιηθεί-, έγινε το επίκεντρο χλευασμού κατά τη διάρκεια του ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου.

Κατά τη διάρκεια του τουρνουά, οι ποδοσφαιρόφιλοι ανακάλυψαν, συχνά προς έκπληξή τους, πόσο αναξιόπιστα ήταν τα γερμανικά τρένα. «Αν δεν ήταν ήδη ξεκάθαρο, το Euro κατέδειξε ακριβώς τα προβλήματα που έχει η Deutsche Bahn με την αξιοπιστία και την ακρίβεια», έγραψε η γερμανική εφημερίδα Die Zeit, τη Δευτέρα 15 Ιουλίου.

«Η φράση “made in Germany”, που θεωρείται διεθνώς αναγνωρισμένο σήμα κατατεθέν της ποιότητας, θα πρέπει να αλλάξει ως αποτέλεσμα των μυριάδων άθλιων εμπειριών των ποδοσφαιρόφιλων, σε “slow in Germany” (με καθυστέρηση στη Γερμανία)», είπε ένας γερμανός σχολιαστής κατά τη διάρκεια του Euro, λόγω του μεγάλου αριθμού οπαδών που έφταναν με καθυστέρηση στους αγώνες ή δεν κατάφερναν να φτάσουν καθόλου.

«Οταν ακόμη και οι Βρετανοί -που δεν είναι ακριβώς καλομαθημένοι όσον αφορά την κατάσταση των σιδηροδρόμων τους- παραπονιούνται για τα τρένα μας, τότε ξέρουμε μετά βεβαιότητας ότι κάτι δεν πάει καλά», πρόσθεσε.

Η Deutsche Bahn ζήτησε «μεγάλη συγγνώμη» και υποσχέθηκε οικονομικές αποζημιώσεις, αν και όπως τόνισαν πολλοί αυτό μπορεί να είναι ελάχιστη παρηγοριά για τους ξένους οπαδούς, που έχουν την ευκαιρία να παραστούν σε ένα Euro μόλις κάθε τέσσερα χρόνια.

Η γενική επισκευή του δικτύου θα ξεκινήσει με την γραμμή 70 χιλιομέτρων μεταξύ Φρανκφούρτης και Μάνχαϊμ, όπως αναφέρει ο Guardian. Πρόκειται για μια πολύ βασική εθνική και διεθνή σιδηροδρομική διαδρομή, στην οποία κινείται ένα στα επτά τρένα μεγάλων αποστάσεων -συνολικά 300 την ημέρα, που μεταφέρουν 15.000 επιβάτες- και η οποία είναι ζωτικής σημασίας και για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Οι επιβάτες που εξαρτώνται από αυτήν θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικές διαδρομές, με λεωφορεία ή αυτοκίνητα. Για την μεταφορά εμπορευμάτων επίσης θα αναζητηθούν αναγκαστικά εναλλακτικές διαδρομές. Το τμήμα θα παραμείνει κλειστό για πέντε μήνες, κατά τη διάρκεια των οποίων η Deutsche Bahn λέει ότι θα αντικαταστήσει ράγες, στρωτήρες, κιβώτια σημάτων, εναέρια καλώδια και χιλιάδες τόνους χαλίκι. Οι 20 σιδηροδρομικοί σταθμοί κατά μήκος της διαδρομής πρόκειται επίσης να εκσυγχρονιστούν, ενώ θα τοποθετηθούν και ηχοπετάσματα.

Τα απαραίτητα ανταλλακτικά βρίσκονται υπό κατασκευή σε εργοστάσια σε όλη τη Γερμανία, την Ευρώπη και την Ασία τους τελευταίους μήνες.

Ανάμεσα σε άλλα, επηρεάζονται τα δρομολόγια Βερολίνο-Αμβούργο, Μόναχο-Σάλτσμπουργκ, Βισμπάντεν-Κόμπλεντς-Κολωνία και Κολωνία-Ντόρτμουντ-Χαμ.

Το Χαμ έχει τη φήμη της πιο άθλιας σιδηροδρομικής στάσης στη Γερμανία λόγω του μεγάλου αριθμού περιστατικών σε ένα σημείο όπου η σύζευξη και η αποσύνδεση των βαγονιών τρένων έχει στραβώσει, με αποτέλεσμα πολύ συχνά οι επιβάτες να μένουν αποκλεισμένοι μέσα στο τρένο…

Το διοικητικό συμβούλιο της Deutsche Bahn, μαζί με τον υπουργό Μεταφορών, Βόλκερ Βίσινγκ, του φιλοεπιχειρηματικού FDP, συναντήθηκαν τη Δευτέρα στη γραφική πόλη Γκέρνσχαϊμ, για τα εγκαίνια του εργοταξίου.

Το πρώτο στάδιο περιλαμβάνει μόνο ένα  από τα 40 τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, συνολικού μήκους 4.000 χιλιομέτρων, που η Deutsche Bahn θέλει να ανακαινίσει έως το 2030 με τρέχον εκτιμώμενο κόστος 40 δισεκατομμυρίων ευρώ, με στόχο να μετατρέψει τον σιδηρόδρομο σε αποτελεσματικό και γρήγορο.

Ωστόσο, η χρηματοδότηση για τους υπόλοιπους 39 διαδρόμους έχει εξασφαλιστεί μόνο εν μέρει και η Γερμανία αντιμετωπίζει ομοσπονδιακές εκλογές το αργότερο το επόμενο φθινόπωρο, εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το σχέδιο.

Αμφιβολίες για τη σκοπιμότητά του έχουν επίσης διατυπωθεί από το διοικητικό όργανο της γερμανικής κατασκευαστικής βιομηχανίας, το οποίο είπε ότι τα χρονοδιαγράμματα δεν είναι ρεαλιστικά λόγω του μεγέθους και της πολυπλοκότητας του έργου, καθώς και της έλλειψης προσωπικού.

Οι Γερμανοί που έχουν «πικρή πείρα» από άλλα πρόσφατα μεγάλα οικοδομικά έργα λιγότερο εκτεταμένης φύσης, όπως το αεροδρόμιο του Βερολίνου, η Φιλαρμονική του Αμβούργου και ο σιδηροδρομικός σταθμός της Στουτγάρδης, τα οποία έχουν υπερβεί κατά πολύ τους αρχικούς προϋπολογισμούς και τα χρονοδιαγράμματα, είναι πολύ επιφυλακτικοί.

Ενώ καλωσόρισαν την ανάπλαση των σιδηροδρόμων, οι περιβαλλοντολόγοι κάνουν λόγο για χρόνια έλλειψη επενδύσεων σε ένα δίκτυο μεταφορών από το οποίο εξαρτάται η προστασία του κλίματος και εξέφρασαν τους φόβους τους ότι η δέσμευση για την ανοικοδόμηση θα μείνει στα λόγια. Η διαταραχή που θα επιφέρει στο κοινό και τις επιχειρήσεις θα μπορούσε μόνιμα να απομακρύνει τους χρήστες από τα τρένα και να κατευθυνθούν στα αυτοκίνητα, υποστηρίζουν.

Η όλη διαδικασία, το μεγαλύτερο έργο αποκατάστασης των σιδηροδρόμων που έχει αναλάβει ποτέ η Γερμανία, σύμφωνα με την Deutsche Bahn, πρόκειται να αποτυπωθεί σε μια τηλεοπτική σειρά ντοκιμαντέρ, η οποία, ελπίζουν ότι θα βοηθήσει να διασφαλιστεί η παραμονή των επιβατών στα τρένα.

Ο Βίσινγκ υπερασπίστηκε το έργο, λέγοντας: «Δεν επιδιορθώνουμε πλέον απλώς τα πράγματα, ανανεώνουμε πλήρως τα πάντα».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...