Πέρασε τον Ατλαντικό με σκάφος, τον ξαναπέρασε με σκάφος, ταξίδεψε με φιλικά στο περιβάλλον μέσα μεταφοράς προς την Ισπανία για τη σύνοδο του ΟΗΕ, και πλέον ήλθε η ώρα της επιστροφής στο σπίτι, στη Σουηδία, για την Γκρέτα Τούνμπεργκ.
Και πάλι με τρόπο φιλικό για το περιβάλλον, δηλαδή με τρένο, έστω και αν χρειάζεται πολύ περισσότερο χρόνο από το αεροπλάνο.
Το Σάββατο στον λογαριασμό της στο Twitter ανέβασε μια φωτογραφία από το ταξίδι της προς τη Σουηδία μέσω τρένου υψηλής ταχύτητας (ICE). Κάθεται στο πάτωμα του βαγονιού και κοιτά έξω από το παράθυρο περιτριγυρισμένη από τις βαλίτσες της ενώ παραπονιέται (στο tweet) ότι τα τρένα είναι γεμάτα κόσμο.
«Ταξιδεύω σε υπερπλήρη τρένα στη Γερμανία. Και επιτέλους επιστρέφω στο σπίτι!» έγραφε. Στην φωτογραφία δεν εμφανίζεται κανένας άλλος άνθρωπος, αλλά φαίνεται μια αφίσα που προτρέπει τους επιβάτες να απολαύσουν ένα άνετο ταξίδι.
Traveling on overcrowded trains through Germany. And I’m finally on my way home! pic.twitter.com/ssfLCPsR8o
— Greta Thunberg (@GretaThunberg) December 14, 2019
Το δρομολόγιο από το Τορίνο, όπου ήταν προ ημερών η Γκρέτα, μέχρι τις ακτές της Βαλτικής Θάλασσας, όπου αναχωρούν τα πλοία για τη Σκανδιναβία, διαρκεί πάνω από 15 ώρες και προϋποθέτει τουλάχιστον τρεις αλλαγές τρένων, αναφέρει η Deutsche Welle. Η σουηδή ακτιβίστρια αποφεύγει τα αεροπλάνα για το ότι εκπέμπουν υπερβολικές ποσότητες αερίων του θερμοκηπίου.
Αλίμονο, πολύ γρήγορα αποδείχτηκε ότι η φωτογραφία είναι ινσταγκραμικού τύπου, από αυτές που σκόπιμα δραματοποιούν απλές καταστάσεις. Γιατί η Γκρέτα Τούνμπεργκ ταξίδεψε στην πρώτη θέση, όπως αποκάλυψαν οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι.
Το απόγευμα της Κυριακής απάντησαν (στον ενικό) στην Γκρέτα Τούνμπεργκ. Την ευχαρίστησαν για την προτίμησή της, αλλά δεν παρέλειψαν να πουν ότι τα πράγματα δεν είναι όπως τα παρουσίασε.
«Αγαπητή Γκρέτα, σε ευχαριστούμε γιατί στηρίζεις εμάς, τους σιδηροδρομικούς, στον αγώνα εναντίον της κλιματικής αλλαγής. Είμαστε χαρούμενοι που ταξίδευες μαζί μας, το Σάββατο, με το δρομολόγιο ICE 74. Και αυτό με 100% οικολογικό ρεύμα. Ακόμα πιο ωραία θα ήταν, αν είχες αναφέρει πόσο φιλικά και αξιόπιστα σε εξυπηρέτησε το προσωπικό μας στη θέση που είχες κλείσει, στην πρώτη θέση», έγραψαν.
Noch schöner wäre es gewesen, wenn Du zusätzlich auch berichtet hättest, wie freundlich und kompetent Du von unserem Team an Deinem Sitzplatz in der Ersten Klasse betreut worden bist. #Greta 2/2
— Deutsche Bahn AG (@DB_Presse) December 15, 2019
Εκπρόσωπος των Γερμανικών Σιδηροδρόμων δήλωσε στην εφημερίδα Die Welt ότι η νεαρή ακτιβίστρια όντως ταξίδεψε πρώτη θέση από το Κάσελ της κεντρικής Γερμανίας μέχρι το Αμβούργο, αλλά δεν γνωρίζει αν η επίμαχη φωτογραφία βγήκε στο συγκεκριμένο τρένο.
Η απάντηση της Γκρέτα Τούνμπεργκ ήλθε μέσω Twitter. Αφησε να εννοηθεί ότι η φωτογραφία είχε βγει σε προηγούμενο δρομολόγιο των Γερμανικών Σιδηροδρόμων, την ίδια μέρα (το Σάββατο), με αφετηρία τη Βασιλεία της Ελβετίας και πιθανό προορισμό το Κάσελ: «Το τρένο μας από τη Βασιλεία τέθηκε εκτός λειτουργίας. Έτσι καθίσαμε στο πάτωμα σε δύο διαφορετικά τρένα. Μετά το Γκέτινγκεν βρήκα μία θέση. Αυτό φυσικά δεν είναι πρόβλημα και ποτέ δεν είπα ότι ήταν. Τα υπερπλήρη τρένα είναι πολύ θετικό σημάδι, γιατί δείχνουν ότι υπάρχει αυξημένη ζήτηση».
Our train from Basel was taken out of traffic. So we sat on the floor on 2 different trains. After Göttingen I got a seat.This is no problem of course and I never said it was. Overcrowded trains is a great sign because it means the demand for train travel is high!
— Greta Thunberg (@GretaThunberg) December 15, 2019
Κατά καιρούς οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι δέχονται κριτική για καθυστερήσεις και υπερπλήρεις συρμούς. Πάντως έχουν εγκαινιάσει εφαρμογές που ενημερώνουν τους επιβάτες, σε πραγματικό χρόνο, για την όποια καθυστέρηση, καθώς και για την πληρότητα των τρένων. Ακόμα και σε τρένα υψηλής ταχύτητας, τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητες άνω των 300 χλμ. την ώρα, η κράτηση θέσης δεν είναι υποχρεωτική, αλλά προσφέρεται με μία επιπλέον επιβάρυνση 4,50 ευρώ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News