Η Volkswagen σχεδιάζει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια στη Γερμανία, να απολύσει δεκάδες χιλιάδες υπαλλήλους και να συρρικνώσει τα υπόλοιπα εργοστάσιά της, καθώς δρομολογεί μια βαθιά αναδιάρθρωση, δήλωσε τη Δευτέρα η επικεφαλής του εργοστασιακού συμβουλίου της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης διαπραγματεύεται εδώ και εβδομάδες με τα συνδικάτα σχετικά με τα σχέδιά της για την αναδιάρθρωση και τη μείωση του κόστους. Είναι, δε, η πρώτη φορά που μπαίνει στο τραπέζι το κλείσιμο εργοστασίων στο εσωτερικό της χώρας, με ότι αυτό σημαίνει για το γόητρο του γερμανικού εμπορικού σήματος.
Οι τελικές προτάσεις αναμένονται την Τετάρτη. Θα προηγηθεί συνάντηση με εκπροσώπους των εργαζομένων αλλά και η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου.
«Η διοίκηση θέλει να κλείσει τουλάχιστον τρία εργοστάσια. Εχει επίσης την πρόθεση να μειώσει το μέγεθος όλων των εργοστασίων που θα παραμείνουν στην χώρα. Ξεκίνησε το ξεπούλημα», είπε η Ντανιέλα Καβάλο, επικεφαλής του εργοστασιακού συμβουλίου της Volkswagen, στους εργαζόμενους που συγκεντρώθηκαν στο μεγαλύτερο εργοστάσιο της αυτοκινητοβιομηχανίας, στο Βόλφσμπουργκ. Δεν διευκρίνισε ποια εργοστάσια θα επηρεαστούν ή πόσοι από τους περίπου 300.000 εργαζομένους του ομίλου Volkswagen στη Γερμανία θα μπορούσαν να απολυθούν.
Ο Τόμας Σέφερ, ο οποίος είναι επικεφαλής του εμπορικού τμήματος της Volkswagen, δήλωσε στο Reuters ότι τα γερμανικά εργοστάσια δεν είναι αρκετά παραγωγικά και κινούνται 25-50% πάνω από το προβλεπόμενο κόστος, πράγμα που σημαίνει ότι ορισμένες εγκαταστάσεις είναι δύο φορές πιο ακριβές σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με άρθρο της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt, ο όμιλος επιδιώκει να εξοικονομήσει συνολικά 4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Οι μετοχές της Volkswagen σημείωσαν πτώση άνω του 1% μετά από τις παραπάνω ανακοινώσεις. Οι μετοχές της ομότιμης Mercedes Benz επίσης υποχώρησαν. Οι μετοχές της VW έχουν χάσει το 44% της αξίας τους τα τελευταία πέντε χρόνια, σε σύγκριση με πτώση 12% για τη Renault και κέρδος 22% για τη Stellantis, σύμφωνα με το Reuters.
Η Καβάλο δήλωσε ότι το Βερολίνο πρέπει να εκπονήσει επειγόντως ένα γενικό σχέδιο για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ώστε να διασφαλίσει η βιωσιμότητά της. «Δεν απέχουμε πολύ [από την διοίκηση] όσον αφορά την ουσία των προβλημάτων. Αλλά απέχουμε χιλιόμετρα ως προς τις απαντήσεις σε αυτά», είπε ακόμη.
Κυβερνητικό στέλεχος δήλωσε στο Reuters ότι το Βερολίνο γνώριζε τα προβλήματα της Volkswagen και παρέμενε σε στενό διάλογο με την εταιρεία και τους εκπροσώπους των εργαζομένων.
«Η θέση της Καγκελαρίας σε αυτό το θέμα είναι σαφής, ότι δηλαδή πιθανές λανθασμένες διοικητικές αποφάσεις του παρελθόντος δεν πρέπει να αποβούν εις βάρος των εργαζομένων. Ο στόχος τώρα είναι η διατήρηση και η διασφάλιση των θέσεων εργασίας», ανέφερε στην τακτική κυβερνητική ενημέρωση, ο Βόλφγκανγκ Μπίχνερ, ένας από τους εκπροσώπους του καγκελαρίου Ολαφ Σολτς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News