- Υπάρχει λόγος γιατί το Φυσικό Αέριο είναι το καύσιμο που επιτυγχάνει μεγάλη οικονομία και υψηλά επίπεδα ασφαλείας και αυτονομίας. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η κατανάλωση διαγράφει αυξητικές τάσεις διαρκώς. Πιο συγκεκριμένα, το λεγόμενο «πράσινο καύσιμο» κατέγραψε αύξηση κατά 220% της κατανάλωσης το 2016 η οποία σύμφωνα με τα τελευταία απολογιστικά στοιχεία διαμορφώθηκε στα 1.361.000 κιλά φυσικού αερίου έναντι των 640.000 κιλών που πωλήθηκαν τα 2015.
- Υπάρχει λόγος μιας και η αυξητική αυτή τάση έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτή από την αγορά και εκείνη, στην προσπάθεια της να ανταποκριθεί όσο καλύτερα γίνεται, προσφέρει εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου ενώ παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα μετατροπής ενός συμβατικού οχήματος σε διπλού καυσίμου.
- Υπάρχει λόγος γιατί πλέον και στην Ελλάδα η νομοθεσία επιτρέπει τη μετατροπή τόσο των βενζινοκίνητων όσο και των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί και τα οποία παρουσιάζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα
- Υπάρχει λόγος γιατί η τεχνολογία επιτρέπει τα τελευταία χρόνια την χρήση του Φυσικού Αερίου και στους πετρελαιοκινητήρες των βαρέων οχημάτων σε συνδυασμό με το diesel. Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η επιτυχία της μεθόδου συνίσταται στο ότι επιτυγχάνει σημαντική μείωση του κόστους και των ρύπων, χωρίς να μειώνεται η ιπποδύναμη και η ροπή του κινητήρα, ανεξάρτητα από το επίπεδο των στροφών που λειτουργεί. Ο ψεκασμός του φυσικού αερίου στον κινητήρα συγχρόνως με το diesel βελτιώνει τη διασπορά του, με αποτέλεσμα την πληρέστερη καύση του και επομένως καλύτερη απόδοση του καυσίμου και μεγαλύτερη οικονομία. Σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας φυσικού αερίου, ο κινητήρας γυρίζει αυτόματα σε λειτουργία 100% diesel.
- Υπάρχει λόγος γιατί το φυσικό αέριο κίνησης χαρακτηρίζεται από υψηλή αξιοπιστία, καθώς πρόκειται για ένα ποιοτικά ανώτερο καύσιμο χωρίς προσμίξεις και βαθμό οκτανίων 130. Αποτέλεσμα της καθαρότητας αυτής είναι να μειώνονται οι φθορές και να απαιτείται λιγότερο κόστος συντήρησης.
- Υπάρχει λόγος γιατί η καύση του φυσικού αερίου είναι πιο αθόρυβη σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης και κατά πολύ πιο αθόρυβη από τους κινητήρες πετρελαίου.
- Υπάρχει λόγος γιατί ακόμη κι αν το φυσικό αέριο διαφύγει είναι αρκετά ελαφρύτερο από τον ατμοσφαιρικό αέρα.
- Υπάρχει λόγος γιατί τα οχήματα φυσικού αερίου επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας όπως για παράδειγμα ο δακτύλιος.
- Υπάρχει λόγος γιατί η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με αυτοκινητοβιομηχανίες επιδοτούν την αγορά επαγγελματικών οχημάτων φυσικού αερίου
- Υπάρχει λόγος γιατί το φυσικό αέριο διατηρεί έως και 65% χαμηλότερη τιμή από τα υπόλοιπα καύσιμα χάρη στις συμφωνίες χαμηλής τιμής προμήθειας και την μετακύληση των εκπτώσεων στους καταναλωτές.
- Υπάρχει λόγος γιατί, όσο κι αν ακούγεται απίστευτο, η ελληνική κυβέρνηση προωθεί συγκεκριμένες φοροαπαλλαγές. Πιο πρόσφατη μάλιστα υπήρξε η πρωτοβουλία για απαλλαγή των αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο από την καταβολή τέλους αδείας.
Όλοι αυτοί οι λόγοι συναινούν στην παγκόσμια προσπάθεια για επίτευξη του στόχου καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής. Διεθνώς τα σημεία ανεφοδιασμού, οι λεγόμενοι “Μπλε διάδρομοι” αυξάνονται με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος θεσμός να συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του και να «ανοίγει» το δρόμο παγκοσμίως στο πράσινο καύσιμο.
Στην Ελλάδα ο αριθμός των πρατηρίων Φυσικού Αερίου επεκτείνεται διαρκώς τόσο στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη όσο και στο εθνικό δίκτυο. Η μετάβαση σε μια νέα εποχή απεξάρτησης από τις συμβατικές μορφές ενέργειας φαίνεται τελικά να μπαίνει σε μια ροή.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News