Η κατάσταση στο Χόλιγουντ στη μετα-Γουάινσταϊν εποχή, όπως την χαρακτηρίζουν τα αμερικανικά ΜΜΕ, μοιάζει εκτός κάθε ελέγχου.
Ενώ η κοινή γνώμη ακόμη διάβαζε τα ρεπορτάζ για την πρωτοφανή και ακατανόητη απόφαση του Ρίντλει Σκοτ να αντικαταστήσει τον Κέβιν Σπέισι από την νέα του ταινία ένα μόλις μήνα πριν αυτή κυκλοφορήσει και να επαναλάβει τα γυρίσματα με άλλον ηθοποιό, το twitter είχε φροντίσει να δημιουργήσει νέα σκάνδαλα και να φουντώσει και άλλο την φωτιά που καίει εδώ και δύο περίπου μήνες τον βαριά βιομηχανία του θεάματος.
Η εφημερίδα Guardian κάνει λόγο για «φόβο και παράνοια» που επικρατεί στο Χόλιγουντ με όσα εξελίσσονται εκεί. Την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές στο… ιντερνετικό εδώλιο με κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση βρέθηκαν ο Ρίτσαρντ Ντρέιφους και ο Τζορτζ Τακέι που έγινε διάσημος στον ρόλο του «Χικάρου Σούλου» στο Star Trek. Ο Ντρέιφους καταγγέλθηκε από μια συνεργάτη του σε μια τηλεοπτική σειρά πριν από σχεδόν 40 χρόνια ότι την είχε παρενοχλήσει ενώ μια γυναίκα που στις αρχές της δεκαετίες του 1980 ήταν μοντέλο κατήγγειλε τον Τακέι για σεξουαλική παρενόχληση.
Ο Τακέι (φυσικά μέσω twitter) αρνήθηκε κατηγορηματικά τα πάντα ενώ ο Ντρέιφους τόσο με δικές του δηλώσεις όσο και των εκπροσώπων του υποστήριξε ότι απλώς φλέρταρε με την γυναίκα που τον κατηγορεί και κάποια στιγμή φιλήθηκαν χωρίς να υπάρξει άλλη συνέχεια και ότι όλα αυτά έγιναν συναινετικά. Στο ενδιάμεσο το twitter είχε προλάβει να δικάσει και να καταδικάσει τον Τσάρλι Σιν για αποπλάνηση ανηλίκου!
Ολα ξεκίνησαν όταν στην χιονοστιβάδα των καταγγελιών του τελευταίου διαστήματος προστέθηκε αυτή του ηθοποιού Ντομινίκ Μπράκια που ήταν στενός φίλος του Κόρεϊ Χάιμ, ενός από τα λεγόμενα «παιδιά θαύματα» του Χόλιγουντ την δεκαετία του 1980. Ο Χάιμ, όπως πολλές άλλες ανάλογες περιπτώσεις, δεν κατάφερε να σηκώσει το βάρος της γρήγορης επιτυχίας και των μεγάλων προσδοκιών και η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη με αποτέλεσμα να πεθάνει το 2010 από επιπλοκές στην υγεία του, απόρροια της χρήσης ναρκωτικών. Ο Μπράκια υποστήριξε ότι ο Χάιμ του είχε αποκαλύψει ότι είχε πέσει θύμα βιασμού σε ηλικία 13 ετών από τον Τσάρλι Σιν που ήταν τότε 19 ετών.
Με δεδομένο ότι ο Τσάρλι Σιν έχει ένα από τα μεγαλύτερα βιογραφικά καταχρήσεων και σεξουαλικών σκανδάλων στο Χόλιγουντ η καταγγελία έγινε αμέσως πιστευτή και παρά την κατηγορηματική άρνηση του Σιν ο διάσημος ηθοποιός είχε πλέον… καταδικαστεί παρά το γεγονός ότι η μητέρα του Χάιμ εμφανίστηκε στην αμερικανική τηλεόραση και δήλωσε ότι πράγματι το παιδί της είχε πέσει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης αλλά όχι από τον Τσάρλι Σιν. «Καταδίκες μέσω twitter. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο» δήλωσε ο δικηγόρος ενός σκηνοθέτη που καταγγέλθηκε για σεξουαλική παρενόχληση.
Σύμφωνα με όσους παρακολουθούν τι συμβαίνει αυτή την στιγμή στο Χόλιγουντ σχεδόν άπαντες φοβούνται ότι μια καταγγελία θα καταστρέψει την καριέρα και τη φήμη τους.
«Υπάρχει μεγάλη νευρικότητα. Κανείς δεν ξέρει πού πηγαίνει όλο αυτό. Ολοι αναρωτιούνται μεταξύ τους ποιος θα είναι ο επόμενος. Οι υπεύθυνοι δημοσίων σχέσεων και οι εκπρόσωποι των καλλιτεχνών εκτός των άλλων πρέπει να ελέγχουν τις πληροφορίες που βγαίνουν προς τα έξω για τους πελάτες τους και να κρατούν στο σκοτάδι στοιχεία που θα μπορούσαν να τους προκαλέσουν κάποια ζημιά στην εικόνα τους. Ομως πλέον η μετάδοση της πληροφορίας είναι πολύ ταχύτερη από την διαδικασία ελέγχου της. Από τη στιγμή που η πληροφορία θα δημοσιοποιηθεί μοιάζει με μπιτόνι βενζίνης που έχει πιάσει φωτά» αναφέρει η Σάσα Στόουν, ιδρύτρια της ιστοσελίδας Awards Daily.
«Ολοι είναι ύποπτοι» γράφει η αφίσα προώθησης της ταινίας «Εγκλημα στο Οριαν Εξπρές» που ξεκίνησε πριν λίγες μέρες να προβάλΛεται σε όλο τον κόσμο και αυτή είναι αίσθηση που κυριαρχεί στο Χόλιγουντ. «Εχουμε εισέλθει σε μια πολύ περίεργη κατάσταση. Είναι σπουδαίο που οι άνθρωποι βγαίνουν να μιλήσουν για πράγματα που τους έχουν συμβεί. Ομως μοιάζει την ίδια στιγμή να έχουμε εισέλθει σε μια μεσαιωνική εποχή όταν έβγαιναν οι άνθρωποι στον δρόμο και έριχναν σάπια φρούτα σε κατηγορούμενους. Πρέπει να υπάρξει κάποια διαδικασία στην δημοσιοποίηση καταγγελιών» υποστηρίζει η βραβευμένη με δύο Όσκαρ μακιγιέζ Μισέλ Μπουρκ.
Τα ίδια τα στελέχη της βιομηχανίας του θεάματος ομολογούν τώρα ότι ο φόβος υπήρχε πάντοτε εκεί αλλά η υπόθεση Γουάινσταϊν απλώς του άλλαξε… κατοικία. Τόσο οι νέοι καλλιτέχνες (άνδρες και γυναίκες) όσο και τα χαμηλόβαθμα στελέχη των εταιρειών παραγωγής ήταν διαχρονικά αντικείμενο σεξουαλικής παρενόχλησης. Ομως φοβούνταν να μιλήσουν γιατί θεωρούσαν ότι η καριέρα τους στην βιομηχανία θα τελείωνε την ίδια στιγμή που θα έκαναν μια καταγγελία αφού κανείς δεν θα συνεργαζόταν στην συνέχεια με κάποιον που μπορεί να προκαλούσε φασαρίες και να δημιουργούσε προβλήματα. Τώρα ο φόβος βρίσκεται στην πλευρά των ισχυρών της βιομηχανίας που τρέμουν στην ιδέα ότι το επόμενο… τιτίβισμα θα αναφέρει το όνομα τους.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News