Το Facebook ανακοίνωσε ότι στο πρώτο τρίμηνο του 2019 απενεργοποίησε 2,19 δισεκατομμύρια ψεύτικους λογαριασμούς χρηστών, ενώ αναγνωρίζει ότι περίπου το 5% των ενεργών μηνιαίων χρηστών είναι ψεύτικοι, αν και ακόμη δεν έχουν ανακαλυφθεί.
Συνολικά, στο εξάμηνο Οκτωβρίου 2018-Μαρτίου 2019 το κοινωνικό δίκτυο έχει διαγράψει περισσότερα από 3,4 δισ. λογαριασμούς.
Η συνεχής αύξηση στη διαγραφή ψευδών λογαριασμών οφείλεται στο ότι κάποιοι «κακόβουλοι παράγοντες», κυρίως σπάμερ που θέλουν να βγάλουν χρήματα, χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες μεθόδους για να δημιουργήσουν μεγάλους αριθμούς λογαριασμών.
Ωστόσο το Facebook υποστηρίζει πως μπορεί πλέον να εντοπίζει και να διαγράφει την μεγάλη πλειονότητα μέσα σε λίγα λεπτά, προτού οι λογαριασμοί αυτοί προλάβουν «να προκαλέσουν κάποια ζημιά».
Η έκθεση του Facebook αναφέρει ακόμη ότι την ίδια περίοδο αφαιρέθηκαν από το περιεχόμενο του δικτύου πάνω από επτά εκατ. αναρτήσεις με λόγο μίσους (φέτος ήταν τέσσερα εκατομμύρια). Στο πρώτο τρίμηνο του 2019 υποβλήθηκαν επίσης πάνω από ένα εκατομμύριο ενστάσεις από χρήστες, επειδή αναρτήσεις τους διαγράφηκαν ως λόγος μίσους και, από αυτές, περίπου 150.000 τελικά αποκαταστάθηκαν.
Η δραστηριότητα του Facebook έχει ενταθεί ενόψει των ευρωεκλογών, που είναι ίσως το μεγαλύτερο μετά το 2016 τεστ για την αποτελεσματικότητα των εργαλείων του κοινωνικού δικτύου κατά των fake news και της διάχυσης λόγου μίσους.
Επειτα από το 2016, όπου κυριάρχησε το δημοψήφισμα για το Brexit και οι προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ, το Facebook ανακοίνωσε εκ των υστέρων μέτρα για μεγαλύτερη διαφάνεια.
Η έκθεση του Facebook αναφέρει ακόμη ότι για κάθε 10.000 αναρτήσεις που βλέπουν οι χρήστες, λιγότεροι από 14 άνθρωποι βλέπουν γυμνό, περίπου 25 βλέπουν περιεχόμενο βίας, λιγότεροι από τρεις βλέπουν κάτι που αφορά κακοποίηση παιδιών ή προπαγάνδα τρομοκρατών.
Επισημαίνει τέλος το Facebook ότι πήρε μέτρα ενάντια σε 900.000 αναρτήσεις που σχετίζονταν με πωλήσεις ναρκωτικών, από τις οποίες οι περισσότερες (το 83%) διαγράφηκαν αυτόματα από το έξυπνο λογισμικό του.
Ζάκερμπεργκ: «Οχι στη διάσπαση»
Ταυτόχρονα, ο διευθύνων σύμβουλος του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ, απαντώντας στις ολοένα συχνότερες αιτιάσεις και προτάσεις να διασπαστεί η εταιρεία, επειδή έχει γίνει υπερβολικά μεγάλο, δήλωσε ότι η διάσπαση δεν είναι λύση και ότι αντίθετα, χάρη στο μέγεθός του, έχει καταφέρει να αμύνεται αποτελεσματικά ενάντια στις προκλήσεις και τα προβλήματα του επιβλαβούς, παραπλανητικού και προπαγανδιστικού περιεχομένου.
«Δεν νομίζω ότι η λύση της διάσπασης της εταιρείας θα αποδώσει. Η επιτυχία της εταιρείας μας έχει επιτρέψει να χρηματοδοτήσουμε αυτές τις προσπάθειες σε μαζική κλίμακα. Νομίζω ότι το ποσό στον προϋπολογισμό μας που αφορά τα συστήματα ασφαλείας μας, είναι μεγαλύτερο από το σύνολο των εσόδων του Twitter φέτος», ανέφερε ο Ζάκερμπεργκ, σύμφωνα με το BBC και το AFP και υποστήριξε ότι τυχόν διάσπαση του Facebook σε μικρότερες εταιρείες «θα επιδεινώσει τα προβλήματα».
Αρνήθηκε, επίσης, ότι η εταιρεία του ελέγχει την ψηφιακή διαφημιστική αγορά, όπου, όπως είπε, η Google κατέχει την ηγετική θέση. «Νομίζω ότι συνιστούν ένα είδος υπερβολής οι ισχυρισμοί πως βρισκόμαστε σε κάποιου είδους κυρίαρχη θέση», τόνισε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News