«Σοκαρισμένη» δήλωσε η δήμαρχος του Σεντ Τροπέ όταν διαπίστωσε η ίδια τις τακτικές που χρησιμοποιούν ιδιοκτήτες εστιατορίων στο διάσημο θέρετρο της Κυανής Ακτής για να βγάλουν χρήματα.
Η Σιλβί Σίρι απείλησε τους εστιάτορες στο διάσημο και πανάκριβο άλλοτε ψαροχώρι της Μεσογείου με κυρώσεις μετά από αναφορές ότι ορισμένοι επιλέγουν πελάτες ανάλογα με το μέγεθος παλιότερων λογαριασμών τους στην ίδια επιχείρηση.
Επίσης, καθορίζουν ελάχιστη δαπάνη ανά άτομο, που φτάνει ακόμα και τα 1.500 ευρώ!
«Αυτές οι κατηγορίες είναι εξαιρετικά σοκαριστικές για μένα επειδή είναι δυστυχώς αληθινές», δήλωσε η δήμαρχος στα τοπικά ΜΜΕ, προσθέτοντας ότι αυτή «και ολόκληρο το δημοτικό συμβούλιο είμαστε εντελώς αντίθετοι σε τέτοιες απεχθείς πρακτικές, οι οποίες καταστρέφουν την εικόνα της πόλης».
Οπως γράφει ο Guardian, η εφημερίδα Nice Matin, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές από τον χώρο της εστίασης, ανέφερε ότι ορισμένα εστιατόρια στο αγαπημένο θέρετρο του διεθνούς τζετ-σετ για περισσότερο από μισό αιώνα, ελέγχουν τα ονόματα των πελατών τους και αρνούνται κρατήσεις εάν σε προηγούμενή τους επίσκεψη θεώρησαν ότι δεν είχαν ξοδέψει αρκετά ή δεν είχαν αφήσει γερό φιλοδώρημα.
Ένας εργαζόμενος στον τομέα της εστίασης είπε χαρακτηριστικά στην εφημερίδα: «Είναι απλό: έχετε φουσκωμένο πορτοφόλι ή είστε μικρό ψάρι;».
Ενας ντόπιος επιβεβαίωσε την τακτική αυτή των εστιατορίων λέγοντας ότι αν οι εστιάτορες κατατάξουν τον πελάτη στη δεύτερη κατηγορία, θα του πουν ότι δεν έχουν τραπέζια μέχρι αρχές Σεπτεμβρίου».
Αλλοι εργαζόμενοι και πελάτες δήλωσαν στην εφημερίδα ότι υπάρχει και άλλος τρόπος να βγάλουν χρήματα οι ιδιοκτήτες, λέγοντας στον πελάτη ότι θα του κλείσουν τραπέζι αλλά υπάρχει μίνιμουμ χρέωση, που μπορεί να φτάνει τα 5.000 ευρώ ή τα 1.500 ευρώ ανά άτομο.
Τα εστιατόρια απαιτούν επίσης μεγάλα φιλοδωρήματα, ανέφερε το δημοσίευμα.
Πρόσφατα, ένας ιταλός πελάτης άφησε φιλοδώρημα 500 ευρώ, που αντιστοιχούσε στο 10% του λογαριασμού, αλλά ο σερβιτόρος όταν το κατάλαβε, έτρεξε έξαλλος να τον βρει στο πάρκινγκ για να του πει ότι πρέπει να αφήσει 20%, γιατί αυτό είναι το «συνηθισμένο».
Κι αυτό στη Γαλλία, όπου το φιλοδώρημα περιλαμβάνεται στην τιμή που αναγράφεται στο μενού.
Οι έρευνες έχουν επανειλημμένα δείξει ότι πολλοί από τους κατοίκους του Σεντ Τροπέ έχουν βαρεθεί τις αστρονομικές τιμές, τις ανεπαρκείς υπηρεσίες και το αγενές προσωπικό.
Η δήμαρχος είπε στην εφημερίδα ότι θα συναντούσε τους ιδιοκτήτες εστιατορίων στο τέλος της σεζόν για να «τους υπενθυμίσει τις ευθύνες τους», αλλά είπε ότι οι παρανομίεςήταν τόσο συνηθισμένες, που έχει ήδη λάβει κάποια μέτρα.
Οπως για παράδειγμα, η αφαίρεση της άδειας νυχτερινής λειτουργίας, που δίνει το δικαίωμα στα εστιατόρια να σερβίρουν μετά τις 8 το βράδυ. Αυτό εφαρμόζεται σε όσους κρατούν παράνομα βάσεις δεδομένων για τους πελάτες τους ή χρησιμοποιούν εκβιαστικές πρακτικές για τις κρατήσεις.
Σε συνεργασία με την τοπική Ενωση Καταστηματαρχών, έχουν διανεμηθεί 1.000 αυτοκόλλητα που υπενθυμίζουν στους επισκέπτες και τους ντόπιους ότι θα πρέπει να επικοινωνήσουν με το Δημαρχείο και την υπηρεσία προστασίας καταναλωτών της γαλλικής κυβέρνησης εάν αισθανθούν ότι τους εξαπάτησαν.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News