Με ερώτησή τους, οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης, Κώστας Καραμανλής, Χρήστος Μπουκώρος, Κώστας Τζαβάρας και Ανδρέας Κατσανιώτης, αναφέρονται σε όλα τα προβλήματα που αφορούν την υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου: του δρόμου Πάτρα-Πύργος.
Σημειώνουν ότι ενώ η επιχειρηματολογία του υπουργείου για την κατάτμηση βασιζόταν στη ανάληψη τμημάτων του έργου από πολλές εταιρίες, εν τέλει μία μόνο εταιρία -η εταιρία «Τοξότης», του κ. Καλογρίτσα- ανέλαβε 4 από τα 8 τμήματα, δηλαδή το 50% του έργου.
«Με επιστολή της προς την αρμόδια διαχειριστική επιτροπή για τα έργα του ΕΣΠΑ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει σειρά κρίσιμων ερωτημάτων για τον τρόπο δημοπράτησης του οδικού έργου Πάτρα-Πύργος. Αναφερόμενη στην απόφαση του υπουργείου, κάνει λόγο για κατάτμηση του έργου, αλλά και αφύσικες εκπτώσεις οι οποίες θα έπρεπε να δικαιολογηθούν, όπως απαιτεί νόμος που μάλιστα ψηφίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. (4412/16)
»Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αντιτάσσεται στην κατάτμηση, επισημαίνοντας ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις, ανάλογες αποφάσεις, λειτούργησαν αρνητικά για την ολοκλήρωση των έργων. Διατυπώνει, επίσης, σοβαρά ερωτήματα, διότι ενώ παρατηρήθηκαν, αφύσικες εκπτώσεις, το υπουργείο Υποδομών δεν ζήτησε αυτές να δικαιολογηθούν. Τι έχει να πει ο κ. Σπίρτζης για τις σοβαρές ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε σχέση με τον τρόπο δημοπράτησης του οδικού έργου Πάτρα – Πύργος;», αναρωτιούνται οι πέντε βουλευτές της ΝΔ.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «οι επιλογές του κ. Σπρίτζη έχουν οδηγήσει σε σειρά προβλημάτων όσον αφορά την υλοποίηση του έργου. Αντί να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών ‘πιο γρήγορα και πιο φθηνά’, όπως ισχυριζόταν κατ’ επανάληψη, τρία χρόνια μετά:
Δεν έχει ακόμα ξεκινήσει κανένα τμήμα του έργου.
Δεν έχει καν συμβασιοποιηθεί καμία εργολαβία.
Δεν έχει εξασφαλιστεί η παραμικρή χρηματοδότηση.
Εχουν -σύμφωνα με την ΕΕ- γίνει αφύσικα μεγάλες εκπτώσεις, άνω του 50%, που δεν έχουν δικαιολογηθεί επαρκώς και μπορεί να οδηγήσουν σε εκτροχιασμό του έργου ενώ είναι βέβαιο ότι στην πράξη δεν θα τηρηθούν.
Εχουν προκληθεί σοβαρές κοινωνικές, αναπτυξιακές και περιβαλλοντικές συνέπειες στην περιοχή.
Και, βέβαια, λόγω της καθυστέρησης, έχει ήδη αυξηθεί σημαντικά το κόστος του έργου (διοικητικές δαπάνες, κόστος κεφαλαίου, ζημιά για όλη τη Δυτική Πελοπόννησο και τα νησιά που εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Κυλλήνης κ.λπ.)», καταλήγει η ίδια ανακοίνωση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News