Πρωτόγνωρη ήταν σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού η ανταπόκριση του κοινού στο νέο σύστημα παροχής ανώνυμης πληροφόρησης (whistleblowing) που προβλήθηκε με καταχωρίσεις στον Τύπο, ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά σποτ τον προηγούμενο μήνα.
Σε ανακοίνωση της Επιτροπής με αφορμή το τέλος της σχετικής καμπάνιας για τον μήνα Ιανουάριο, σημειώνεται ότι οι αναφορές που εστάλησαν τον μήνα Ιανουάριο 2022 (55) ξεπέρασαν κατά πολύ τις αναφορές που είχαν σταλεί κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς (Μάρτιος – Δεκέμβριος 2021) και από την αρχή χρησιμοποίησης του εργαλείου (44).
Οπως αναφέρεται, η αυξημένη χρήση της πλατφόρμας ανώνυμης πληροφόρησης από εργαζόμενους σε επιχειρήσεις, συνεργάτες και το ευρύ κοινό, και η ποικιλία των προβλημάτων που αναφέρονται αποδεικνύει ότι υφίστανται σημαντικά προβλήματα σε πληθώρα αγορών, ενώ καταδεικνύει την ανάγκη ενίσχυσης του προσωπικού της Επιτροπής Ανταγωνισμού και για στενότερη συνεργασία των δημοσίων αρχών και υπηρεσιών προς αντιμετώπιση των προβλημάτων ανταγωνισμού.
Η Επιτροπή δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει το 2022 τις πρωτοβουλίες ενημέρωσης του καταναλωτικού και επιχειρηματικού κοινού για τη χρήση του θεσμού της ανώνυμης παροχής πληροφοριών σε θέματα ανταγωνισμού, ειδικά μέσω της δημιουργίας μιας ειδικής πλατφόρμας για ανώνυμες καταγγελίες σχετικά με τη χειραγώγηση δημοσίων διαγωνισμών και ενός προγράμματος ενημέρωσης των αναθετουσών αρχών, καθώς και για την αντιμετώπιση των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών και φαινομένων στρέβλωσης της ελληνικής αγοράς που πλήττουν καταναλωτές και επιχειρήσεις.
«Ευχαριστούμε το κοινό για την εμπιστοσύνη! …σταμάτησε τα καρτέλ ανώνυμα, ρίξε τις τιμές!», καταλήγει η ανακοίνωση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News