403
O εικαστικός Σαλουστιάνο Γκαρθία με τον Ιησού του | Twitter/

Ενας «ομοερωτικός Χριστός» σε αφίσα της Μεγάλης Εβδομάδας διχάζει την Ισπανία

Protagon Team Protagon Team 30 Ιανουαρίου 2024, 12:54
O εικαστικός Σαλουστιάνο Γκαρθία με τον Ιησού του
|Twitter/

Ενας «ομοερωτικός Χριστός» σε αφίσα της Μεγάλης Εβδομάδας διχάζει την Ισπανία

Protagon Team Protagon Team 30 Ιανουαρίου 2024, 12:54

Η επίσημη αφίσα για τους εορτασμούς της Μεγάλης Εβδομάδας φέτος στη Σεβίλλη έχει προκαλέσει σάλο στην Ισπανία. Η χώρα διχάζεται για το αν η εικόνα της με τον αναστημένο Ιησού είναι μια φιγούρα ομορφιάς ή μια προσβλητική εικόνα αισθησιασμού και ομοερωτισμού.

Οι Ισπανοί υπερηφανεύονται για τον πολυσυλλεκτικό τρόπο με τον οποίο απεικονίζουν τις θρησκευτικές φιγούρες, αλλά όταν το Συμβούλιο των Αδελφοτήτων της Σεβίλλης, των οποίων οι πομπές είναι ο βασικός πυλώνας του φεστιβάλ, αποκάλυψε την αφίσα το Σαββατοκύριακο, φαίνεται ότι ξεπεράστηκε μια κόκκινη γραμμή.

Μέσα σε λίγες ώρες, χιλιάδες είχαν υπογράψει μια αναφορά ζητώντας την άμεση απόσυρσή της επειδή δεν εκπροσωπούσε «καθόλου την πίστη, τις χριστιανικές αξίες, την παράδοση και τη θρησκευτική ζέση αυτής της πόλης», όπως έγραψαν οι Times.

Αλλά εκπρόσωποι της LGBTQ+ κοινότητας, όπως ο Μανόλο Ροσάδο, την επαίνεσαν ως «θαυμάσια και πρωτοποριακή». Στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων έχουν μιλήσει μέλη του κοινού που την έκριναν είτε ως «ακατάλληλη» είτε ως «όμορφη». Οι σχολιαστές των μέσων ενημέρωσης έχουν επίσης διχαστεί επαινώντας ή καταδικάζοντάς την.

Η συζήτηση ώθησε τον Σαλουστιάνο Γκαρθία, τον καλλιτέχνη που τη δημιούργησε, να υπερασπιστεί το έργο του και να εξηγήσει ότι χρησιμοποίησε τον γιο του και τη μνήμη του αείμνηστου αδελφού του ως πρότυπο για τον Χριστό. «Οσοι βλέπουν κάτι βρώμικο στον πίνακα προβάλλουν μόνο τη δική τους εσωτερική βρωμιά στην εικόνα», είπε. «Ηθελα να εστιάσω στο πιο φωτεινό μέρος του Πάσχα, την Ανάσταση. Και μετά να παραμείνω πιστός στο στιλ μου, που είναι να δουλεύω με ανθρώπους, με ζωντανά όντα, και όχι να αντιγράφω θρησκευτικές εικόνες».

Σημειώνοντας ότι οι απεικονίσεις του Χριστού με γυμνό σώμα και πτυχές πανιού που διατηρούν τη σεμνότητά του αποτελούν βασικό στοιχείο της Καθολικής τέχνης, πρόσθεσε ότι η διαμάχη προήλθε από «έλλειψη πολιτισμού, έλλειψη κουλτούρας, από το γεγονός ότι όσοι κατηγορούν τον πίνακα δεν έχουν πάει ποτέ σε μουσεία ή εκκλησίες».

Ο Χοσέ Λουίς Σανζ, ο συντηρητικός δήμαρχος της Σεβίλλης, εξέφρασε την υποστήριξή του στον Γκαρθία, λέγοντας: «Μοιάζει η αφίσα με την περσινή ή την προπέρσινη; Οχι. Είναι διαφορετική, γενναία και ριψοκίνδυνη».

Το Instituto de Política Social (IPSE), μια δεξιά Καθολική ομάδα, χαρακτήρισε την αφίσα «πραγματική παρέκκλιση» που απεικονίζει έναν «σεξουαλικοποιημένο και πρόστυχο Χριστό» και απείλησε να κινηθεί νομικά εάν δεν αποσυρθεί.

Ωστόσο, ο Τσάπου Απαολάζα, αρθρογράφος της συντηρητικής εφημερίδας ABC, έγραψε: «Η Μεγάλη Εβδομάδα αποτελεί ακριβώς την έκφραση ενός Χριστού μακριά από τους κώδικες της ανδρικής εξουσίας». Και πρόσθεσε: «Ο Χριστός που αγαπάμε, αυτός που προσκυνάμε και είναι το παράδειγμά μας, δεν μοιάζει με παίκτη του ράγκμπι».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...