Λένε ότι δύο ειδών άνθρωποι δημιουργούνται σε δύσκολους καιρούς, όπως αυτούς που διανύει τώρα η Ελλάδα: είτε σκλάβοι, είτε ηγέτες πειθαρχημένοι. Το πρώτο ίσως ισχύει αλλά αυτή την εβδομάδα που διανύουμε μπορεί κανείς, παρακολουθώντας την Παγκόσμια Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας, να επαληθεύσει όχι αν υπάρχουν «πειθαρχημένοι ηγέτες» αλλά δημιουργικοί άνθρωποι. Ομάδες, επιχειρήσεις και μικρές εταιρείες θα επιχειρήσουν μπροστά σε ένα μεγάλο κοινό να υπερασπιστούν τις καινοτόμες ιδέες τους πάνω στην υγεία, το περιβάλλον, τον πρωτογενή τομέα, την τεχνολογία και τη βιομηχανία.
«Με τη διοργάνωση της κεντρικής εκδήλωσης της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας "Dirsupt, Start Up, ScaleUp" αυτό το Σαββατοκύριακο (23-24 Νοεμβρίου) στο Μέγαρο Μουσικής, θα φέρουμε κοντά ιδέες, startups, επενδυτές, επιτυχημένους επιχειρηματίες από όλο τον κόσμο και ανθρώπους που μοιράζονται την ανάγκη για να αλλάξουν τη ζωή τους και δεν έχουν βρει ακόμη τον τρόπο» αναφέρει ο Μιχάλης Στάγκος ιδρυτής της Industry Disruptors-Game Changers, του οργανισμού που πραγματοποιεί την εκδήλωση και που προσφέρει τη δυνατότητα σε νέους επιχειρηματίες να ωριμάσουν την ιδέα τους μέσα από δικτύωση, διαγωνισμούς, εκπαίδευση, χρηματοδότηση, mentorship και στρατηγικές επικοινωνίας προσαρμοσμένες στις ανάγκες μίας start-up επιχείρησης.
Ακριβώς λοιπόν επειδή οι ιδέες που διαγωνίζονται είναι αρκετές από πολλούς τομείς, στο protagon.gr παρουσιάζονται ενδεικτικά 3 ιδέες από τον πολιτισμό, την τεχνολογία, και τις μεταφορές. Οι δημιουργοί-διαγωνιζόμενοι μιλάνε οι ίδιοι παρουσιάζοντας τις ιδέες τους..
Diadrasis: συντηρώντας την άγνωστη πολιτιστική κληρονομιά
Η Diadrasis είναι μία αστική μη κερδοσκοπική εταιρία που πιστεύει και προωθεί τις δράσεις συνεργασίας για την προστασία και διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Οι εκπαιδευτικές και διεπιστημονικές της δράσεις βασίζονται στη διάδραση στην πράξη, δηλαδή το τρίπτυχο κάνω- συνεργάζομαι – μαθαίνω και έχουν διεθνή χαρακτήρα.
Πού έγκειται η καινοτομία σας; Η καινοτομία της ομάδας, είναι ότι αποφάσισε με τα project-workshops να απαντήσει σε δύο φλέγοντα προβλήματα του πολιτισμού με μία κοινή δράση. Το πρώτο πρόβλημα είναι η έλλειψη πόρων για την προστασία της "άγνωστης" πολιτιστικής κληρονομιάς (minor heritage) και το δεύτερο η αδυναμία συνεργασίας των ειδικών, λόγω της υπερβολικής τους εξειδίκευσης και έλλειψης πνεύματος συνεργασίας.
Στην πράξη. Τα project-workshops, είναι έργα συντήρησης εκπαιδευτικού χαρακτήρα τα οποία μπορούν να συντηρήσουν με μικρότερο κόστος την άγνωστη πολιτιστική κληρονομιά σε απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μας. Βασισμένα στην ανταλλακτική οικονομία, ο τόπος που μας φιλοξένει έχει διπλό όφελος: ένα συντηρημένο πολιτιστικό αγαθό και ταυτόχρονα τη διεθνή προβολή του τόπου. Οι συμμετέχοντες από την άλλη πλευρά, έχουν τη μοναδική ευκαιρία να ανακαλύψουν στην πράξη τα όρια των γνώσεών τους και τις νέες δυνατότητες που τους προσφέρει ο γόνιμος διάλογος με τις άλλες επιστήμες, ενώ παράλληλα μπορούν να βιώσουν την ελληνική φιλοξενία και καθημερινότητα σε αυτό που ονομάζεται «αυθεντική» Ελλάδα. Τα project – workshops όπως και οι άλλες μας εκπαιδευτικές δράσεις, μπορούν και έχουν ήδη εφαρμοστεί σε διαφορετικού τύπου πολιτιστικά αγαθά, από ένα εξωκλήσι ή μια ιστορική κρήνη μέχρι ένα μικρό μουσείο.
Glonatech: οικολογική μπογιά από νανοτεχνολογία
«Σίγουρα δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό αλλά ναι, στην Ελλάδα ερευνούμε και αναπτύσσουμε, παράγουμε και εξάγουμε νανοτεχνολογία» αναφέρει ο αεροναυπηγός Πάνος Ξενοκώστας ιδρυτής και επικεφαλής του Ομιλού ΟΝΕΧ του οποίου θυγατρική είναι η Glonatech που δραστηριοποιείται στη νανοτεχνολογία. Το όραμα του Ξενοκώστα είναι με τη χρήση της νανοτεχνολογίας και κυρίως την εξειδίκευση στους νανοσωλήνες άνθρακα (μικρά σωματίδια ύλης σε σχήμα σωλήνα), να παρέχουνε προηγμένα υλικά, προϊόντα, υπηρεσίες και ολοκληρωμένες λύσεις σε διάφορους βιομηχανικούς κλάδους όπως τα πλαστικά, τα δομικά υλικά, τα ηλεκτρονικά, οι αθλητικοί εξοπλισμοί, η αεροπορική και διαστημική βιομηχανία κ.α.
Πού έγκειται η καινοτομία σας; Όχι απλά στο ότι μπορούμε να παράξουμε νανοσωλήνες άνθρακα διάφορων τύπων βάσει των αναγκών του πελάτη, αλλά στην εξειδίκευση και μέθοδο με την οποία μπορούμε να παρέχουμε ολοκληρωμένη λύση και εφαρμογή επιτυγχάνοντας: καινοτόμα νανοϋλικά και συνδυασμούς ιδιοτήτων και βαθμών βελτίωσης ιδιοτήτων βασισμένους στην ανάγκη του πελάτη.
Στην πράξη. Φανταστείτε ότι η χρήση, προσθήκη και εφαρμογή αυτών των νανουλικών, για παράδειγμα στα πλαστικά, τα κάνει πιο ελαφριά, πιο ανθεκτικά ή ελαστικά, με μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο και αντίσταση στη φωτιά. Ανάλογα με την ανάγκη που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε και τις ιδιότητες που θέλουμε να αυξήσουμε στα τελικά προϊόντα. Πέρα από τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής που εξασφαλίζουν, ενδεικτικά στις βαφές πλοίων ή αεροπλάνων, ποιο είναι το όφελος; στα αντίστοιχα σκάφη δεν προσκολλώνται θαλάσσιοι μικροοργανισμοί ή πάγος που προκαλούν τριβή, άρα με οικολογικό τρόπο (γιατί τα νανοϋλικά δεν είναι τοξικά), υπάρχει μείωση στην κατανάλωση καυσίμων άρα και της ρύπανσης, ενώ τα κόστη συντήρησης είναι μικρότερα.
Truckbird: ηλεκτρονικές μεταφορές σε πραγματικό χρόνο
Η Truckbird δημιουργεί ένα προϊόν ειδικά σχεδιασμένο για αγορές που μαστίζονται από προβλήματα πληρότητας, εμπιστοσύνης και διάχυσης της πληροφορίας. Με την εφαρμογή της τεχνολογίας, η ηλεκτρονική πλατφόρμα Truckbird θα αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των αποστολέων αγαθών και των μεταφορέων δημιουργώντας μια ηλεκτρονική αγορά φορτίου σε πραγματικό χρόνο. Η εφαρμογή Truckbird προσφέρει λύσεις στα προβλήματα οργάνωσης της μεταφοράς φορτίων, μειώνει το κόστος της μεταφοράς και συμβάλει στην αύξηση του κύκλου εργασιών των μεταφορικών εταιρειών.
Πού έγκειται η καινοτομία σας; Η πλατφόρμα αυτή αποτελείται από δύο μέρη, ένα mobile application για την πλευρά των μεταφορέων και των μεταφορικών εταιρειών, και ένα web application για τις εμπορικές εταιρείες. Η καινοτομία της πλατφόρμας μας έγκειται στην αξιοποίηση της mobile τεχνολογίας για τη λειτουργία της πλατφόρμας σε πραγματικό χρόνο και στο γεγονός πως η ηλεκτρονική αγορά που δημιουργεί η πλατφόρμα μας είναι πλήρως διαφανής και διέπεται από ένα σύστημα αξιολόγησης των μελών από τα ίδια τα μέλη, αυξάνοντας την αξιοπιστία της.
Στην πράξη. Η πλατφόρμα λειτουργεί σε 4 απλά βήματα ως εξής:
Βήμα 1. Η εμπορική εταιρεία εισέρχεται στην ηλεκτρονική αγορά του Truckbird μέσω της web πλατφόρμας και καταχωρεί ηλεκτρονικά όλα τα απαραίτητα στοιχεία ενός φορτίου προς μεταφορά (π.χ. διαστάσεις, βάρος, είδος, τοποθεσία παραλαβής-παράδοσης, κτλ)
Βήμα 2. Ο μεταφορέας εισέρχεται στην ηλεκτρονική αγορά από το κινητό του τηλέφωνο ανά πάσα στιγμή, ενώ βρίσκεται καθοδόν, και αναζητεί φορτία με σκοπό να βρει κάποιο το οποίο θα ενδιαφερόταν και θα τον εξυπηρετούσε να μεταφέρει. Στη συνέχεια βλέπει τις προσφορές των υπολοίπων μεταφορέων στο συγκεκριμένο φορτίο και επιλέγει την τιμή που θα προτείνει για τη μεταφορά του φορτίου. Η ηλεκτρονική αγορά είναι προσβάσιμη και από web εφαρμογή για μεταφορικές εταιρείες που θέλουν να εισέλθουν από τα κεντρικά τους γραφεία και δεν επιθυμούν να εισέλθουν από κινητό τηλέφωνο.
Βήμα 3. Η εμπορική εταιρεία έχει για ένα φορτίο πολλές, διαφορετικές τιμές από μεταφορείς και επιλέγει έναν από αυτούς με βάση την τιμή, αλλά και τον βαθμό αξιολόγησης. Έκαστος μεταφορέας έχει αξιολογηθεί από προηγούμενες εμπορικές εταιρείες με τις οποίες έχει συνεργαστεί στο παρελθόν μέσω του Truckbird.
Βήμα 4. Μετά τη μεταφορά του φορτίου, η εμπορική εταιρεία αξιολογεί τον μεταφορέα συμβάλλοντας την αύξηση της ποιότητας του μεταφορικού έργου μέσα στην ηλεκτρονική αγορά του Truckbird.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News