332
|

Επικίνδυνοι ποδηλάτες

Avatar Νίκος Κακαρίκας 9 Δεκεμβρίου 2013, 00:32

Επικίνδυνοι ποδηλάτες

Avatar Νίκος Κακαρίκας 9 Δεκεμβρίου 2013, 00:32

Αγαπητοί ποδηλάτες και αγαπητές ποδηλάτισσες.
Δηλώνω από την αρχή πως σας ζηλεύω και πως σας θαυμάζω. Σας θαυμάζω γιατί έχετε τα κότσια και το θάρρος να κυκλοφορείτε στην Αθήνα, σε μια πόλη εχθρική απέναντι στο ποδήλατο. Μια επικίνδυνη πόλη χωρίς ποδηλατόδρομους και χιλιάδες τρελούς οδηγούς τετράτροχων και δίτροχων, οι οποίοι αγνοούν και παραβιάζουν συστηματικά τους βασικούς κανόνες οδικής συμπεριφοράς.

Σε αυτούς έρχονται να προστεθούν τώρα οι ποδηλάτες, και ποδηλάτισσες «συνάδελφοί» σας, οι οποίοι επιδεικνύουν την ίδια εγκληματική οδική συμπεριφορά, τόσο για τους εαυτούς τους, όσο και για τους γύρω τους. Πιστέψτε με, δεν είναι λίγοι. Χωρίς κράνη και άλλα απαραίτητα προστατευτικά μέτρα κινούνται στους δρόμους σαν να έχουν αποφασίσει είτε πως θέλουν να τραυματιστούν σοβαρά και να πεθάνουν, είτε σαν να πιστεύουν πως έχουν υπερφυσικές δυνάμεις και τίποτα δεν μπορεί να τους κάνει κακό.

Ποδηλάτες και ποδηλάτισσες οι οποίοι παραβιάζουν τα Stop. Παραβιάζουν επίσης τους ερυθρούς σηματοδότες συστηματικά αδιαφορώντας παράλληλα πως στη διάβαση οι πεζοί προσπαθούν να διασχίσουν τον δρόμο. Κινούνται ανάποδα σε μονόδρομους. Σε πολλά ποδήλατα δεν υπάρχουν τοποθετημένα φώτα στο μπροστινό μέρος, με αποτέλεσμα τις βραδινές ώρες να είναι σχεδόν αόρατα στους καθρέπτες των οδηγών. Σε ακόμα περισσότερα, τα κόκκινα φώτα σήμανσης στο πίσω μέρος ή θα είναι μικροσκοπικά ή δεν θα λειτουργούν σωστά.

Όσο θα αυξάνεται ο αριθμός των ποδηλάτων στην Αθήνα, αλλά και στις άλλες ελληνικές πόλεις, τόσο θα αυξάνεται ο αριθμός των ατυχημάτων. Αυτό μας λέει η ποδηλατική ιστορία στη Νέα Υόρκη, πόλη στην οποία οι αρχές προσπαθούν εδώ και χρόνια να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το ρίσκο ενός τροχαίου ατυχήματος για τους ποδηλάτες. Ακόμα και στο Amsterdam, την πιο φιλική πόλη της Ευρώπης για το ποδήλατο με 450 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων και απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για επέκτασή τους, χρονιά με τη χρονιά παρατηρείται σημαντική αύξηση στα ατυχήματα. Στην πόλη με την τεράστια ποδηλατική παράδοση κάθε χρόνο έξι ποδηλάτες χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα. Στην Αθήνα, χωρίς τους ποδηλατόδρoμους και χωρίς την ίδια εμπειρία κυκλοφοριακής συνύπαρξης, πόσο άσχημα μπορούν να εξελιχθούν τα πράγματα;

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News