271
|

Αυτοκτονία: το μέσο είναι το μήνυμα

Λίνα Παπαδάκη Λίνα Παπαδάκη 22 Σεπτεμβρίου 2011, 07:14

Αυτοκτονία: το μέσο είναι το μήνυμα

Λίνα Παπαδάκη Λίνα Παπαδάκη 22 Σεπτεμβρίου 2011, 07:14

Ένας διαφημιστής βούτηξε από το παράθυρο του γραφείου του για να χάσει τη ζωή του. Και την έχασε. Πέτυχε τον στόχο της ημέρας. Μαθημένος σε καθημερινά στοιχήματα με το χρόνο, ήθελε να τελειώνει νωρίς.

Η διαφήμιση έγινε η αυτοκράτειρα του μιντιακού Βυζαντίου. Η αίγλη της κράτησε 20 χρόνια. Πανούργα και αστραφτερή. Απαραίτητη σε κάθε μεγάλο τραπέζι. Έφαγε καλά, ντύθηκε ακριβά και έχρισε τους ανθρώπους της σε λαμπρές θέσεις.

Όλοι τη συγχωρούσαν, όλοι υποκλίνονταν. Τους τελευταίους μήνες θάμπωσε ο καθρέφτης.  Έμεινε μόνη, σε απόγνωση.  Ο κύκλος της έσφιξε απειλητικά, η ίδια στριφογύρισε γύρω απ’ τον λαιμό της. Άφωνη για διαταγές. Μόνη, στράφηκε στον εαυτόν της.

Ο Πέτρος Μάρκαρης χρόνια πριν την παρούσα κρίση, στον Βασικό του Μέτοχο, είχε εφεύρει έναν μανιακό δολοφόνο για να μιλήσει για τη βιαιότητα του χώρου, του κέρδους και της τηλεόρασης. Για να κάνει γνωστό έναν κόσμο που μισούσε το μέσο, τον μέτριο.

Οι αυτοκτονίες έχουν αυξηθεί και οι ειδικοί μιλούν για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Η Ελλάδα και η Ιρλανδία ανέβηκαν τους τελευταίους μήνες στα ευρωπαϊκά ποσοστά.

Ο διαφημιστής Μιχάλης Κριάδης πήδηξε από το παράθυρο του γραφείου του γιατί δεν άντεξε. Η έρευνα για τα αίτια συνεχίζεται. «Θάρρος ή θράσος για τη ζωή», αναρωτιέται ο Θανάσης Κοκκαλάκης, ο εκπρόσωπος τύπου της ΕΛΑΣ. «Το ερώτημα είναι πως θα πρέπει να αντιμετωπίζεται μία τέτοια πράξη: ως ένα απονενοημένο διάβημα, μία πράξη λύτρωσης  ή θράσους απέναντι στη ζωή». Η απάντηση κρύβεται μέσα μας και στην προσπάθεια να ανιχνεύσουμε εμείς τον σκοτεινό κόσμο της ύπαρξης που ωθήθηκε στην αυτοκτονία και να της αναγνωρίσουμε το δικαίωμα, εφόσον αυτή το επέλεξε, να πάρει το μυστικό μαζί της.  

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News