Οπως δήλωσε εκπρόσωπος του Ομίλου Stellantis, ο οποίος διαχειρίζεται, μεταξύ πολλών άλλων και τη FIAT, «το συγκεκριμένο μέτρο κρίνεται απαραίτητο λόγω της τρέχουσας έλλειψης παραγγελιών που συνδέεται με τις βαθιές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων όλοι οι κατασκευαστές, ιδιαίτερα δε οι ευρωπαϊκοί».
Μετά τις πρόσφατες σοβαρές οικονομικές δυσκολίες (εδώ) που αντιμετωπίζει η Volkswagen με το –για πρώτη φορά στην ιστορία της–, κλείσιμο εργοστασίων σε πάτριο γερμανικό έδαφος καθώς και σε μονάδα παραγωγής της Audi στο Βέλγιο, η FIAT μπήκε ομοίως στον κυκλώνα αναταραχής όσον αφορά τις παραγγελίες για το 500e. Τόσο ο πόλεμος μεταξύ ΕΕ και Κίνας με τις πρόσθετες επιβαρύνσεις (από 17,4% έως 37,6%) των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν χαμηλότερο κόστος κατασκευής και σε εξέλιξη τεχνολογίας μπαταριών όσο και η μείωση του ενδιαφέροντος του κοινού για ευρωπαϊκά EV, ανάγκασαν τη FIAT στην παραπάνω ανακοίνωση.
Το FIAT 500e είναι ένα μικρό και ιδιαίτερα στυλάτο ηλεκτρικό το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Mirafiori, βορειοδυτικά της Ιταλίας.
Η εταιρεία έχει ήδη επενδύσει περίπου 100 εκατ. ευρώ στο συγκεκριμένο εργοστάσιο (πρωτοάνοιξε το 1939) προκειμένου να προσαρμοστεί στην εποχή της μπαταρίας καθώς και την υποστήριξη υβριδικών εκδόσεων του FIAT 500, από το 2025 και εντεύθεν.
Αντίθετα με τις δοκιμαζόμενες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα των EV, τα κινεζικά φαίνεται πως, παρά την επιβολή πρόσθετων επιβαρύνσεων από την ΕΕ, βρίσκονται σε ανοδική τάση. Συγκεκριμένα, μεταξύ 2021 και 2022 τα κινεζικά EV είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται από 1,3 εκατομμύρια σε 6,8 εκατομμύρια πωλήσεις κατακτώντας ήδη το 1/3 των παγκόσμιων πωλήσεων. Α, και να μην ξεχνιόμαστε: η Κίνα κατέχει επίσης τον ουδόλως κολακευτικό τίτλο της χώρας με τις μεγαλύτερες εκπομπές μονοξειδίου άνθρακα – δείγμα κι αυτό της γενικότερης και περίπλοκα προβληματικής κατάστασης που αναπτύσσεται στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News