Στις 10 Φεβρουαρίου θα δημοπρατηθεί από τον οίκο Sotheby’s –με εκτίμηση για τιμή που μπορεί να φτάσει τα 13 εκατομμύρια ευρώ- ένας από τους πιο προσωπικούς πίνακες του μέγιστου ζωγράφου της σύγχρονης τέχνης, Λούσιαν Φρόιντ. Ενας πίνακας που απαθανατίζει μια ερωτική ιστορία που εκτυλίχθηκε στη δεκαετία του 1960 ανάμεσα σε ένα ήδη καταξιωμένο ζωγράφο και μια έφηβη κοπέλα.
‘If you’re painting humans, you have the best subject matter in the world’ – Lucian Freud. #SothebysContemporary pic.twitter.com/akBzUd2JoM
— Sotheby’s (@Sothebys) January 18, 2016
Ο πίνακας, «Pregnant Girl», απεικονίζει μια γυμνόστηθη κοπέλα να κοιμάται σε έναν πράσινο καναπέ, με το πρόσωπο στραμμένο μακριά από τα μάτια του θεατή (ή μήπως του ζωγράφου της;). Είναι η Μπερναντίν Κόβερλεϊ, γράφει η Telegraph, σε μια από τις πιο ευτυχισμένες φάσεις της ζωής της, έγκυος και δίπλα στον άνδρα που αγαπούσε. Παρά τα δύο παιδιά που έκαναν η Μπερναντίν και ο Λούσιαν, που ήταν ήδη γύρω στα 20 χρόνια μεγαλύτερος από την κοπέλα όταν γνωρίστηκαν, αυτή η φάση της ζωής του ζωγράφου παραμένει σχετικά άγνωστη.
Μια φωτογραφία που δημοσίευσε ο χρήστης Sotheby’s (@sothebys) στις
Εσώκλειστη από τα τέσσερα της χρόνια σε σχολείο από το οποίο προσπάθησε να το σκάσει δύο φορές, η Μπερναντίν γνώρισε τον Φρόιντ, εγγονό του ψυχαναλυτή, στο Σόχο του Λονδίνου όταν αυτή ήταν 15-16 ετών και ο ζωγράφος περίπου 35 και με φήμη απίστευτου γυναικά.
«Αναμφίβολα ήταν ο έρωτας της ζωής της», θυμάται σήμερα η Μπέλα Φρόιντ, κόρη του Λούσιαν και της Μπερναντίν και επιτυχημένη σχεδιάστρια μόδας. Η ίδια θυμάται σήμερα ότι για την μητέρα της η εποχή του πορτρέτου ήταν μία από τις ευτυχισμένες και ότι, αν και δεν μιλούσε για τον πίνακα, ήταν πολύ περήφανη για αυτόν. Λίγο καιρό μετά ο Φρόιντ απαθανάτισε την κόρη του, σαν το «Μωρό στον πράσινο καναπέ».
Χώρισαν, ωστόσο, πολύ γρήγορα και η Κόβερλεϊ πήρε τις δύο κόρες της, την Μπέλα και την Εστερ, και –αν και αυτό ήταν κάτι που δεν ενέκρινε ο Φρόιντ- έζησαν στο Μαρόκο, έναν αρκετά δημοφιλή προορισμό για τους χίπηδες τη δεκαετία του 1960. Η ζωή τους εκεί έχει αποδοθεί σε ταινία, το «Hideous Kinky» , με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Γουίνσλετ.
Ωστόσο, ο Φρόιντ και η Κόβερλεϊ έμειναν φίλοι ως το τέλος της ζωής τους αν και ο ιδιοσυγκρασιακός ζωγράφος δεν συνήθισε να κρατά επαφή με τις ερωμένες ή τις συντρόφους του. Η Κόβερλεϊ τον έβρισκε πολύ διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα άνθρωπο, θυμάται η Μπέλα. Σε μια δραματική σύμπτωση πέθαναν σχεδόν μαζί το 2011: η Κόβερλεϊ πέθανε από καρκίνο τέσσερις ημέρες μετά τον ζωγράφο.
Ο πίνακας είναι του 1960-1961 και, μετά τη δημιουργία του, δωρίστηκε από τον Φρόιντ σε γκαλερί, από την οποία τον αγόρασε ιδιώτης. Σήμερα δημοπρατείται μέσω του οίκου. Εκτιμάται ότι θα του αποφέρει 9-13 εκατομμύρια ευρώ (7-10 εκατ. λίρες), ως ένα πορτρέτο που «συγκινεί, είναι τρυφερό και με συναισθηματικό βάθος όσο κανένα άλλο του Φρόιντ, ένα καθοριστικής σημασίας έργο του ζωγράφου».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News