Την Τρίτη 23 Απριλίου παραδίδεται από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το νότιο τμήμα του Ε65 που εξασφαλίζει εύκολη μετάβαση από τη Λαμία στην Καλαμπάκα, τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο ΕΡΤΝews για όλα τα εν εξελίξει μεγάλα έργα στη Θεσσαλία και άλλες περιοχές της χώρας που, όπως είπε, «θα στηρίξουν τις τοπικές οικονομίες».
«Η κορδέλα αύριο [την Τρίτη] θα κοπεί λίγο πριν από το εντυπωσιακό τούνελ των τριών χιλιομέτρων» και οι εκδρομείς του Πάσχα θα μεταβούν από τον νέο δρόμο στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στη λίμνη Πλαστήρα, στα ορεινά του Μουζακίου, της Αργιθέας, στα ορεινά της Καλαμπάκας, σε μέρη δηλαδή που δοκιμάστηκαν από τη θεομηνία Daniel, θέλησε να σημειώσει ο κ. Ταχιάος.
Το κομμάτι Καλαμπάκα-Εγνατία θα παραδοθεί στο τέλος του 2025 και στις 6 Φεβρουαρίου του 2027, το έργο στο Καστέλι της Κρήτης όπου ωστόσο υπάρχει ανάγκη να βρεθούν 400 εργάτες, ενημέρωσε ο υφυπουργός, ενώ με τρεις εργολαβίες θα παραδοθεί μέσα στο 2025 και το έργο Πάτρα-Πύργος.
Στο σημείο αυτό ο κ. Ταχιάος υπογράμμισε ότι μόνο στη Θεσσαλία θα γίνουν οδικά έργα ύψους 900 εκατ. ευρώ. «Μέσα στο καλοκαίρι», είπε ο υφυπουργός, «θα ανοίξουμε πάρα πολλά εργοτάξια, μεγάλα έργα, πολλές γέφυρες, πολλούς δρόμους»– ενώ την ίδια περίοδο έρχεται η δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων 470 εκατ. ευρώ για την ανάταξη της γραμμής μεταξύ Δομοκού και Λάρισας και τους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας.
«Ως κυβέρνηση καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να συμπαρασταθούμε στους πληγέντες της Θεσσαλίας και σε ό,τι αφορά το υπουργείο Υποδομών, αυτό έχει αναλάβει τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα καθώς και τα σχολεία», ανέφερε ο Νίκος Ταχιάος, γνωστοποιώντας ότι η αρχή θα γίνει με τα σχολεία:
«Ξεκινάμε με τα σχολεία και τις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι αναθέσεις από την ΚΤΥΠ, την αρμόδια εταιρεία του υπουργείου Υποδομών, σε συνεργασία και με χρηματοδότηση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι οποίοι πραγματικά πολύ γενναιόδωρα θα χρηματοδοτήσουν το συγκεκριμένο έργο, το οποίο υπερβαίνει τα 24 εκατ. ευρώ.
»Προχωράμε στη δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι και συμβασιοποίηση σιδηροδρομικών έργων της τάξεως των 470 εκατ., για να μπορέσουμε να ανατάξουμε τη γραμμή ανάμεσα στο Δομοκό και τη Λάρισα, και τις δύο γραμμές Λάρισα Βόλος και Παλαιοφάρσαλα Καλαμπάκα. Δυστυχώς μόλις είχαν παραδοθεί και τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης “τα πήρε και τα σήκωσε”», παρατήρησε χαρακτηριστικά.
Σε όλη εκείνη την περιοχή λειτουργεί τώρα μονή γραμμή με ηλεκτροδότηση, που δεν επαρκεί για την κυκλοφορία. Πρέπει πολύ γρήγορα να προχωρήσουμε και θα έχουμε τελειώσει μέχρι τέλος του 2025, δεσμεύθηκε ο υφυπουργός.
Προχωράμε και σε οδικά έργα της τάξεως των 900 εκατομμυρίων ευρώ για τη Θεσσαλία, ένα τρομακτικό πακέτο στο οποίο υπάρχει συμμετοχή περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ, θα υπάρχει συμμετοχή του ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα είναι λεφτά του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή των ελλήνων φορολογουμένων», κατέληξε ο κ. Ταχιάος.
Ελλειψη εργατικών χεριών
«Ολα τα έργα, όμως, προϋποθέτουν να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις. Και το μεγάλο πρόβλημα που δεν είναι γνωστό, είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό, δεν υπάρχουν εργάτες, συνεργεία, χειριστές μηχανημάτων», επεσήμανε, τονίζοντας πως «το να τρέξουν σήμερα τόσα πολλά εργοτάξια, όσα έχουμε ανοίξει ως κυβέρνηση στην Ελλάδα, είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα».
Στην Κρήτη, για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο του Καστελίου, το οποίο είναι ένα τεράστιο έργο, λείπουν περίπου 400 εργάτες, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών προσπαθεί να εξασφαλίσει δυναμικό με διακρατικές συμφωνίες όπως με την Ινδία.
Πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις στον ΒΟΑΚ
«Δεν μπορεί να ζητάμε και ΒΟΑΚ και να κωλυσιεργούν. Και το λέω αυτό γιατί έχουμε δει πάρα πολλές αποχές που αφορούν τις δίκες που έχουν σχέση με το Δημόσιο στην Κρήτη. Μία παραχώρηση είναι το τμήμα Χανιά Ηράκλειο, πολύ σημαντικό έργο, που θέλει κάποιο χρόνο για την συμβασιοποίηση του γιατί είναι παραχώρηση, δηλαδή θα αποπληρωθεί με τα διόδια. Πρέπει δηλαδή να μπουν στο παιχνίδι και οι τράπεζες και τα δάνεια να συνενωθούν», ανέφερε ενδεικτικά ο υφυπουργός, για να προσθέσει:
Με 270 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης, και την υπόλοιπη χρηματοδοτική συμβολή, όπου χρειαστεί από το Δημόσιο το έργο περνάει μέσα από δύο μεγάλους οικισμούς, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, όπου υπάρχουν αντιδράσεις για τη χάραξη. Έχουν γίνει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από το Δήμο Ηρακλείου και το Δήμο Μαλεβιζίου, που θέλουν διαφορετική διέλευση μέσα από την πόλη του Ηρακλείου και σε ένα βαθμό έχει λογική.
FlyOver: Δεν μπορεί να αντιστραφεί
Σε ερώτηση εξάλλου σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή» για την Ανατολική Περιφερειακή, το γνωστό flyOver , ο κ. Ταχιάος είπε ότι «μιλάμε για 82 στρέμματα σε μία έκταση κάποιων δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων δάσους, απειροελάχιστη έκταση που σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό είναι χαρακτηρισμένη ως δάσος, αλλά στην πράξη είναι τα πρανή της περιφερειακής οδού, τα οποία δεν είναι φυτεμένα, δεν έχουν δέντρα».
Είναι αλήθεια αυτό το οποίο λέει η «Αυγή», επιβεβαίωσε κάνοντας λόγο για μεγαλύτερη έκταση προς υλοτόμηση. Η νέα ΑΕΠΟ έχει κυρωθεί, η οποία επιτρέπει την επέμβαση στα τμήματα εκείνα τα οποία χρειάζεται να καταληφθούν.
Αλλά η ουσία -σημείωσε- είναι ότι «δεν κερδήθηκε η προσωρινή διαταγή, που κατά την άποψή μου, ήταν μια σολομώντεια λύση την οποία έδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας για να λύσει το γεγονός ότι υπήρχαν συνεχώς δικόγραφα τα οποία προστίθεντο σε αυτήν τη δίκη και στα οποία έπρεπε συνέχεια να απαντά το υπουργείο Περιβάλλοντος. Οπότε, ενώ δόθηκε αυτή η προσωρινή διαταγή, ελάχιστες μέρες μετά, έγινε η δίκη. Περιμένουμε την έκβασή της. Εμείς σεβόμαστε τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά το εργοτάξιο έχει πάρει μια μορφή η οποία δεν μπορεί να αντιστραφεί», θέλησε να επισημάνει.
Αναφορικά δε με τις αντιδράσεις για το έργο του flyOver, ο κ. Ταχιάος δήλωσε ότι τον στενοχωρεί το γεγονός ότι «σε έναν πάρα πολύ μεγάλο βαθμό αυτές οι αντιδράσεις έχουν πολιτικά χαρακτηριστικά και δυστυχώς πηγαίνουν και ευθυγραμμίζονται με αυτές τις απόψεις κόμματα μόνο και μόνο γιατί τώρα βρισκόμαστε σε μια περίοδο εκλογών».
Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό το έργο χωρίς να περιοριστεί η κυκλοφορία στον περιφερειακό, αλλά την ίδια ώρα, υποστήριξε, έχουν ληφθεί πολύ σοβαρά μέτρα μέσα στην πόλη: αναλαμβάνει η Εγνατία την λειτουργία του περιφερειακού. Εχουν δοθεί 13 εκατομμύρια στον Δήμο Θεσσαλονίκης για να κάνει νυχτερινή αποκομιδή. Η Τροχαία έχει ενισχυθεί. Αυτά είναι πολύ σοβαρά μέτρα και ό,τι άλλο μέτρο χρειάζεται θα προχωρήσει, πρόσθεσε.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News