Η πτήση MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών που απογειώθηκε στις 8 Μαρτίου 2014 από τη Κουάλα Λαμπούρ της Μαλαισίας για το Πεκίνο ξεκίνησε χωρίς πρόβλημα. Πήρε ύψος, άρχισε να πετά προς τα βόρεια και περίπου 40 λεπτά αργότερα, όταν είχε βγει από τον εναέριο χώρο της Μαλαισίας και μπήκε σε αυτόν του Βιετνάμ, απλά εξαφανίστηκε.
Το μυστήριο του χαμένου αεροσκάφους έχει κρατήσει σε παρατεταμένη αγωνία εκατοντάδες ανθρώπους αφού ούτε τα ραντάρ κατάφεραν να ρίξουν φως στην υπόθεση, ούτε έρευνες μηνών σε κάθε πιθανή περιοχή στην πορεία του αεροσκάφους στην θάλασσα της Νότιας Κίνας και στον Ινδικό Ωκεανό έχουν αποφέρει τίποτα του ουσιαστικό.
Σήμερα, ακριβώς δύο χρόνια από την εξαφάνιση, η Αυστραλία και η Μαλαισία, που συνεχίζουν τις έρευνες, δηλώνουν σχετικά αισιόδοξες ότι σύντομα θα υπάρχουν οριστικές απαντήσεις. Οι συγγενείς των αγνοούμενων –αρνούνται να πιστέψουν ότι είναι συγγενείς θυμάτων– περιμένουν και αυτοί κάποια εξέλιξη. Και αναρωτιούνται: πώς είναι δυνατόν με τόσα ραντάρ και δορυφόρους να μην υπάρχουν ίχνη;
Η Μαλαισία την Τρίτη, στην επέτειο της εξαφάνισης, έδωσε στη δημοσιότητα την σχετική έκθεση προόδου για τις άκαρπες ως τώρα έρευνες. Η έκθεση είναι μόλις τρεις σελίδες, ένδειξη ότι ελάχιστα είναι τα καινούργια στοιχεία για τα πιθανά αίτια ή για το σημείο όπου μπορεί να βρίσκονται τα συντρίμμια.
Ωστόσο, αντίθετα με την περσινή έκθεση που δεν έδινε μια πολύ διαφορετική εικόνα, οι αρμόδιες Αρχές πιστεύουν τώρα ότι μέσα στη χρονιά θα υπάρχουν αποτελέσματα. Αν βρεθούν τα συντρίμμια ή αν επιβεβαιωθεί ότι δεν πρόκειται να βρεθούν ποτέ, θα εκδοθεί η τελική έκθεση. Παρά τις δηλώσεις για αισιοδοξία και για το ότι δεν τελειώνει η προσπάθεια, είναι μια έμμεση παραδοχή ότι μπορεί να μην υπάρξει ποτέ τίποτα ουσιαστικό.
Μια έρευνα στα τυφλά
Οι έρευνες επικεντρώνονται σε περιοχή περίπου 3.000 χιλιόμετρα από τη δυτική Αυστραλία, στο νότιο τμήμα του Ινδικού Ωκεανού. Η έκταση της ζώνης των ερευνών φτάνει τα 120.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Είναι μια περιοχή λίγο μικρότερη από την Ελλάδα, μακριά από τις ακτές της Αυστραλίας, πολύ μακριά από οποιοδήποτε άλλο νησί του Ινδικού Ωκεανού και από τα δρομολόγια των εμπορικών πλοίων.
Η αναζήτηση σε αυτή τη ζώνη, που επιπλέον έχει νερά βάθους χιλιάδων μέτρων, με πολλές λανθασμένες ενδείξεις από τα μηχανήματα των σκαφών. Για το σημείο όπου μπορεί να προσέκρουσε το αεροσκάφος γίνονται μόνο εικασίες, οι προσομοιώσεις δείχνουν ότι θα είναι κάπου εκεί.
Το αεροσκάφος είχε 239 επιβαίνοντες, από τους οποίους οι 12 ήταν το πλήρωμα, στην πλειοψηφία τους Κινέζους.
Ο τελευταίος εντοπισμός από ραντάρ της πολιτικής αεροπορίας 40 λεπτά μετά την απογείωση το έδειχνε να πετά κανονικά περίπου στην προβλεπόμενη πορεία του. Λίγο αργότερα στρατιωτικό ραντάρ το κατέγραψε σε διαφορετικό σημείο. Μετά πιστεύεται ότι έκανε στροφή προς τα νότια και συνέχισε να πετά στον αυτόματο πιλότο μέχρι που τελείωσαν τα καύσιμα. κατέπεσε στον ωκεανό.
Τι είναι αυτό που το έβγαλε εκτός πορείας, αν είναι μηχανικό ή ανθρώπινο σφάλμα, ή τι συνέβη στους πιλότους και τους επιβαίνοντες παραμένει άγνωστο και δεν αποκλείεται να μην ξεκαθαριστεί ποτέ.
Πέρα από ένα κομμάτι από τα φτερά που ξεβράστηκε στο νησί Ρεϊνιόν, αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα από το πιθανό σημείο πρόσκρουσης στη θάλασσα, κανένα άλλο ίχνος του αεροσκάφους ή των επιβατών δεν έχει εντοπιστεί. Ενα κομμάτι εντοπίστηκε τον Φεβρουάριο στη Μοζαμβίκη, αλλά δεν είναι επιβεβαιωμένο ότι όντως ανήκει στο Boeing της ΜΗ370
Αυτή η απουσία πυροδότησε ευφάνταστες θεωρίες συνωμοσίας για το αν κατελήφθη από τρομοκράτες που το μετέφεραν στην κεντρική Ασία (!) ή ακόμα και στην αμερικανική βάση Ντιέγκο Γκαρσία σχεδόν στο κέντρο του Ινδικού Ωκεανού.
Η απουσία ουσιαστικών ευρημάτων έχει εξοργίσει και τους συγγενείς των θυμάτων, που επίσης υποπτεύονται ότι κάτι κρύβεται.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News