Όλοι μαζί, όλοι άντρες, Έλληνες και Γερμανοί, Θεσσαλονικείς και μη, πολιτικά πρόσωπα κι επιχειρηματίες ή εκπρόσωποι εταιριών θεμελίωσαν το νέο κτίριο του Αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Σε μια πολύ καλοστημένη τελετή που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης, μπήκε ο θεμέλιος λίθος για την νέα εποχή του αεροδρομίου της πόλης, αλλά και της περιοχής ολόκληρης.
Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021, αλλάζοντας τελείως τη μορφή της περιοχής. Όπως τόνισαν όλοι οι ομιλητές, το έργο είναι κεφαλαιώδους σημασίας γιατί καθιστά τη Θεσσαλονίκη συγκοινωνιακό και διαμετακομιστικό κόμβο.
Ήταν σημαντικές οι παρουσίες στα εγκαίνια. Από πλευράς κυβέρνησης, ο Στέργιος Πιτσιόρλας, αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, τόνισε τη σημασία του έργου, χωρίς να παραλείψει να θυμίσει ότι η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων ξεκίνησε επί προηγούμενης κυβέρνησης, ενώ δεν έκρυψε και ότι «υπήρξαν ταλαντεύσεις». Ο κ. Πιτσιόρλας ανέφερε, επίσης, ένα περιστατικό που τον εντυπωσίασε. Ότι στην ταραγμένη εκείνη περίοδο που επρόκειτο να ληφθεί η οριστική απόφαση για την παραμονή της Fraport στην διαδικασία της αποκρατικοποίησης, η εταιρία εμφανίστηκε στην πλέον κρίσιμη των συναντήσεων με σύσσωμο το Διοικητικό Συμβούλιο με το Σωματείο Εργαζομένων στο πλάι της. Αυτό, όπως καταλάβαμε από τα λεγόμενα, μέτρησε θετικά. Το ότι οι εργαζόμενοι ήταν μαζί με τη διοίκηση.
Το έργο σε αριθμούς
Τα νούμερα που έδωσε η Fraport, η οποία ανέλαβε τη διαχείριση του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης τον Απρίλιο του 2017 έχουν ως εξής:
€100.000.000 Συνολική επένδυση αναβάθμισης αεροδρομίου
34.033 τ.μ. Νέος τερματικός σταθμός
24.000 τ.μ ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
47% αύξηση των σταθμών check-in
75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
150.000 κυβικά μέτρα εκσκαφής εδάφους
100.000 κυβικά μέτρα έργων σκυροδέματος
250 χλμ. καλωδίων
20 χιλιόμετρα σωληνώσεων
900 τόνοι μεταλλικών κατασκευών
900 ανθρωποημέρες που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των έργων
250 ημέρες εργασίας μηχανημάτων/εξοπλισμού που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των εργασιών
1.000 άτομα θα εργαστούν για την κατασκευή του.
Πέρασε μεγάλη μπόρα η αποκρατικοποίηση μέχρι να ολοκληρωθεί. Ο Στέργιος Πιτσιόρλας, πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ την περίοδο εκείνη, την έζησε όλη από κοντά. Κι ήταν εκείνος που εναντιωνόταν στους υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίοι έριχναν λάδι στη φωτιά και, δημοσίως, δεν μιλούσαν με τα καλύτερα λόγια για τη Fraport. Όπως ο Χρήστος Σπίρτζης, αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος δεν έκρυβε τη δυσαρέσκειά του για την αποκρατικοποίηση. «Η κοινοπραξία δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής», έλεγε ο κ. Σπίρτζης. «Ατυχείς οι δηλώσεις του», απαντούσε ο κ. Πιτσιόρλας.
Καταχαρούμενος ήταν κι ο Νίκος Μαυραγάνης, υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών στην τελετή. «Εμείς πάντα δείχναμε ότι θέλουμε αυτό το μοντέλο για τις μεταφορές», είπε, υποσχόμενος ότι η Θεσσαλονίκη θα γίνει κόμβος μπλα μπλα, ξεχνώντας ότι το κόμμα του (οι ΑΝΕΛ) ήταν εναντίον της αποκρατικοποίησης κι ότι ο Πάνος Καμμένος αποκαλούσε «παράνομη» τη διαδικασία «πώλησης του αεροδρομίου των Χανίων» (σημ: ένα από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport).
Αλλά όλα αυτά, περασμένα ξεχασμένα. Όλοι ήταν χαρούμενοι, λαμπεροί κι αισιόδοξοι για το μέλλον.
Έλειπε, όμως, ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος «με πόνο ψυχής», όπως έλεγε, είχε υπογράψει για μια αποκρατικοποίηση την οποία πολέμησε όσο μπορούσε. Έλειπε από την τελετή και η Κατερίνα Νοτοπούλου, υφυπουργός Μακεδονίας Θράκης, οπότε δεν βρέθηκε μια γυναίκα να θεμελιώσει το κτίριο.
Ήταν πολύ πρωτότυπο, όμως, το υλικό της θεμελίωσης. Μέσα σε ένα σιδερένιο κουτί, «χρονοκάψουλα» το είπαν, έβαλαν τα σχέδια του κτιρίου, τις εφημερίδες της ημέρας και ένα νόμισμα. Αυτά έθαψαν στο χώμα, αυτά κάποτε ίσως βρουν κάποιοι μακρινοί απόγονοί μας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News