Με τις συνθήκες πάνω στο σκάφος να χειροτερεύουν αλλά και τις Αρχές άκαμπτες στην άρνησή τους, το Sea-Watch 3, επειτα από δύο εβδομάδες στη θάλασσα, πλησίασε την Τετάρτη στο λιμάνι στη Λαμπεντούζα
Ηταν μια απόφαση που άνοιγε άλλο ένα κεφάλαιο μιας μικρής περιπέτειας για τους ανθρώπους στο σκάφος (42 μετανάστες και πλήρωμα) αλλά και για τους ιδιοκτήτες του, οι οποίοι είναι σε αντιπαράθεση με τον πανίσχυρο υπουργό Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι που είχε δηλώσει ότι δεν θέλει το πλοίο σε ιταλικό λιμάνι.
Το ρίσκο να αψηφήσει τον υπουργό πήρε η καπετάνισσα του Sea-Watch 3, η Γερμανίδα Κάρολα Ράκετε, γιατί πάνω στο πλοίο της η κατάσταση ήταν –το λιγότερο που μπορεί να πει κανένας- απελπιστική. Δεν απέφυγε τον έλεγχο από τις ιταλικές Αρχές που αποβιβάστηκαν και ζήτησαν τα χαρτιά του πλοίου και του πληρώματος.
Update from our captain #CarolaRackete on the bridge of #SeaWatch3.#IoStoConCarola #fateliscendere pic.twitter.com/Y7F0dAKeR2
— Sea-Watch International (@seawatch_intl) June 26, 2019
Το σκάφος της ΜΚΟ είχε εντοπίσει μια φουσκωτή λέμβο με μετανάστες στα νερά ανοιχτά της Λιβύης στις 12 Ιουνίου. Αρνήθηκε να τους αποβιβάσει στην Τρίπολη της Λιβύης, διότι δεν είναι ασφαλής χώρα κατά την οργάνωση, και, αντίθετα, αποφάσισε να τους μεταφέρει στη Λαμπεντούζα.
Η απόφαση τους έφερε σε ευθεία αντιπαράθεση με την ιταλική κυβέρνηση, σημειώνει ο Guardian.
Ο Σαλβίνι, σε κάθε ευκαιρία, λέει ότι η υπομονή της κυβέρνησης έχει εξαντληθεί και ότι θα χρησιμοποιήσει κάθε νόμιμο μέσο για να σταματήσει «τα παράνομα πλοία που βάζουν δεκάδες μετανάστες σε κίνδυνο για ένα βρώμικο πολιτικό παιχνίδι».
Ενδιαφέρον είναι ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, στο οποίο προσέφυγε η ΜΚΟ, δεν πήρε θέση, αν και ζήτησε από την κυβέρνηση της Ιταλίας να συνεχίσει να παρέχει κάθε βοήθεια στους μετανάστες που κινδυνεύουν. Μια έκκληση που μάλλον είναι κενή νοήματος για την ιταλική κυβέρνηση που με τη σειρά της ζήτησε από την ολλανδική να αναλάβει την ευθύνη για τους μετανάστες.
Παράλληλα, από τις 14 Ιουνίου, η Ρώμη έχει κλείσει τα λιμάνια στην Ιταλία στα πλοία που διασώζουν μετανάστες ενώ επιβάλλει πρόστιμα ως 50.000 ευρώ και κατάσχεση του σκάφους.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News