Με το εθνικό πιάτο της Αγγλίας να είναι το «fish & chips» (ψάρι με τηγανητές πατάτες) ήταν θέμα χρόνου μέχρι να προκύψουν θέματα υπεραλίευσης και παράνομου ψαρέματος στα βρετανικά νερά. Τα τελευταία χρόνια η οργάνωση FishLove επιστρατεύει διάσημους ηθοποιούς για να πρωταγωνιστήσουν στις πολύ πετυχημένες καμπάνιες της με σκοπό την ευαισθητοποίηση για το θαλάσσιο οικοσύστημα που καταστρέφεται από μη βιώσιμες αλιευτικές πρακτικές και από ρύπανση.
Πέρσι η εικόνα της Ελενα Μπόναμ Κάρτερ αγκαλιά με ένα τόνο 27 κιλών είχε κάνει τον γύρο του διαδικτύου και είχε ως αποτέλεσμα την δέσμευση της κυβέρνησης για τη δημιουργία προστατευόμενων περιοχών, τις μεγαλύτερες στον κόσμο, ενώ φέτος σειρά παίρνει η Εμα Τόμσον μαζί με το σύζυγο της, η Τζόντι Μέι από την τηλεοπτική σειρά «Game of Thrones» και ο Μαρκ Ράιλανς, ο φετινός νικητής του βραβείου Οσκαρ Β’ Ανδρικού για την ερμηνεία του στην ταινία «Η Γέφυρα των Κατασκόπων».
«Δεν μπορώ να φανταστώ να μην μπορώ να φάω ψάρι, να μην μπορώ να το μαγειρέψω ή να έχω ένα εστιάτοριο που δεν σερβίρει ψάρι… αλλά αυτό θα συμβεί αν η βιομηχανία της αλιείας δεν γίνει πιο βιώσιμη» δήλωσε ο σεφ και ιδιοκτήτης του κορυφαίου εστιατορίου J Sheekey Oyster Bar, το οπoίο βρίσκεται στο Κόβεντ Γκάρντεν, την θεατρική γειτονιά του Λονδίνου και χρηματοδότησε την καμπάνια της Fishlove.
Η Εμα Τόμσον πόζαρε μαζί με το σύζυγο της κρατώντας δύο μαύρα σπαθόψαρα από Πορτογαλία, λέγοντας πως νιώθει κάπως ένοχη που έχει στα χέρια της νεκρά ψάρια ενώ η ίδια είναι ζωντανή αλλά ήθελε να περάσει το μήνυμα πως «αν δεν αντιμετωπιστεί η υπεραλίευση, ειδικά το ψάρεμα σε βαθιά νερά, όλα αυτά τα όμορφα πλάσματα θα εξαφανιστούν».
Ο Μαρκ Ράιλανς πόζαρε με έναν μικρό καρχαρία και όπως είπε «ένιωσα σαν να κρατάω ένα παλιό οργανισμό. Τα δέρματα μας είναι πολυ διαφορετικά, το δικό μου λείο και απαλό, εκείνου σαν γυαλόχαρτο, παραταύτα μοιάζουν» και συνέχισε λέγοντας πως «τα ψάρια αποτελούν ένα μυστήριο για μένα. Είναι σαν πλάσματα βγαλμένα από τα όνειρα. Είναι η εξέλιξη».
Ενας ακόμη στόχος της οργάνωσης είναι να ενθαρρύνει τους Αγγλους να καταναλώνουν λιγότερο κάποια ψάρια, όπως η ρέγγα, οι σαρδέλες και το σκουμπρί και να τους αποτρέψει από τις συνηθισμένες κορεσμένες επιλογές, όπως ο μπακαλιάρος, το βασικό ψάρι του διάσημου βρετανικού πιάτου «fish and chips»
Με τις προκλητικές καμπάνιες με γυμνές διασημότητες να κρατούν απειλούμενα με εξαφάνιση ψάρια, η οργάνωση FishLove έχει καταφέρει να υλοποιεί την πιο σημαντική και πετυχημένη ενημερωτική εστρατεία κατά της υπεραλίευσης και της καταστροφής του θαλάσσιου περιβάλλοντος, προωθώντας αποτελεσματικά το μήνυμα πως με τη σωστή διαχείριση των αποθεμάτων θα μπορούν οι επόμενες γενιές να τρώνε ψάρι και να στηρίζονται σε αυτό για την επιβίωση τους.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News