Διαμάχη περιφέρειας – δήμου για τον τουρισμό της Αθήνας
Διαμάχη περιφέρειας – δήμου για τον τουρισμό της Αθήνας
Λίγες ώρες μετά την παρουσίαση του Μηχανισμού Στρατηγικής Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού DMMO της περιφέρειας Αττικής από τον περιφερειάρχη Νίκο Χαρδαλιά (δείτε εδώ), ο δήμος Αθηναίων εξέδωσε ανακοίνωση εκφράζοντας τον «προβληματισμό» και την «έκπληξή» του για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης τουριστικού προϊόντος για όλη την Αττική.
Η ανακοίνωση μάλιστα αναφέρει ότι «η πρωτεύουσα της χώρας διαθέτει ήδη, μέσω της Αναπτυξιακής Αθήνας Α.Ε., έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό διαχείρισης και προώθησης του τουριστικού της προϊόντος μέσω του DMMO (Destination Management & Marketing Organization) και του Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού, φορείς που λειτουργούν με στρατηγικό σχεδιασμό, βασισμένο στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της Αθήνας».
Ακολουθεί η ανακοίνωση του δήμου Αθηναίων για τον μηχανισμό της περιφέρειας Αττικής που φέρει τον τίτλο «The Greater Athens Region»:
Με έκπληξη και προβληματισμό πληροφορηθήκαμε την απόφαση της Περιφέρειας Αττικής να προχωρήσει στη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης τουριστικού προϊόντος για όλη την Αττική, υπό την ονομασία «The Greater Athens Region», αδυνατώντας παράλληλα να αντιληφθούμε το νόημα και τη στόχευση του συγκεκριμένου μηνύματος.
Η πρωτεύουσα της χώρας διαθέτει ήδη, μέσω της Αναπτυξιακής Αθήνας Α.Ε., έναν ολοκληρωμένο μηχανισμό διαχείρισης και προώθησης του τουριστικού της προϊόντος μέσω του DMMO (Destination Management & Marketing Organization) και του Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού, φορείς που λειτουργούν με στρατηγικό σχεδιασμό, βασισμένο στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της Αθήνας.
Η επιχειρούμενη δημιουργία ενός υπερκείμενου φορέα, που θα «καθοδηγεί» τον τουρισμό ολόκληρης της Αττικής, εγείρει βασικά ερωτήματα:
- Πώς χρησιμοποιείται το όνομα «Athens» για τη δημιουργία ενός φορέα που επιχειρεί να παρακάμψει τον Δήμο Αθηναίων;
- Γιατί αγνοείται επιδεικτικά ο υφιστάμενος DMMO του Δήμου, που έχει αποδείξει την αποτελεσματικότητά του;
Η δημιουργία μιας υπερκείμενης δομής, που θα απορροφήσει ή θα υποκαταστήσει τις τοπικές πρωτοβουλίες, δεν αποτελεί πρόοδο, αλλά οπισθοδρόμηση. Αντί να ενισχύουμε την αποκέντρωση και την αυτονομία των δήμων, οδηγούμαστε σε ένα κεντρικοποιημένο και γραφειοκρατικό μοντέλο, που προσπαθεί να υποκαταστήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση Α’ βαθμού και τη δυνατότητα να διαμορφώνουν τη δική τους στρατηγική.
Ο δήμος Αθηναίων είναι ανοιχτός σε στρατηγικές συνεργασίες, ωστόσο δεν χρειάζεται καθοδήγηση ούτε έλεγχο στη διαχείριση και ανάδειξη του τουριστικού του προϊόντος. Η τουριστική στρατηγική και η εφαρμογή της στην πόλη μας, είναι και θα είναι αποκλειστική ευθύνη και αρμοδιότητα του Δήμου, χωρίς παρεμβάσεις και «κηδεμονίες».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Διαμάχη περιφέρειας – δήμου για τον τουρισμό της Αθήνας
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.