818
Ενα «ποτάμι» από λαμαρίνα. Μια εφιαλτική εικόνα από την Πανεπιστημίου, το μεσημέρι της 15ης Ιουνίου. Οχι και η πιο κολακευτική εικόνα για μια πόλη που ετοιμάζεται να υποδεχτεί τουρίστες Δευτέρα | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS

Πήγε… μεγάλο περίπατο και η συναίνεση: Φωνές της αντιπολίτευσης για το χάος στην Αθήνα

Protagon Team Protagon Team 15 Ιουνίου 2020, 17:37
Ενα «ποτάμι» από λαμαρίνα. Μια εφιαλτική εικόνα από την Πανεπιστημίου, το μεσημέρι της 15ης Ιουνίου. Οχι και η πιο κολακευτική εικόνα για μια πόλη που ετοιμάζεται να υποδεχτεί τουρίστες Δευτέρα
|ΙΝΤΙΜΕΝΕWS

Πήγε… μεγάλο περίπατο και η συναίνεση: Φωνές της αντιπολίτευσης για το χάος στην Αθήνα

Protagon Team Protagon Team 15 Ιουνίου 2020, 17:37

Η απίστευτη ταλαιπωρία οδηγών αλλά και επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, οι ουρές χιλιομέτρων ακόμα και από το ύψος του Αγιου Σώστη στη Λεωφόρο Συγγρού, οι συνθήκες γενικευμένου κυκλοφοριακού χάους στην πρωτεύουσα στην καρδιά μάλιστα του Ιουνίου –μια όχι και τόσο κολακευτική εικόνα για μια πόλη που υποτίθεται ότι ετοιμάζεται να υποδεχτεί τουρίστες: όλα όσα προκάλεσαν τα έργα του πολυδιαφημισμένου Μεγάλου Περιπάτου στην οδό Πανεπιστημίου, προκάλεσαν τελικά και την αντίδραση της αντιπολίτευσης. Η οποία όμως δεν εγκάλεσε μόνο τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, εμπνευστή του σχεδίου αναβάθμισης των δημόσιων χώρων,  αλλά και την κυβέρνηση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για εικόνα «χάους» την ημέρα έναρξης των Πανελλαδικών στο κέντρο της Αθήνας, ασκώντας κριτική στην κυβέρνηση για «παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών», ενώ τις ενστάσεις τους για τον Μεγάλο Περίπατο, που προκάλεσε τελικά το Μεγάλο Μποτιλιάρισμα σε όλο το κέντρο της Αθήνας, διατύπωσαν ακόμα Κίνημα Αλλαγής και ΚΚΕ.

«Η σημερινή εικόνα χάους του κέντρου της Αθήνας, ημέρα έναρξης των πανελλαδικών, αποτελεί ένα καμπανάκι για τους σχεδιασμούς κυβέρνησης και δήμου Αθηναίων. Μία παρέμβαση άγνωστων αποτελεσμάτων και συνεπειών προχωράει χωρίς κανέναν ουσιαστικό διάλογο με την κοινωνία και με ελλιπή προετοιμασία», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ, υπογραμμίζοντας ότι «το κέντρο της Αθήνας δεν μπορεί να γίνει πεδίο πρόχειρου πειραματισμού σε βάρος κατοίκων, εργαζομένων και επαγγελματιών».

Παράλληλα, η αξιωματική αντιπολίτευση κάλεσε την κυβέρνηση και την δημοτική αρχή να επιδείξει «μεγαλύτερη σοβαρότητα» και να παρουσιάσουν το σχέδιο τους «για την ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς» και «για την προστασία της κατοικίας, του λιανεμπορίου και των επαγγελματιών του κέντρου».

«Κανένα φιλόδοξο σχέδιο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς σεβασμό στην καθημερινότητα των ανθρώπων της Αθήνας», ανέφεραν.

Ωστόσο, η ανακοίνωση της Κουμουνδούρου «ξέχασε» να αναφέρει ότι η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στο Δημοτικό Συμβούλιο υπερψήφισε τον «Μεγάλο Περίπατο».

Οι ενστάσεις του ΚΙΝΑΛ είχαν ήδη διατυπωθεί από την Κυριακή, από τον γραμματέα του Τομέα Περιβάλλοντος, Γιώργο Π. Αποστολόπουλο.

Ο τελευταίος επεσήμανε στον δήμαρχο Αθηναίων ότι «η ενοποίηση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με το Πολυτεχνείο είναι έργο πρώτης προτεραιότητας. Οπως και η Ιερά Οδός, με τις σπουδαίες δυνατότητες ανάπλασης, έμειναν εκτός των σχεδίων για τον Μεγάλο Περίπατο. Αλλά ακόμη και για την Πανεπιστημίου, έναν δρόμο εμβληματικό, ο οποίος σχεδιάστηκε το 1832, η διαπλάτυνση μπορεί να παράγει αμφίβολα αποτελέσματα».

Ο κυκλοφοριακός χάρτης του κέντρου τη Δευτέρα – όλα στο βαθύ κόκκινο…

Εξάλλου, ήδη από τις 10 Ιουνίου ο Παύλος Γερουλάνος, επικεφαλής της στηριζόμενης από το ΚΙΝΑΛ παράταξης στον δήμο Αθηναίων, μολονότι είχε ταχθεί υπέρ του Μεγάλου Περιπάτου, είχε πάρα ταύτα προειδοποιήσει:

«Είναι απαραίτητο όταν δρομολογούνται αλλαγές όπως ο λεγόμενος “Μεγάλος Περίπατος” να λαμβάνεται υπόψη η γνώση και άποψη αυτών που επηρεάζονται από τις αλλαγές αυτές, ώστε να υπάρξει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Αρα, σε τέτοιου είδους αλλαγές όπως το σχέδιο για το κέντρο της Αθήνας, η συμβολή του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών χρήζει μεγάλης προσοχής. Η συνάντηση που είχα με τον πρόεδρό του, Σταύρο Καφούνη και μέλη του ΔΣ, ήταν καίρια αφού μου ανέλυσαν τις προτάσεις που έχουν καταθέσει στο δήμο Αθηναίων σχετικά με τον “Μεγάλο Περίπατο”, καθώς και τις ενέργειες που χρειάζονται για τη βελτίωση του σχεδίου. Η διασφάλιση των τρόπων να φτάσει ο πολίτης στο κέντρο της Αθήνας είναι εξαιρετικής σημασίας και χρειάζεται να μελετηθεί επισταμένως».

KKE: Δεν υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη

«Ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας εξελίσσεται σε “Μεγάλη Ταλαιπωρία” για τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και τους κατοίκους, καθώς οι συγκοινωνιακές παρεμβάσεις που ξεκίνησαν από την προηγούμενη βδομάδα και εντάθηκαν από χθες με τις παρεμβάσεις στην Πανεπιστημίου και την πλατεία Συντάγματος οδήγησαν σε πρωτοφανή κίνηση στο κέντρο», διαπιστώνει το ΚΚΕ.

Σύμφωνα με την Κομματική Οργάνωση Αττικής, αυτή η κίνηση επηρεάζει κατοίκους και διερχόμενους, ενώ εξαπλώνεται και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, την Πειραιώς, τη Συγγρού, την Πατησίων, την Αχαρνών και αλλού, ακόμη και σε στενά.

«Επιβεβαιώνεται η τοποθέτηση του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης Αθήνας, ότι δεν έχει υπάρξει ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο, ούτε ολοκληρωμένη μελέτη, για τις παρεμβάσεις που πραγματικά χρειάζεται να γίνουν. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της βιασύνης της δημοτικής αρχής, που μαζί με τη στήριξη των συνδυασμών του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ στο Δημοτικό Συμβούλιο, προχώρησαν εν μέσω πανδημίας κι ενώ έχει αρθεί ο δακτύλιος στην Αθήνα στο να διαμορφώσουν το περιβόητο “τουριστικό περιβάλλον”, αγνοώντας τις ανάγκες κατοίκων, επαγγελματιών και εργαζομένων» υπογραμμίζει η ΚΟΑ Αττικής.

Θεωρεί «πρόκληση τη στιγμή που εμφανίζεται η δημοτική αρχή, ως προστάτης της υγείας των δημοτών, να προκαλεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και ταυτόχρονα να μη λαμβάνει ούτε ένα στοιχειώδες μέτρο για το στοίβαγμα του κόσμου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, παίζοντας το γνωστό παιχνίδι αρμοδιοτήτων με την κυβέρνηση και το υπουργείο.

Αν ήταν το κίνητρο η βελτίωση της ποιότητας ζωής των λαϊκών στρωμάτων της Αθήνας, θα έμπαινε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβάθμισης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της πρωτεύουσας, με πύκνωση του δικτύου των δρομολογίων, με αύξηση του προσωπικού και των οχημάτων, ώστε να μπορούσε ευκολότερα να υποκατασταθεί η χρήση των ΙΧ από τη χρήση των ΜΜΜ», τονίζει η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...