Ο Χρήστος Παπαδημητρίου και η εταιρεία που διευθύνει η οικογενειακή Παπαδημητρίου Χ.Κ. ΑΒΕΤ από την Καλαμάτα είναι από τους εκείνους που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες του Innovation on Fire – Διακρίσεις Καινοτομίας, μια από τις παράλληλες εκδηλώσεις στο πλαίσιο του StartupNow Forum 2019 (Τρίτη 23 Οκτωβρίου στις 7 το απόγευμα στη Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων στο Γκάζι).
Με την διοργάνωση αυτής της παράλληλης εκδήλωσης στο πλαίσιο του StartUpNow Forum εγκαινιάζεται η δράση της πρωτοβουλίας Innovation on Fire – Διακρίσεις Καινοτομίας. Πρόκειται για μια νέα πρωτοβουλία του Ideas Lab με τη συνεργασία της ομάδας Beyond Exports (Διομήδης Θεοχαρόπουλος και Δημήτρης Μητράκος) και την στήριξη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Σταύρος Ζωγραφάκης, Καθηγητής, Αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης) και της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων – ΠΕΤΕΤ ( Ιωάννης Σμαρνάκης, πρόεδρος του Κεντρικού Δ.Σ).
Πιο συγκεκριμένα, το Innovation on Fire – Διακρίσεις Καινοτομίας αποτελεί ένα ανοικτό, δημόσιο workshop ανάδειξης και προβολής εξαίρετων παραδειγμάτων καινοτομίας στη πράξη από ελληνικές επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού τομέα.
Όλες οι επιχειρήσεις που επιλέχθηκαν να συμμετάσχουν κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο υπερασπίζοντας τις επιλογές τους και αναδεικνύοντας από την πλευρά τους εκείνα τα εγχειρήματα που κατέληξαν σε επιτυχημένα παραδείγματα Καινοτομίας στην Πράξη!
Ο Χρήστος Παπαδημητρίου με την σειρά προϊόντων που φέρει την εμπορική ονομασία Kalamata Papadimitriou έδωσε τις εξής απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο των διοργανωτών.
Α) Διατυπώστε το βασικό σας επιχείρημα για την επιλογή σας ( προϊόν – δραστηριότητα/δραστηριότητες- δέσμη αποφάσεων);
Η εταιρία μας μεταλλάχθηκε από προμηθευτής Α΄ύλης κορινθιακής σταφίδας για 77 συναπτά έτη σε παραγωγό σαλτσών προστιθέμενης αξίας με βάση την κορινθιακή σταφίδα. Τα προϊόντα αυτά είναι το βαλσαμικό ξίδι, η κρέμα βαλσαμικού, η μουστάρδα και πρόσφατα η κέτσαπ και παράγονται όλα με βασικό συστατικό το βαλσαμικό από κορινθιακή σταφίδα.
Β) Προσδιορίστε τον θετικό αντίκτυπο της επιλογής σας για την ίδια την επιχείρηση σας αλλά και το μέλλον της στην αγορά;
Ο κλάδος της κορινθιακής σταφίδας ως α ύλη, παρότι ήταν ο πλέον παραδοσιακός εξαγώγιμος αγροτικός κλάδος της χώρας μας, έχει φθίνουσα πορεία τα τελευταία 25 χρόνια. Οι επιλογές μας λοιπόν ήταν είτε να συρρικνώσουμε δραστικά την εταιρεία μας είτε να δραστηριοποιηθούμε σε νέους κλάδους παραγωγής. Επιλέξαμε το 2ο, παρουσιάζοντας προϊόντα που φέρνουν καινοτομίες στην κατηγορία τους ή αποτελούν εξολοκλήρου νέες κατηγορίες όπως η κρέμα βαλσαμικού.
Γ) Ποιες διαθέσιμες δυνάμεις / δυνατότητες που χρειάσθηκε να κινητοποιήσετε για την επιτυχή έκβαση της επιλογής της αλλά και οι αλλαγές σε οργανωτικό, λειτουργικό και επιχειρηματικό επίπεδο που την συνόδευσαν;
Το 1ο βήμα που απαιτήθηκε ήταν να διακρίνουμε τις δεξιότητες αλλά και τις αδυναμίες μας. Μας βοήθησε σε αυτό καθοριστικά ο θεσμός του mentoring από τον διεθνή οργανισμό Endeavor. Κατόπιν, συντάξαμε ένα στρατηγικό σχέδιο το οποίο και ακολουθούμε αποφασιστικά. Είναι πολύ πιο εύκολο να πάρεις τις κρίσιμες αποφάσεις και να στηρίξεις τις μεγάλες αλλαγές όταν έχεις συζητήσει πρώτα για αυτές διεξοδικά με ανθρώπους που διαθέτουν σημαντική εμπειρία στον κλάδο των τροφίμων.
Δ) Εν τέλει, τι είναι και πως προσδιορίζεται η έννοια της Καινοτομίας στη Πράξη;
Στην δική μας περίπτωση, ο τρόπος που εφαρμόζουμε την καινοτομία στην πράξη είναι σχετικά απλός: Ξεκινάμε από τη θέση του καταναλωτή. Σκεφτόμαστε τι περισσότερο θα θέλαμε από ένα προϊόν που καταναλώνουμε – σε σχέση με τις υπάρχουσες διαθέσιμες επιλογές – και κατόπιν εξετάζουμε αν παραγωγικά είναι εφικτό. Όλα μας τα προϊόντα βασίζονται στην αρχή ότι εισφέρουν κάτι παραπάνω και κάτι καλύτερο στην κατηγορία τους.
Οι επιχειρήσεις που έχουν επιλεγεί για να συμμετάσχουν στη σχετική διαδικασία υπερβαίνουν τις 20 – καλύπτουν δε, ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων, είναι μικρές και μεγάλες, νέες και καθιερωμένες, τοπικές αλλά και πανελλαδικής εμβέλειας που έχουν τον τρόπο αλλά και την διάθεση να υπερασπιστούν την δική τους καινοτομία στη πράξη μέσα από τις επιλογές τους – επιχειρηματικές, παραγωγικές, εμπορικές κλπ.
Στη διαδικασία του ανοικτού και δημόσιου διαλόγου συμμετέχουν ακαδημαϊκοί, επιχειρηματίες και managers, εξειδικευμένοι επαγγελματίες της αγοράς του marketing και της επικοινωνίας, ερευνητές και δημοσιογράφοι (το Σώμα των Εμπειρογνωμόνων) καθώς και οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων που έχουν επιλεγεί και ενταχθεί στο πρόγραμμα. Οι τελευταίες κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο προκειμένου να υποστηρίξουν με το δικό τους τρόπο την επιλογή τους για την Καινοτομία στην Πράξη!
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News