1189
|

Business stories: Εκπαιδεύοντας στελέχη εξαγωγών

Κώστας Τσαούσης Κώστας Τσαούσης 21 Νοεμβρίου 2019, 17:06

Business stories: Εκπαιδεύοντας στελέχη εξαγωγών

Κώστας Τσαούσης Κώστας Τσαούσης 21 Νοεμβρίου 2019, 17:06

Έχουν περάσει χρόνια από την στιγμή που σε ένα μικροσκοπικό γραφείο στη Καλλιθέα, κοντά στο Πάντειο Πανεπιστήμιο («καμαρούλα μια σταλιά δύο επί τρία», για να θυμηθούμε και το γνωστό τραγούδι των Μίμη Πλέσσα- Λευτέρη Παπαδόπουλου) γνώρισα δύο νέους επαγγελματίες που ήθελαν να ταξιδέψουν μαζί με τα επιχειρηματικά τους όνειρα πέραν από την ελληνική επικράτεια και τα στενά της όρια… Εργαλείο ή και μέσο για την εκπλήρωση αυτών των ονείρων εκείνη την εποχή ήταν ένα γυάλινο εντυπωσιακό στην όψη  μπουκάλι που έκρυβε στα σπλάχνα του το μεγάλο θησαυρό της Μεσσηνίας. Ένα έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από τους Γαργαλιάνους. Και όμως το περίτεχνο αυτό μπουκάλι, μπορούσε άνετα να σε ξεγελάσει ή να σε παρασύρει σε λάθος σκέψεις και εντυπώσεις. Κι αυτό γιατί δεν περίμενες  ποτέ ότι αυτό το ειδικά σχεδιασμένο μπουκάλι των 250 ml -που πάνω του δεν έβρισκες αυτοκόλλητη ετικέτα αλλά το αποτέλεσμα της χρήσης του lazer- θα φιλοξενεί τον πράσινο χρυσό και  όχι ένα γυναικείο άρωμα!

Δεν ήταν καθόλου λίγοι εκείνοι που την πάτησαν για τα καλά. Ακόμη και όταν το μεσσηνιακό Poqa – όπως ήταν η ονομασία του, που σημαίνει προς βρώσιν και προέρχεται από τη Γραμμική Β, όπως επίσης και το λογότυπο με το ιδεόγραμμα του ελαιόδεντρου- παρουσιάστηκε στην μεγάλη έκθεση τροφίμων και ποτών, την Sial στο Παρίσι το 2012. Μάλιστα, για την εποχή του ήταν ένα από τα ακριβότερα ελαιόλαδα από την Ελλάδα που κυκλοφορούσαν στα ράφια των delicatessen στις μεγάλες αγορές της Δύσης. Μια ενδεικτική τιμή πώλησης για την συσκευασία των 250 ml ήταν τα 60 ευρώ. Από αυτή τη συνάντηση μας είχα καταγράψει και τις εξής ενδιαφέρουσες πληροφορίες τις οποίες και είχα δημοσιεύσει: Το Poqa «έχει καταφέρει να κατακτήσει επίζηλη θέση στα ράφια καταστημάτων όπως η Galleries Lafayette στο Παρίσι και τη Νίκαια, καθώς και στα Harrods στο Λονδίνο. Μάλιστα, σύμφωνα με μια πληροφορία του κ. Μητράκου, το Poqa φιλοξενήθηκε σε ένα γιορτινό καλάθι που η τιμή του έφτανε τις 5.000 λίρες! Πάντως, οι δουλειές στο εξωτερικό φαίνεται πως πηγαίνουν καλά, καθώς βρίσκονται στα σκαριά συμφωνίες με το φημισμένο La Grand Epicerie στο Παρίσι και το Selfridges στην Αγγλία). Για την ιστορία, το περιεχόμενο του Poqa προερχόταν από ένα τοπικό αγροτικό συνεταιρισμό νέας κοπής από τους Γαργαλιάνους, τον «Ελαιώνα», που στήριξε με πάθος και αποφασιστικότητα το εγχείρημα του Poqa.

Ο Διομήδης Θεοχαρόπουλος και ο Δημήτρης Μητράκος με το βραβευμένο Poqa στην Sial του 2012 στο Παρίσι.

Πριν πάμε παρακάτω την ιστορία, ας μείνουμε σε μια λεπτομέρεια. Μια μέρα πριν παρουσιασθεί το Poqa στην Sial του Παρισιού τον Οκτώβριο του 2012 ο Διομήδης Θεοχαρόπουλος δήλωσε παραίτηση από την δουλειά του – στη γαλλική τράπεζα Societe Generale- και ακολούθησε τον Δημήτρη Μητράκο στην επιχειρηματική περιπέτεια.

Τα χρόνια πέρασαν, το Poqa δεν βρίσκεται πλέον στα ράφια καταστημάτων στο Λονδίνο και το Παρίσι αλλά οι δύο φίλοι επαγγελματίες δεν σταμάτησαν να δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους σε νέα κάθε φορά πεδία.

Ας πάμε για λίγο στο τέλος της ιστορίας. Διάβασα κάπου στο διαδίκτυο: «Με ιδιωτική πρωτοβουλία η πρώτη Εξειδικευμένη και Πιστοποιημένη Εκπαίδευση για τις Εξαγωγές και το Διεθνές Εμπόριο». Πίσω από αυτή την πρωτοβουλία ήταν οι δύο παλιοί μου γνώριμοι. Ο Διομήδης Θεοχαρόπουλος και ο Δημήτρης Μητράκος. Πιο έμπειροι, πιο ώριμοι, πιο αποφασισμένοι αλλά με το ίδιο αστείρευτο πάθος όταν ξεκινούσαν στηριγμένοι στις δικές τους δυνάμεις και μέσα στην κρίση την εξαγωγική τους προσπάθεια.

Οι ίδιοι προκειμένου να σχεδιάσουν τα πρώτα τους βήματα προσεκτικά και μεθοδικά, απευθύνθηκαν σε εκπαιδευτικούς φορείς για να λάβουν τις απαραίτητες γνώσεις σχετικά με το πώς να εξάγουν το προϊόν τους. Η προσπάθεια τους δεν έφερε τα προσδοκόμενα αποτελέσματα καθώς τέτοιου είδους εκπαίδευση – παραδείγματα, μοντέλα- στην Ελλάδα δεν υπήρχε.

Έτσι πήραν το ρίσκο αλλά μαζί και την βαθιά ικανοποίηση να το ξεκινήσουν οι ίδιοι. Σε συνεργασία με το IST College και με την αιγίδα του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγών (ΠΣΕ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) προχώρησαν στη δημιουργία του πρώτου  εξειδικευμένου και πιστοποιημένου Executive Diploma για τις Εξαγωγές και το Διεθνές Εμπόριο με ονομασία Beyond Exports Executive Diploma.

Στην ερώτηση γιατί αποφασίσατε να προχωρήσετε μ’ αυτή τη πρωτοβουλία, η απάντηση τους δεν μπορεί να είναι άλλη:  «Η εξωστρέφεια είναι μονόδρομος για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας σε πολλά επίπεδα. Το παράδειγμα της Πορτογαλίας μιλάει από μόνο του. Η ελληνική εξωστρέφεια δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εάν δεν ενισχύσουμε την εξαγωγική κουλτούρα και παιδεία στη χώρα μας. Όταν ξεκινήσαμε την δική μας προσπάθεια δεν βρήκαμε βοήθεια σε αυτό το επίπεδο. Οι εξαγωγές είναι ένα ακριβό άθλημα για το οποίο τα αποτελέσματα χρειάζονται υπομονή και επιμονή. Δυστυχώς οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν δίνουν την απαραίτητη βαρύτητα στην επίμονη προσπάθεια που χρειάζεται μέσα και από την συνεχή εκπαίδευση και την γνώση και κατανόηση των δεδομένων και των επιταγών της εποχής».

Στόχος της εκπαιδευτικής ομάδας που συγκροτήθηκε για αυτό τον σκοπό και η οποία απαρτίζεται από έμπειρα στελέχη του κλάδου των εξαγωγών, είναι να προσφέρουν στους συμμετέχοντες .τις απαραίτητες γνώσεις για να προχωρήσουν στην επιτυχημένη εξαγωγή των προϊόντων και υπηρεσιών τους. Μέσα από πραγματικά case studies, success stories, θεωρία αλλά και best practices, η ομάδα του Beyond Exports καλύπτει ενότητες όπως: τα πλεονεκτήματα των εξαγωγών, η σωστή επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών προς εξαγωγή, η  προσαρμογή προϊόντων στις απαιτήσεις της αγοράς στόχου, η προιοντική στρατηγική, η επιλογή αγοράς στόχου και η έρευνα αγοράς, οι τρόποι εισόδου και τα δίκτυα διανομής, ο  τρόπος εξεύρεσης πελατών,  το διεθνές & εξαγωγικό marketing, το e- exports & digital marketing, το brandimg & το packaging, η επικοινωνία και οι διεθνείς εκθέσεις, οι αποστολές , το σωστό export business plan.

Οι δύο ιδρυτές επιθυμούν και επιδιώκουν να δώσουν τα απαραίτητα εργαλεία μέσα από πρακτική εκπαίδευση σε κάθε ενδιαφερόμενο που θέλει να στραφεί προς την εξωστρέφεια προκειμένου ν’ αναπτυχθεί μια σωστή εξαγωγική κουλτούρα.

Το Executive Diploma Beyond Exports πέραν από την αιγίδα του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγών (ΠΣΕ) έχει και την υποστήριξη του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου και του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου, ενώ στοιχεία κλπ είναι διαθέσιμα χάρις στον ερευνητικό οργανισμό διαΝΕΟσις.

Το πρόγραμμα, τέλος, είναι πιστοποιημένο από την ACTA– Τεχνοβλαστό του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με Quality Training Label επιπέδου Advance, παρέχεται και σε μορφή e-learning.

Αλλά, ας επιστρέψουμε πίσω στο χρόνο. Οι δύο φίλοι και συνεργάτες πριν ξανασμίξουν στο Beyond Exports και το Executive Diploma έκαναν πράγματα που είναι περήφανοι για αυτά. Ο Διομήδης Θεοχαρόπουλος από το 2016 έως το 2018, διετέλεσε Διευθυντής Εξαγωγών της Power Health Hellas, της μεγαλύτερης Ελληνικής Εταιρείας Φυσικών Προϊόντων Υγείας  και στα τέλη του 2018 ανέλαβε την θέση του Business Development & Licensing Manager στην Ανφαρμ Ελλάς,  ελληνική φαρμακευτική εταιρεία παραγωγής γενοσήμων με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα. Το 2019, ίδρυσε μαζί με τον Δημήτρη Μητράκο, το Beyond Exports – Executive Diploma, πρώτο Εξειδικευμένο & Πιστοποιημένο Executive Diploma στις Εξαγωγές σε συνεργασία με το IST College. Όσο για τον Δημήτρη Μητράκο οι ιδιαίτερες συστάσεις είναι περιττές για εκείνο στην αγορά. Ιδρυτής της εταιρείας Yamas, η οποία από το 2015, πρωτοπορεί με τα  προϊόντα στα ράφια μεγάλων καταστημάτων στην Ελλάδα και το Εξωτερικό.  Το πλέον πρόσφατο εγχείρημα της εταιρείας Yamas είναι μια πρόταση με 6 διαφορετικές εκδοχές στην κατηγορία του ice tea.  Η εταιρεία επέλεξε τις καλύτερες ποικιλίες τσαγιών στον κόσμο, προσθέτοντας φυσικό χυμό φρούτων και αντικαθιστώντας τη ζάχαρη με φυσικό μέλι.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...