575
Δεκάδες πλοία περιμένουν στην ουρά για να μπουν στο λιμάνι του Λος Αντζελες | REUTERS/ Alan Devall

Μποτιλιάρισμα στο λιμάνι του Λος Αντζελες – Ανοιχτό όλο το 24ωρο με παρέμβαση Μπάιντεν

Protagon Team Protagon Team 14 Οκτωβρίου 2021, 12:05
Δεκάδες πλοία περιμένουν στην ουρά για να μπουν στο λιμάνι του Λος Αντζελες
|REUTERS/ Alan Devall

Μποτιλιάρισμα στο λιμάνι του Λος Αντζελες – Ανοιχτό όλο το 24ωρο με παρέμβαση Μπάιντεν

Protagon Team Protagon Team 14 Οκτωβρίου 2021, 12:05

Ο κορονοϊός έφερε τα πάνω κάτω στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα και οι αγορές αντιμετωπίζουν ελλείψεις σε πολλά αγαθά. Το πρόβλημα στις δυτικές χώρες αναμένεται να είναι εντονότερο την περίοδο των εορτών.

Στο λιμάνι του Λος Αντζελες, ένα από τα μεγαλύτερα των ΗΠΑ, η ουρά των εμπορικών πλοίων που περιμένουν να μπουν για να ξεφορτώσουν, έφτασε τα 73, τα οποία υπολογίζεται ότι μεταφέρουν 500.000 κοντέινερ με εμπορεύματα. Προ κορονοϊού, ζήτημα να περίμενε ένα πλοίο εκτός λιμανιού για να ξεφορτώσει.

Τα αμερικανικά λιμάνια διαχειρίζονται το 40% των εισαγόμενων κοντέινερ στη χώρα.

Γι’ αυτό και το λιμάνι του Λος Αντζελες, μαζί με το γειτονικό του Λονγκ Μπιτς, θα παραμείνουν πλέον ανοιχτά όλο το 24ωρο, όπως ανακοίνωσε ο Τζο Μπάιντεν, ώστε να μειωθεί ο χρόνος αναμονής των πλοίων και να μπορούν να ξεφορτώνουν χωρίς καθυστερήσεις.

Ο Μπάιντεν παρότρυνε τον ιδιωτικό τομέα να βοηθήσει στην εξομάλυνση της κατάστασης στην αλυσίδα εφοδιασμού.

Σύμφωνα με τον αμερικανό πρόεδρο, ο Λευκός Οίκος προγραμματίζει μία αναδιοργάνωση του συστήματος εφοδιασμού, ώστε αυτό να αποσυμφορηθεί σε παναμερικανικό επίπεδο.

Μεγάλες εταιρείες, όπως, η Walmart, η FexEx, η Target και άλλες, θα παρατείνουν τη λειτουργία τους στη διάρκεια της νύχτας εντός των λιμανιών, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ανάγκες για την παράδοση των προϊόντων, σύμφωνα με τον Μπάιντεν.

Είναι ένα «πρώτο βήμα» για τη βελτίωση των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ, που αποτελούν τη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο, είπε ο αμερικανός πρόεδρος, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση θα εμπλακεί ενεργά στην προσπάθεια αποσυμφόρησης.

«Αν χρειαστεί ομοσπονδιακή υποστήριξη, θα κατευθύνω όλες τις απαραίτητες ενέργειες. Αν ο ιδιωτικός τομέας δεν δραστηριοποιηθεί άμεσα, θα τους καλέσουμε και θα τους ζητήσουμε να δράσουν», δήλωσε ο Μπάιντεν.

Ο ευρύτερος στόχος, όπως είπε, είναι να αντιμετωπιστεί η μακροχρόνια αδυναμία στην αλυσίδα εφοδιασμού στις ΗΠΑ.

Κοντέινερ στο λιμάνι του Λος Αντζελες – REUTERS/Lucy Nicholson

Το ενδεχόμενο μειωμένων πωλήσεων, σε σύγκριση με τις αναμενόμενες κατά την περίοδο των Χριστουγέννων, μπορεί επίσης να προκαλέσει πρόβλημα στις αμερικανικές εταιρείες. Ετσι, προκύπτει άλλος ένας πονοκέφαλος για τον Μπάιντεν, ο οποίος βρίσκεται ήδη αντιμέτωπος με μία σειρά από άλλα εσωτερικά ζητήματα κατά τον πρώτο χρόνο της προεδρίας του.

Στις ΗΠΑ και σε άλλες χώρες, ήδη εντοπίζονται ελλείψεις στην αγορά ξυλείας, παιδικών παιχνιδιών, ένδυσης και τροφής για κατοικίδια, ενώ παγκοσμίως αισθητή είναι η έλλειψη ημιαγωγών, που πλήττει την αυτοκινητοβιομηχανία και την παραγωγή δημοφιλών ηλεκτρονικών συσκευών, όπως τα iPhones.

Μία τελευταία δημοσκόπηση (Reuters/Ipsos) έδειξε ότι η οικονομία εξακολουθεί να είναι στις ΗΠΑ το πιο σημαντικό ζήτημα τόσο για τους Ρεπουμπλικάνους όσο και για τους Δημοκρατικούς.

Αξιωματούχοι του Λευκού Οίκου έχουν δηλώσει ότι οι Αμερικανοί είναι ενδεχόμενο να βρεθούν αντιμέτωποι με υψηλότερες τιμές, αλλά και με άδεια ράφια την περίοδο των Χριστουγέννων, εξαιτίας του προβλήματος με την αλυσίδα εφοδιασμού των προϊόντων.

Η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, Τζεν Ψάκι, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι ο Μπάιντεν δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα στη διάρκεια των εορτών.

«Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να χρησιμοποιήσουμε κάθε δυνατό μέσο στο επίπεδο της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για να μειώσουμε τις καθυστερήσεις», είπε η ίδια, όταν ρωτήθηκε σχετικά με την πιθανότητα κινητοποίησης της Εθνοφρουράς των ΗΠΑ ή άλλων στρατιωτικών μονάδων.

Οπως αναφέρει το BBC, οι καθυστερήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα οφείλονται στο άνοιγμα της παγκόσμιας οικονομίας ύστερα από ενάμιση χρόνο lockdown και διακοπής λόγω κορονοϊού και της συνακόλουθης απότομης αύξησης της καταναλωτικής ζήτησης. Επιπλέον, το κλείσιμο μεγάλων εμπορικών λιμανιών λόγω περιοριστικών μέτρων στην Ασία, αλλά και εργοστασίων παραγωγής στην ίδια ήπειρο, τόσο λόγω Covid όσο και διακοπών ρεύματος, επιδείνωσε την κατάσταση.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...